Toon posts:

[TFT]Minder settings bij gebruik DVI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Hitachi CML190SXW-B 19" TFT, en als ik gebruik maak van DVI, kan ik niet meer het contrast en de kleurwarmte instellen. Als ik hem analoog aansluit, kan dit wel.

Is dit normaal als je een TFT aansluit op DVI? (omdat bijvoorbeeld ook clock, phase en screen position ook niet meer in te stellen is, maar ik kan me voorstellen dat dat niet meer nodig is bij een digitale aansluiting)

Ik vind het standaard contrast bij aansluiting op DVI behoorlijk hoog, en moet hem nu dus analoog aansluiten om het lager te zetten -> jammer

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
Met DVI mode kan je idd niet meer je clock phase enz bepalen,
ik denk.. dat het ligt aan analoge signalen, digitale signalen worden niet bepaald met MHz'en.

Maar contrast, screen postition kan je wel veranderen hoor, DVI en RGB.
En als je de contrast en positie niet kan veranderen op je monitor, doe het dan bij je beeldscherm adapter eigenschappen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb nu een setting gevonden in m'n ati drivers waar ik het contrast in kan stellen. Toch raar dat ik het niet op de monitor kan. De optie in het OSD slaat hij gewoon over als hij op DVI staat. Kan er ook niets over vinden in de handleiding.