Toon posts:

Connector mobo/voeding gesmolten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was aan het internetten en plotseling viel mijn computer uit. Geprobeerd computer opnieuw op te starten, geen succes. Kast opengemaakt en toen bleek dat pin 10(12VDC), pin 14(PS ON) en pin 16(COM) van de voeding/mobo gesmolten/zwart te zijn.
Ik heb de voeding niet op een andere computer getest omdat mij dit mogelijk een ander mobo kost.
Ik heb mijn mobo niet met een andere voeding getest, omdat ik de connector van de andere voeding niet op de connecter van mijn mobo(ingang pin 10, 14 en 16) gesmolten) krijg, maar afgezien wat er kapot is;
Mijn vraag is: is de oorzaak de voeding of het moederbord, dit in verband met een eventuele garantieclaim

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

kortsluiting in je moederbord of loszittende contacten die vonken hebben veroorzaakt, lijkt me. Garantie kan je proberen als je de computer compleet ergens gekocht hebt, anders wordt het moeilijk denk ik.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 22 november 2002 @ 19:34:
kortsluiting in je moederbord of loszittende contacten die vonken hebben veroorzaakt, lijkt me. Garantie kan je proberen als je de computer compleet ergens gekocht hebt, anders wordt het moeilijk denk ik.
Het zijn op zeker geen losliggende contacten en ja "kortsluiting in je moederbord" inderdaad kortsluiting in de connector, maar waar ligt het aan?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je het bij dezelfde winkel hebt gekocht zou ik beiden meenemen; liefst in deze vorm (niet loshalen). Als jij nog binnen de garantie zit en geen rare dingen hebt gedaan (OC'en etc) moet je zonder problemen van beiden een nieuw exemplaar mee kunnen krijgen.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bruces/atx1.jpg

Sounds familiar.... :/

Garantie heb ik uiteindelijk goed weten te regelen, van Tyan een nieuw mobo gekregen, en van de leverancier van de voeding een nieuwe voeding... als ik daarvan de bon nog zou hebben... (|:()
Alhoewel die voeding achteraf nog prima in orde bleek te zijn, en nu zelfs op de tnet stand op de hcc ligt ;)

Verwijderd

Kijk eens goed naar de verbrandingen en vervormingen op je moederbord en op de voedingsstekker, misschien kan je daar wat uit opmaken. Het zou ook fijn zijn als je dat moederbord even met een andere voeding kon testen. Kan je die aansluiting niet fixen? Voor de rest vind ik het een moeilijk probleem. Misschien kan je met een spanningsmeter je voeding testen? Ik noem maar wat. Suc6.

/ups. beetje laat

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo erg als de foto van BrZ zijn de verbrandingen niet. De connector op het mobo ziet er aan de buitenkant goed uit. Als je vervolgens de voedingsconnector los haalt dan zie je dat sommige pins(10,14 en 16) zwart zijn.

Welke pinnen moet ik minimaal aansluiten om mijn moederbord te laten starten?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand???
Pagina: 1