Ik maak een frameset waarin in het linker in breedte variabelle frame een login moduletje zit, welke bestaat uit een plaatje 'zoek', daarnaast een invoerveld van 100 px breed, en daarnaast een 'ok' (verzend)knop.
Als de browser kleiner wordt, moeten het 'ok'-knopje, de invoerveld en het 'zoek' plaatje onderelkaar zakken.
Met deze code lukt dat ook
...maar het probleem is, dat er een table omheen moet, dus bovenstaande is een geneste table, en dan pakt die binnenste table de afmetingen van de browser niet meer, met als gevolg dat het plaatje, de invoerveld en het ok-knopje gewoon naast elkaar blijven staan.
Mijn 2 vragen dus, hoe komt het dat als er een table omheen komt, dat de binnenste table niet meer smaller wordt, en wat kan een oplossing hiervoor zijn?
edit:
Oja! de <div>'s hebben allen als eigenschap: float: left
Als de browser kleiner wordt, moeten het 'ok'-knopje, de invoerveld en het 'zoek' plaatje onderelkaar zakken.
Met deze code lukt dat ook
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0">
<tr>
<td><div class="div1">zoekplaatje</div>
<div class="div2>invoerveld</div>
<div class="div3">ok-knop</div></td>
</tr>
</table> |
...maar het probleem is, dat er een table omheen moet, dus bovenstaande is een geneste table, en dan pakt die binnenste table de afmetingen van de browser niet meer, met als gevolg dat het plaatje, de invoerveld en het ok-knopje gewoon naast elkaar blijven staan.
Mijn 2 vragen dus, hoe komt het dat als er een table omheen komt, dat de binnenste table niet meer smaller wordt, en wat kan een oplossing hiervoor zijn?
edit:
Oja! de <div>'s hebben allen als eigenschap: float: left
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 19:39 ]