Mandrake: file maken via konsole

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Ik ben bezig mijn adsl lijn op te zetten via linux, ik geloof dat ik mijn modem heb geconfigureerd (ben een volslagen noob) aan de hand van de gegevens van de heldesk pagina van xs4all. Nu vraag xs4all, dat ik een file moet maken met de volgende inhoud:

Maak vervolgens de file /etc/ppp/options.adsl met de volgende inhoud ('loginnaam' is hierbij uw XS4ALL loginnaam):
idle 0
noauth
user loginnaam@xs4all-basic-adsl
defaultroute
usepeerdns
nodetach
lcp-echo-interval 10
lcp-echo-failure 3

Hoe doe ik dat? (xs4all schrijft dat namelijk niet erbij)

Bijkomstig probleem is dat ik laatst met mijn pc bij een vriend in belgie ben geweest en heeft toen mijn linux geconfigureerd voor zijn kabel internet, zodat we allebei kunnen surfen. Nu springt telkens de rootconsole open bij het opstarten en ik kan die configuratie niet sluiten.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:19
:X

cat > filename
<bladiebladiebla>
Ctrl-D

of leer werken met vi, of gebruik pico da's misschien nog makkelijker.

Net toen ik dacht dat het niveau echt niet nog verder omlaag kon :(

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Hmm, vraag je serieus hoe je een tekst bestand aanmaakt? In dit geval mag je wat mij betreft een boek pakken.

Wat vind je anders hiervan

Ga aub. _nooit_ meer met een vraag van dit niveau hier een topic openen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Tijd om eens wat literatuur te bestuderen lijkt me, bijvoorbeeld http://www.linux-mandrake.../90/en/Command-Line.html/ . Daar vind je een boel info over files en dat soort moeilijke zaken :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

vi /etc/ppp/options.adsl
i (geen enter drukken!)
idle 0 (HIERNA WEER WEL ENTER)
noauth
user loginnaam@xs4all-basic-adsl
defaultroute
usepeerdns
nodetach
lcp-echo-interval 10
lcp-echo-failure 3
(ESCAPE)
:wq (ENTER)

Bovenstaande wel als root doen, anders heb je geen schrijfrechten in /etc/ppp/ :).

Oh, en inderdaad hebben bovenstaande personen gelijk: probeer hier informatie over te vinden, je zult nog een hoop moeilijkere dingen tegenkomen dus dit soort basisdingen moet je wel zelf uit kunnen zoeken :).

[ Voor 71% gewijzigd door odysseus op 22-11-2002 19:55 ]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Dicht

Deze vraag is echt veel en veel te simpel :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.