Beleid Spielerij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik ben een beetje teleurgesteld in de gang van zaken in in spielerij.

Na de opsplitsing met game sen disscussies en problemen begon het. Het gedeelte van Spielerij met allerlei gamesproblemen bloed dood. Net zag ik maar 1 actief topic in de spielerij: problemen en vragen.

Mensen willen misschien allerlei problemen van andere mensen horen en alleen hun problemen opgelost hebben. Ze vragen alleen in Problemen en Vragen als ZIJ een probleem hebben en helpen/antwoorden nooit Vragen/Problemen.

Aan het begin was het wel leuk 2 fora van Spielerij, maar nu zie ik dat het misschien neit zo'n verstandige keuze is om 2 foras te hebben. Als er 1 forum is dan worden er volgens mij veel eerder en sneller vragen beantwoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51
Of misschien haken veel mensen eerder af omdat ze nu iets meer moeite moeten doen om een vraag te mogen stellen, omdat anderen er anders niks mee kunnen.
Maar wat ook zou kunnen is dat meer mensen problemen oplossen door te zoeken of dat er gewoon minder problemen zijn.
En omdat er nu 2 spielerij's zijn is er nu wel meer aandacht voor de problemen en worden die ook niet meer weg gedrukt door de discussietopics. SPV vind je misschien wat minder geslaagt omdat er niet veel gebeurd, maar dat was in de tijd van het oude SP ook zo. (Dat problemen weinig aandacht kregen).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
GTA3 schreef op 22 November 2002 @ 18:42:
Ik ben een beetje teleurgesteld in de gang van zaken in in spielerij.

Na de opsplitsing met game sen disscussies en problemen begon het. Het gedeelte van Spielerij met allerlei gamesproblemen bloed dood. Net zag ik maar 1 actief topic in de spielerij: problemen en vragen.
Probs met games oplossen is mmoeilijker dan over games lullen :+
Mensen willen misschien allerlei problemen van andere mensen horen en alleen hun problemen opgelost hebben. Ze vragen alleen in Problemen en Vragen als ZIJ een probleem hebben en helpen/antwoorden nooit Vragen/Problemen.
Valt wel mee, ik heb wel wat mensen er mee geholpen, en mijn renste probleem was met NFS:HP2 (videokaart word niet ondersteund). Zoals ik al zei, vragen stellen en over games lullen, is nog altijd makkelijker dan probs oplossen.
Aan het begin was het wel leuk 2 fora van Spielerij, maar nu zie ik dat het misschien neit zo'n verstandige keuze is om 2 foras te hebben. Als er 1 forum is dan worden er volgens mij veel eerder en sneller vragen beantwoord....
De reden van de opsplitsing van de SP was JUIST omdat mensen NIET of nauwelijks geholpen werden met hun probleem (grote topics :X ), en de oplossing was de splitsing om dit beter te regelen.

De SPV is idd niet zo actief als de SGD, maarja, praten is makkelijker dan games op lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik vind de splising zeker wel geslaagt, als problemen in het oude SP forum kwamen werden ze weg gedrukt/opslot gedaan en gezegt dat er een "groot" topic was (wat zelfs nu nog gebeurd in SPV :{)
Ik kom graag in SPV maar als ik in SGD kom ga ik er meestal gelijk uit, al die "grootte" topics schrikt mij af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Rafe schreef op 22 November 2002 @ 19:19:
[...]

Probs met games oplossen is mmoeilijker dan over games lullen :+

[...]

Valt wel mee, ik heb wel wat mensen er mee geholpen, en mijn renste probleem was met NFS:HP2 (videokaart word niet ondersteund). Zoals ik al zei, vragen stellen en over games lullen, is nog altijd makkelijker dan probs oplossen.

[...]

De reden van de opsplitsing van de SP was JUIST omdat mensen NIET of nauwelijks geholpen werden met hun probleem (grote topics :X ), en de oplossing was de splitsing om dit beter te regelen.

De SPV is idd niet zo actief als de SGD, maarja, praten is makkelijker dan games op lossen.
Aangezien je een van de betere tweakers en spielerijer ben, weet ik wel van jouw klasse tweaker dat ze wel mensen helpen, maar de meeste spielerijers, die nieuwer zijn, willen alleen een oplossing voor hun probleem en niet een probleem voor iemand anders oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mensen nou eens eerst de P&V faq lezen, hoeven ze 9 van de 10 x niet meer een topic te openen ;)

het is misschien een stukje minder druk in P&V, maar de mensen worden zeker weten wel zo effectief mogelijk geholpen als ik zo de reacties lees :)

jammer vind ik alleen mensen die met een probleem komen, en ondanks de faq (of gezond verstand) doelloos vragen wat er mis is zonder ook maar aan te geven waar het aan ZOU kunnen liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

GTA3 schreef op 22 November 2002 @ 22:06:
[...]

Aangezien je een van de betere tweakers en spielerijer ben, weet ik wel van jouw klasse tweaker dat ze wel mensen helpen, maar de meeste spielerijers, die nieuwer zijn, willen alleen een oplossing voor hun probleem en niet een probleem voor iemand anders oplossen...
Tja, dat probleem kent het meerendeel van GoT inmiddels, gou even een antwoord en daarna niet meer koment totdat met van de HK oren krijgt en daarne even een aantal off-topic reacties plaatsen om in de HK te komen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie zo'n 40 topics, dat noem ik nog niet doodbloeden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 22:21:
maar ik denk dat de topicstarter het wat rustiger en zo nu en geen active topics ziet in SPV en dan denkt hij dat het rustiger wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
GTA3 schreef op 22 November 2002 @ 22:06:
[...] maar de meeste spielerijers, die nieuwer zijn, willen alleen een oplossing voor hun probleem en niet een probleem voor iemand anders oplossen...
Ok, daar ben ik het met je eens. Sommige mensen denken dat GoT een soort van helpdesk is, maar dat gebeurt net zo goed in de andere fora (WOS en SA bijvoorbeeld, basic vragen over: hoe doe ik dit in $programma?).

Zoals ReV3rEnD zegt, de meeste mensen lezen die FAQs ook helemaal (waar hun probleem 9 v.d. 10 keer instaat) niet, en openen meteen boos een topic als hun oude topic gesloten is, maar ook dat komt (helaas) voor in andere fora.

Dit begint al een beetje de kant op te gaan van "het niveau wordt steeds lager op GoT". De meeste nieuwe mensen komen vaak hun problemen dumpen met een attitude van: laat de nerds het maar oplossen. Dit is al erg vaak langsgekomen in de LA, sla de search er maar eens op na.
Helaas schijnt dit er bij te horen, als je een groot en bekend forum heb, dat je ook meteen de mensen aantrekt die zich niks van de regels aantrekken, en die je liever niet zou zien op je forum.

[ Voor 2% gewijzigd door Rafe op 22-11-2002 22:52 . Reden: nivo -> niveau, speciaal voor ReV O+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 22:21:
Ja, maar net was er maar 1 active topic, ik vind dat niet zo goed staan....
Rafe schreef op 22 november 2002 @ 22:42:
[...]

Ok, daar ben ik het met je eens. Sommige mensen denken dat GoT een soort van helpdesk is, maar dat gebeurt net zo goed in de andere fora (WOS en SA bijvoorbeeld, basic vragen over: hoe doe ik dit in $programma?).

Zoals ReV3rEnD zegt, de meeste mensen lezen die FAQs ook helemaal (waar hun probleem 9 v.d. 10 keer instaat) niet, en openen meteen boos een topic als hun oude topic gesloten is, maar ook dat komt (helaas) voor in andere fora.

Dit begint al een beetje de kant op te gaan van "het niveau wordt steeds lager op GoT". De meeste nieuwe mensen komen vaak hun problemen dumpen met een attitude van: laat de nerds het maar oplossen. Dit is al erg vaak langsgekomen in de LA, sla de search er maar eens op na.
Helaas schijnt dit er bij te horen, als je een groot en bekend forum heb, dat je ook meteen de mensen aantrekt die zich niks van de regels aantrekken, en die je liever niet zou zien op je forum.
Jep, dan is het ook zo, niveau wordt wel lager.. ;(

Ik vind persoonlijk dat de mensen met hogere machten ( lit mods/mods etc) het fora in de gaten moeten houden. Als iedereen een klein probleempje heeft daar komt aanzetten met het idee laat die mensen het maar oplossen komen we niet verder, en vooral niet als mensen dan niet andere mensen helpen.

er is dan geen infrastructuur, en geen sprake van een kringloop zodat de fora blijft draaien..... :(

[ Voor 76% gewijzigd door GTA3 op 22-11-2002 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit noem jij geen actieve topics hebben ?

K7S5A sound driver ?Josty681 22-11-2002 23:29
problemen met rtcw en me video kaartyouri187 22-11-2002 23:18
Super Smash Borthers Melee Melee SnapshotDaRtH MauL4 22-11-2002 23:00

etc;etc;etc;

Ik zie genoeg actieve topics, en ik begrijp eigenlijk niet wat je precies wilt bereiken :?

[ Voor 7% gewijzigd door P.B. op 22-11-2002 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Duncan schreef op 22 november 2002 @ 23:38:
Dit noem jij geen actieve topics hebben ?

K7S5A sound driver ?Josty681 22-11-2002 23:29
problemen met rtcw en me video kaartyouri187 22-11-2002 23:18
Super Smash Borthers Melee Melee SnapshotDaRtH MauL4 22-11-2002 23:00

etc;etc;etc;

Ik zie genoeg actieve topics, en ik begrijp eigenlijk niet wat je precies wilt bereiken :?
ER zijn nu wel even genoeg topics, maar af en toe is er maar 1, bekijk dit topic en vertel zelf:

Super Smash Borthers Melee Snapshot

Denk je nou echt dat hij heeft gezocht, een simpele vraag, die gewoon in het boekje staat en snel gegoogled is..

Mensen vragen, maar antwoorden minder...

En het gevolg is een heel erg klein bevolkt fora..

[ Voor 6% gewijzigd door GTA3 op 22-11-2002 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
GTA3 schreef op 22 November 2002 @ 23:44:
[...]

ER zijn nu wel even genoeg topics, maar af en toe is er maar 1, bekijk dit topic en vertel zelf:

Super Smash Borthers Melee Snapshot

Denk je nou echt dat hij heeft gezocht, een simpele vraag, die gewoon in het boekje staat en snel gegoogled is..
Er zijn misschien geen goede topics, maar geen actieve topics, zoals sprake was in het Virus&Veiligheid forum, is niet aan de orde.

Bovendien heeft React zo'n mooi knopje om aan te geven dat een moderator dat topic moet bekijken :)
Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

[ Voor 16% gewijzigd door P.B. op 22-11-2002 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Duncan schreef op 22 november 2002 @ 23:45:
[...]

Er zijn misschien geen goede topics, maar geen actieve topics, zoals sprake was in het Virus&Veiligheid forum, is niet aan de orde.

Bovendien heeft React zo'n mooi knopje om aan te geven dat een moderator dat topic moet bekijken :)
[afbeelding]
Waarvoor moet een modje een topic bekijken. Ik denk niet dat je vaak in Spielerij : PV komt hoor, want af en toe is het gewoon dood... Als ik 1 topic zie staan dat actief is voor meer dan 3 uur denk ik tog echt wel dat er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Zo he, zie ik al het SP meubeliair samen :+. Dan kan ik niet uitblijven natuurlijk:

Zoals Rafe al zei: "Over games lullen is makkelijker dan problemen oplossen". En dat is 100% waar. Ik probeer zo veel mogelijk te helpen, maar ik bezit weinig kennis van de uiteenlopende problemen. Geluidkaart probs, patchprobs, driverprobs etc etc etc.

Als ik help, dan doe ik 't goed. (;)). Maar er valt gewoon niet zoveel te helpen, voor mij dan. En dat geldt dan waarschijnlijk ook voor de grootte meerderheid.

En imho kom ik toch liever in SGD dan in SPV, in SGD is de sfeer veel gezelliger. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Shock3r schreef op 22 november 2002 @ 23:52:
Zo he, zie ik al het SP meubeliair samen :+. Dan kan ik niet uitblijven natuurlijk:

Zoals Rafe al zei: "Over games lullen is makkelijker dan problemen oplossen". En dat is 100% waar. Ik probeer zo veel mogelijk te helpen, maar ik bezit weinig kennis van de uiteenlopende problemen. Geluidkaart probs, patchprobs, driverprobs etc etc etc.

Als ik help, dan doe ik 't goed. (;)). Maar er valt gewoon niet zoveel te helpen, voor mij dan. En dat geldt dan waarschijnlijk ook voor de grootte meerderheid.

En imho kom ik toch liever in SGD dan in SPV, in SGD is de sfeer veel gezelliger. :).
Gezelliger, weet je waarom, omdat iedereen graag naar SPGD gaat n niet andermans problemen wilt horen. Sommige mensen gaan wel naar SPPV, maar alleen om vragen te stellen en niet te beantwoorden. En dat is het probleem! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
GTA3: Dat weten we, ik merkte toch ook op dat de meeste mensen wel willen helpen, maar daar niet de kennis voor hebben?

Oplossing/Suggestie: De SPV-FAQ met de meest uiteenlopende games uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niveau wordt lager omdat jij steeds meer verstand van zaken begint te krijgen, is dat het misschien :?

Ik vind de opsplitsing wel een succes :) en om die grote topics kun je eigenlijk niet heen, je hebt twee oplossingen: 1. of één groot topic of 2. allerlei kleine topics met hetzelfde onderwerp, van deze 2 'kwaden' moet je de minst kwade kiezen en dan vind ik toch 1 groot topic het beste.

Als een spel jou interesseert dan is het toch niet vervelend om een dergelijk topic door te lezen, dan moet je imo gewoon van dat topic afblijven.

Waar ik me soms nog wel aan erger zijn de openingsposts waar bijna niets aan info instaat, kost meestal 2 a 3 posts voordat je enig wat info krijgt. Maar wat ik nog irritanter vind is dat een tweede post meestal een opmerking is in de trend van RTFM.

Vind het best dat iemand zo reageert maar help dan tenminste nog even de topicstarter met iets wat nuttig zou kunnen zijn, want iedereen kan de FAQ wel uit zijn hoofd leren en volgens die regels de 'smartguy' uithangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Shock3r schreef op 22 November 2002 @ 23:56:
GTA3: Dat weten we, ik merkte toch ook op dat de meeste mensen wel willen helpen, maar daar niet de kennis voor hebben?

ja, dat is een idee, een faq voor alle games, met vele problemen, maar wie wil het werk doen?
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 00:05:
Niveau wordt lager omdat jij steeds meer verstand van zaken begint te krijgen, is dat het misschien :?

Ik vind de opsplitsing wel een succes :) en om die grote topics kun je eigenlijk niet heen, je hebt twee oplossingen: 1. of één groot topic of 2. allerlei kleine topics met hetzelfde onderwerp, van deze 2 'kwaden' moet je de minst kwade kiezen en dan vind ik toch 1 groot topic het beste.

Als een spel jou interesseert dan is het toch niet vervelend om een dergelijk topic door te lezen, dan moet je imo gewoon van dat topic afblijven.

Waar ik me soms nog wel aan erger zijn de openingsposts waar bijna niets aan info instaat, kost meestal 2 a 3 posts voordat je enig wat info krijgt. Maar wat ik nog irritanter vind is dat een tweede post meestal een opmerking is in de trend van RTFM.

Vind het best dat iemand zo reageert maar help dan tenminste nog even de topicstarter met iets wat nuttig zou kunnen zijn, want iedereen kan de FAQ wel uit zijn hoofd leren en volgens die regels de 'smartguy' uithangen :/
Laten we eerst duidelijk maken dat ik niet een smartguy ben, en mer een beetje idioot :P

Maar als sommige mensen een hele simpele vraag stellen, en dan kan er iets knappen bj iemand en dan zetie rtfm en krijgtie misschien een ow. Mensen moeten gewoon eerst zelf zoeken, en dan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTA3 schreef op 23 november 2002 @ 00:15:
[...]

ja, dat is een idee, een faq voor alle games, met vele problemen, maar wie wil het werk doen?

[...]

Laten we eerst duidelijk maken dat ik niet een smartguy ben, en mer een beetje idioot :P

Maar als sommige mensen een hele simpele vraag stellen, en dan kan er iets knappen bj iemand en dan zetie rtfm en krijgtie misschien een ow. Mensen moeten gewoon eerst zelf zoeken, en dan vragen.
Hmm ik bedoel eigenlijk in het algemeen niet speciaal voor jou, maar als je aangesproken voelt :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Need for Speed Hot Pursuit 2 Dedicated server

wie denk er nou dat deze user nfs legaal heeft en wel heeft gezocht naar een antwoord. Het staat duidelijk in de manuel en op het internet, maar deze user denkt, ow, die tweakers lossen dat wel ff voor me op... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 00:05:

Daar wordt op het moment aan gewerkt :)

En dat tweede zal ik eens wat meer op gaan letten.
Shock3r schreef op 22 november 2002 @ 23:56:

Dan zouden er mensen moeten zijn die bereid zijn zoiets in elkaar te zetten. Het is namelijk niet 10 minuten werk om zo'n FAQ in elkaar te zetten.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTA3 schreef op 23 november 2002 @ 00:24:
Need for Speed Hot Pursuit 2 Dedicated server

wie denk er nou dat deze user nfs legaal heeft en wel heeft gezocht naar een antwoord. Het staat duidelijk in de manual en op het internet, maar deze user denkt, ow, die tweakers lossen dat wel ff voor me op... :(
Hij krijgt al een mooi antwoordt van Wimmel en dan zou ik denken met deze info kan ik het verder wel maar de topicstarter doet dus zelf totaal geen moeite.

Ach ja dit soort topics zou ik gewoon niet op reageren, verdwijnt vanzelf dan wel in de vergetelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 00:30:
[...]

Hij krijgt al een mooi antwoordt van Wimmel en dan zou ik denken met deze info kan ik het verder wel maar de topicstarter doet dus zelf totaal geen moeite.

Ach ja dit soort topics zou ik gewoon niet op reageren, verdwijnt vanzelf dan wel in de vergetelijkheid.
kijk, hier heb je het al, niet reageren...

Als iedereen zo denkt is het zo dood. We moeten het beter doen! Dus alleen eerst alles zelf uitzoeken, dan radeloos een topic openen, dan geholpen worden door een lieve ne aardige tweaker en dan zo doorgaan, en niet zo denken van ik reageer daar niet op maar vraag wel als ik een probleem heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Nog even over die UTFS opmerkingen: zelf ben ik er voorstander van het volgende dat iemand ooit zei (ik dacht Exirion): "Verwijs nooit naar de search/google zonder de topicstarter de juiste zoekwoorden te geven waarmee hij zijn/haar probleem kan oplossen"

Misschien dit ook doorvoeren in het beleid van de SPV? Moet ItSnows wel goedkeuren natuurlijk :+

/edit: en dan nog een: en echt enorm foute topics copy/paste ik dit altijd:

* Rafe Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics ***************

Helaas trekt weinig tot niemand zich er van aan, en toen quotte Buzzman mijn tekst, en met grote letters eronder: hieronder replyen levert een OW op. Deze OWs heeft hij ook uitgedeeld.
Kennelijk dringt het ook pas tot mensen door wat deze policy inhoud, als een mod deze text plaatst, anders wordt het toch genegeerd.
De policy mbt slechte topics is wel mooi, maar als mensen zich er niks van aantrekken, moeten er misschien wel hardere maatregelen genomen worden.

[ Voor 52% gewijzigd door Rafe op 23-11-2002 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 22-09 16:57
Juist, ik snap wel wat je bedoelt GTA3 :)
Alleen denk ik dat je het net ff verkeerd ziet.
De splitsing is gewoon een succes, ik wil het bijna een feit noemen.
Mensen worden gewoon geholpen met hun problemen, kijk maar eens in de lijst van SPV.
Je ziet geen topic jonger dan 24 uur zonder ook maar één reply.
Alleen zijn niet alle problemen zo makkelijk, en soms lijken vragen ook onmogelijk.

SPV bloed niet dood, SPV leeft wel en leeft ook wel door.
Er zijn genoeg topics en genoeg users die er komen.
Alleen mensen maken verkeerd gebruik van SPV.
Hoe vaak zie ik wel niet een topic langs komen met 1 vraag, in 1 zin zonder ook maar enige informatie.
Zoals iemand al zei, pas na 4 replys ben je achter z'n specs enzo.
Dit moet anders, en dit gaat ook veranderen!
Want je (ik iig) word een beetje gek van de mensen die op zulke topics reageren.
"Heb je de laatste drivers geprobeert ?" - verstuur bericht
Ik neem het niemand kwalijk maar ik zou liever zien dat je zulke topics gewoon laat staan of vraagt om meer info.
Nou ja, hier hoeven we ons verder niet druk over te maken want dit word binnenkort als het goed is opgelost.

Wat je zei over dat (lite) mods SPV meer in de gaten moeten houden is niet helemaal waar.
Ik lees zelf elk SPV topic helemaal door, valt goed te doen vanwegen kleine aantal replys enzo.
En geloof me, verkeerde topics gaan echt wel op slot.
Maar aan replys als "Is al eens langs gekomen" hebben we (iig ik) niks aan.
Kom dan met een linkje, daar kan ik 'm bv mee dicht gooien.
Want je ziet veel van zulke topics, en voor elk verkeerd topic een linkje naar een manual/walktrough/FAQ/site zoeken kost echt veel tijd.
En zoals Duncan al zei, sinds gisteren 1.7 heeft react een prachtig functie om een topic te "melden".
Bevalt een topic je niet, ram gewoon op de knop (Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) en typ waarom ;)

Overigens zijn die FAQs natuurlijk ideaal.
Alleen ze kosten veel tijd en je moet ze onderhouden, wie wil dat doen ?
Juist...niet echt haalbaar als je het mij vraagt, helemaal niet voor elke game.
Voor spetters als GTA3, UT2k3 enzo kan het wel, en werkt het ook.
Zie jij een topic met een vraag waar het antwoord van in de FAQ staat ?
Rammen op de report en klaar :)

Rafe, over jou probleem, das vrij simpel, gewoon een modjes waarschuwen :D *D
Als mensen te ver gaan krijgen ze echt wel een mailtje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
M@NIC schreef op 23 november 2002 @ 01:27:
[... heel verhaal waar M@NIC te lang over tikte 8)7 ...]

En wat als jullie er weer eens niet zijn... :P
Maar toch kan het imho niet dat mensen nog lekker door zitten te posten in een topic dat per direct dicht hoort te zijn, en dat ze nog eens schijt hebben aan die policy over slechte topics.
Dat je toevallig net iets later post dan diegene die zo een policy link plakt, okee, maar om 10 minuten later nog door te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
The Will schreef op 23 november 2002 @ 00:28:
[...]

Dan zouden er mensen moeten zijn die bereid zijn zoiets in elkaar te zetten. Het is namelijk niet 10 minuten werk om zo'n FAQ in elkaar te zetten.
Dit had ik al eens eerder voorgesteld, maar dat doe ik nu nog maar een keer: misschien is een FAQ maak topic een leuk idee. Zo kunnen mensen die veel af weten van een spel meehelpen om een FAQ te maken en zo zie je veel minder over het hoofd als dat je met 2/3 mensen werkt. Met maar een paar mensen zie je altijd wel wat over het hoofd. Met een hele groep mensen is dat minder.
Iedere keer als er nuttige informatie is gegeven verander je de startpost totdat de startpost een volwaardige FAQ is geworden. En als dat zo is dan neem je die FAQ op in de sticky. Offtopic reply's waar je echt totaal niks aan hebt worden gewoon verwijderd en desnoods sluit je het topic nadat de FAQ klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
M@NIC schreef op 23 November 2002 @ 01:27:
Juist, ik snap wel wat je bedoelt GTA3 :)
Alleen denk ik dat je het net ff verkeerd ziet.
De splitsing is gewoon een succes, ik wil het bijna een feit noemen.
Mensen worden gewoon geholpen met hun problemen, kijk maar eens in de lijst van SPV.
Je ziet geen topic jonger dan 24 uur zonder ook maar één reply.
Alleen zijn niet alle problemen zo makkelijk, en soms lijken vragen ook onmogelijk.

SPV bloed niet dood, SPV leeft wel en leeft ook wel door.
Er zijn genoeg topics en genoeg users die er komen.
Alleen mensen maken verkeerd gebruik van SPV.
Hoe vaak zie ik wel niet een topic langs komen met 1 vraag, in 1 zin zonder ook maar enige informatie.
Zoals iemand al zei, pas na 4 replys ben je achter z'n specs enzo.
Dit moet anders, en dit gaat ook veranderen!
Want je (ik iig) word een beetje gek van de mensen die op zulke topics reageren.
"Heb je de laatste drivers geprobeert ?" - verstuur bericht
Ik neem het niemand kwalijk maar ik zou liever zien dat je zulke topics gewoon laat staan of vraagt om meer info.
Nou ja, hier hoeven we ons verder niet druk over te maken want dit word binnenkort als het goed is opgelost.

Wat je zei over dat (lite) mods SPV meer in de gaten moeten houden is niet helemaal waar.
Ik lees zelf elk SPV topic helemaal door, valt goed te doen vanwegen kleine aantal replys enzo.
En geloof me, verkeerde topics gaan echt wel op slot.
Maar aan replys als "Is al eens langs gekomen" hebben we (iig ik) niks aan.
Kom dan met een linkje, daar kan ik 'm bv mee dicht gooien.
Want je ziet veel van zulke topics, en voor elk verkeerd topic een linkje naar een manual/walktrough/FAQ/site zoeken kost echt veel tijd.
En zoals Duncan al zei, sinds gisteren 1.7 heeft react een prachtig functie om een topic te "melden".
Bevalt een topic je niet, ram gewoon op de knop ([afbeelding]) en typ waarom ;)

Overigens zijn die FAQs natuurlijk ideaal.
Alleen ze kosten veel tijd en je moet ze onderhouden, wie wil dat doen ?
Juist...niet echt haalbaar als je het mij vraagt, helemaal niet voor elke game.
Voor spetters als GTA3, UT2k3 enzo kan het wel, en werkt het ook.
Zie jij een topic met een vraag waar het antwoord van in de FAQ staat ?
Rammen op de report en klaar :)

Ik ben het hiermee eens, okay, ik geef toe, het bloed niet dood, het draait wel, maar het wordt verkeerd gebruikt door users.
MaRc0 schreef op 23 November 2002 @ 10:40:
[...]

Dit had ik al eens eerder voorgesteld, maar dat doe ik nu nog maar een keer: misschien is een FAQ maak topic een leuk idee. Zo kunnen mensen die veel af weten van een spel meehelpen om een FAQ te maken en zo zie je veel minder over het hoofd als dat je met 2/3 mensen werkt. Met maar een paar mensen zie je altijd wel wat over het hoofd. Met een hele groep mensen is dat minder.
Iedere keer als er nuttige informatie is gegeven verander je de startpost totdat de startpost een volwaardige FAQ is geworden. En als dat zo is dan neem je die FAQ op in de sticky. Offtopic reply's waar je echt totaal niks aan hebt worden gewoon verwijderd en desnoods sluit je het topic nadat de FAQ klaar is.
Jah, dit is een goed idee. Meestal bij grote tpics zet men in de eerste posts alle problemen op een rijtjuh met ale olossingen. Als we van alle spellend it doen met een database komen we al een stuk verder. Van GTA3 en UT2k3 hebben we al. Van andere spellen moeten alle users meehelpen voor een goede faq en vooral vrijwilligers voor het nodige typwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zodra er weer een game komt die mij heel erg aanspreekt beloof ik dat ik er een faqje voor schrijf :)

maar nogmaals, in een bovenstaande post wordt vermeld dat het zeggen van 'RTFM' (maar dan op vriendelijkere wijze) wordt gezien als storend, maar dat RTFM is op zich wel een goeie tip, aangezien 90% van de antwoorden op de meeste vragen daar in staan.

Zoals ik al eerder heb gezegd in een ander topic, stel een soort OOW op die wordt gestuurd naar de desbetreffende user zodra hij een dergelijk 'noob' topic opent, en leg hem hierin uit wat hij wel en niet moet/kan doen, dit zorgt ervoor dat dergelijke voorvallen maar eenmalig voorkomen.

uiteraard ben ik bereid aan dit plan mee te werken, mocht het aanslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 13:44:
zodra er weer een game komt die mij heel erg aanspreekt beloof ik dat ik er een faqje voor schrijf :)

maar nogmaals, in een bovenstaande post wordt vermeld dat het zeggen van 'RTFM' (maar dan op vriendelijkere wijze) wordt gezien als storend, maar dat RTFM is op zich wel een goeie tip, aangezien 90% van de antwoorden op de meeste vragen daar in staan.

Zoals ik al eerder heb gezegd in een ander topic, stel een soort OOW op die wordt gestuurd naar de desbetreffende user zodra hij een dergelijk 'noob' topic opent, en leg hem hierin uit wat hij wel en niet moet/kan doen, dit zorgt ervoor dat dergelijke voorvallen maar eenmalig voorkomen.

Als de (lite) mods zoveel werk willen verzetten in hun vrije tijd vind ik het best :P

Maar ik denk dat je gewoon het beste een 'tweede reply' (als user) kunt maken met een sturende post naar een faq en direct wat (meer) hulp erbij geeft om het probleem op te lossen. En als je niets zinnigs kunt verzinnen om de topicstarter een beetje op weg te helpen dan hoef je wat mij betreft ook geen link te posten naar een faq. (wekt naar mijn inziens alleen maar als irritatie naar de (nieuwe) user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is nou juist het probleem, het antwoord op de vraag staat 9 van de 10 x in de faq :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Okay, dus oplossingin voor minder slechte topics zijn :

1. FAQs en manuels met veel problemen en oplossingen van spellen.

2. OOWs voor het tog openen an n00b topics.

3. Beleid tegen het lui zijn en niet zoeken en zelf oplossen.

Ik zou ik wel graag willen meewerken met dit plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de eerste hebben we al dacht ik ongeveer? dit is denk ik alleen nodig voor spellen die echt grote topics hebben (GTA, UT2003 etc) dus dat wordt niet zo moeilijk :)

tsja, 2, wie gaat dat schrijven? ik wil het wel doen, maar dan heb ik uiteraard eerst goedkeuring nodig van Willemans :)

3. moeilijk onderwerp, wat zal het beleid worden? als je voor het eerst hier komt en je stelt een domme vraag, meteen een OW ertegenaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wacht nou maar eerst af wat The Will en IceStorm enzo er van vinden voordat je al een heel plan hebt uitgeschreven. Misschien vinden de modjes het wel best zo of hebben ze al een plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we kunnen ook de macht overnemen! >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.policeguns.com/Colt%20634%209mm%20smg's.jpg

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
MaRc0 schreef op 23 november 2002 @ 15:48:
Wacht nou maar eerst af wat The Will en IceStorm enzo er van vinden voordat je al een heel plan hebt uitgeschreven. Misschien vinden de modjes het wel best zo of hebben ze al een plan :)
We zijn er al mee bezig ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
M@NIC schreef op 23 november 2002 @ 15:59:
[...]

We zijn er al mee bezig ja :)
joepie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je er natuurlijk wel bijvertellen waar jullie mee bezig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 18:37:
geheim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kon hem maar niet zo laten zitten :P

[rml]ReV3rEnD in "[ SOF2] screenies bewaren"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 18:37:
Dat merk je wel als het zo ver is :)
(Dat waren trouwens de woorden van M@NIC ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
ik ei nog ssst ;( :P :D

* GTA3 = }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
GTA3 schreef op 23 November 2002 @ 19:37:
[...]

ik ei nog ssst ;( :P :D

* GTA3 = }:O
Ik snap niet hoe je nu kunt verwachten dat mensen je klacht serieus gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 13:44:

Ik zie er niet erg veel in om weer een nieuw soort waarschuwing in het leven te roepen, dan wordt het alleen maar verwarrend. Als iemand een n00b topic ziet, kan je hem uiteraard gewoon even op de FAQ wijzen, en vriendelijk uitleggen dat zulke topics, met enige inspanning van hemzelf, zo op te lossen zijn. Als je zoiets vriendelijk zegt, zal de topicstarter zich daar een stuk meer van aantrekken dan een botte reply met "RTFM" ofzo :)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
The Will schreef op 24 November 2002 @ 15:29:

[...]

Ik zie er niet erg veel in om weer een nieuw soort waarschuwing in het leven te roepen, dan wordt het alleen maar verwarrend. Als iemand een n00b topic ziet, kan je hem uiteraard gewoon even op de FAQ wijzen, en vriendelijk uitleggen dat zulke topics, met enige inspanning van hemzelf, zo op te lossen zijn. Als je zoiets vriendelijk zegt, zal de topicstarter zich daar een stuk meer van aantrekken dan een botte reply met "RTFM" ofzo :)
mee eens :)

Of gewoon een standaart reply in eht leven roepen met alle info, dus een reply met alle links van faqs van game ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Nou check dit maar ff dan :)

Strenger modbeleid in SPV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
w031! nijs, goedzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Netjes... nu ga ik anime kijken, kom je ook ReV? >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Rafe op 26-11-2002 18:24 ]

Pagina: 1