One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
Ha, hier ben je dus met je vraag. Nu wil ik er wel wat dieper op ingaan. Eerst en vooral: Heeft je Novell Server een internetconnectie ? Of heb je ergens een proxy-server in je netwerk staan ? En welke versie van Novell draai je ? En staat TCP/IP op je netwerk geïnstalleerd ? En op de server ?
(Heleboel vragen hé ?)
(Heleboel vragen hé ?)
Download de NetWare client. Stel een lekker grote hoeveelheid te fetchen blokjes in, en laat vervolgens de clients op de workstations gebruik maken van dezelfde buffer bestanden als je server.
(je moet iedereen dus wel lees/schrijf rechten geven voor die bestanden)
Het lijkt me wel handig om dnetc op de workstations automatisch te laten starten vanuit het inlogscript of met ZEN.
(voor NetWare 3, 4 en 5 bestaan clients, en je moet zoals NCP-Viper al zegt wel TCP/IP geinstalleerd hebben)
(je moet iedereen dus wel lees/schrijf rechten geven voor die bestanden)
Het lijkt me wel handig om dnetc op de workstations automatisch te laten starten vanuit het inlogscript of met ZEN.
(voor NetWare 3, 4 en 5 bestaan clients, en je moet zoals NCP-Viper al zegt wel TCP/IP geinstalleerd hebben)
Ik heb wel een voorbeeld System Login script voor Novell 4.11 voor je, draait bij mij naar alle tevredenheid.
DNET + buffers staan op een algemene dir voor iedereen toegankelijk. (maar niet te vinden)
Werkt echt perfect
DNET + buffers staan op een algemene dir voor iedereen toegankelijk. (maar niet te vinden)
Werkt echt perfect
Verwijderd
Wel Onno, weet je of het mogelijk is om Dnetc.exe en .ini te sharen en elke client die gewoon in het loginscript (of ZEN-script) -quiet op te starten ? Of moeten ze die echt lokaal hebben ? Enige ervaring mee ?
Je kunt dnetc.exe en dnetc.ini gewoon samen met de buffer bestanden in een voor iedereen toegankelijke directory op je server zetten.
Je kunt dnetc starten vanuit een inlogscript, maar dan draait ie dus alleen als er iemand is ingelogd.
En dat is verspilling van kostbare rekentijd.
Je kunt dnetc beter in een workstation package schedulen. (event=scheduler service startup, impersonation=system)
Je kunt dnetc starten vanuit een inlogscript, maar dan draait ie dus alleen als er iemand is ingelogd.
En dat is verspilling van kostbare rekentijd.
Je kunt dnetc beter in een workstation package schedulen. (event=scheduler service startup, impersonation=system)
NCP-Viper
Server zelf heeft geen internetconnectie, alleen mijn PC. Ik heb wel de mogelijkheid om op een algemene schijf de buffers te zetten. Ik heb dat net ff gebrobeerd, maar op de een of andere manier krijg ik dit alternate-buffer-directory=....\blokjes\.
Even fetch/flush geprobeerd, maar er verschijnen geen blokjes in die directory.
Voel me net een randdebiel (m'n zusje belde net waarom haar mobieltje niet automatisch aan gaat als ze gebeld wordt) maar ik zie nergen in het menuutje of inf een default dir.
2e vraag ik zag niet iets over random blokjes, hoe werkt die keyserver eigenlijk ? Geeft hij blokjes meerdere malen uit ?
Server zelf heeft geen internetconnectie, alleen mijn PC. Ik heb wel de mogelijkheid om op een algemene schijf de buffers te zetten. Ik heb dat net ff gebrobeerd, maar op de een of andere manier krijg ik dit alternate-buffer-directory=....\blokjes\.
Even fetch/flush geprobeerd, maar er verschijnen geen blokjes in die directory.
Voel me net een randdebiel (m'n zusje belde net waarom haar mobieltje niet automatisch aan gaat als ze gebeld wordt) maar ik zie nergen in het menuutje of inf een default dir.
2e vraag ik zag niet iets over random blokjes, hoe werkt die keyserver eigenlijk ? Geeft hij blokjes meerdere malen uit ?
One of the animals has left its cage today.
Onno, ik bedoel een dir die voor een normale gebruiker onvindbaar is :-) (en ja, hij is altijd te vinden)
Je bent veel te scherp vandaag.
Je bent veel te scherp vandaag.
Lastig he?
mrknowitall, de volgende dnetc-opties zijn wel handig denk ik:
Wanneer een client om wat voor reden dan ook geen nieuwe blokjes kan fetchen van een keyserver als z'n input buffer leeg is, gaat ie random blokjes doen.
mrknowitall, de volgende dnetc-opties zijn wel handig denk ik:
code:
Alle clients offline laten draaien, behalve de ene die fetcht/flusht.1
2
3
| -inbase <fname> input buffer basename(ie without 'extension'/suffix) -outbase <fname> output buffer basename (ie without 'extension'/suffix) -runoffline disable network access |
Wanneer een client om wat voor reden dan ook geen nieuwe blokjes kan fetchen van een keyserver als z'n input buffer leeg is, gaat ie random blokjes doen.
Verwijderd
wij hebben het zelfde probleem, teamlid heeft op een school, 200x w95 p33 500 staan.
Gebruikers logen op clients in met login scherm (novell4)
alle clients hebben internet verbinding via proxy.
Clanlid heeft koe installed op één van de clients als test, maar komen geen blokjes binnen. (proxy juist ingesteld over port 8080 van IEplorer overgenomen)
Moet nog wat meer info krijgen wat hij precies gedaan heeft, maar zoveel weet ik op het moment. ik weet het, het is niks eigenlijk.
Groet,
Obi
Gebruikers logen op clients in met login scherm (novell4)
alle clients hebben internet verbinding via proxy.
Clanlid heeft koe installed op één van de clients als test, maar komen geen blokjes binnen. (proxy juist ingesteld over port 8080 van IEplorer overgenomen)
Moet nog wat meer info krijgen wat hij precies gedaan heeft, maar zoveel weet ik op het moment. ik weet het, het is niks eigenlijk.
Groet,
Obi
Verwijderd
We hebben op school ook een novel netwerk, waar je ook via een proxy een internet verbinding krijgt. ik weet niet precies welke poort, maar dat maakt niet uit.
Als je dit in je ini zet dan werkt het gewoon. Teminste bij mij dan.
[networking]
firewall-type=http
Op een of andere vreemde manier werkt dit alleen met de laatste client, maar het werkt wel.
Als je hem toch door iedereen wil laten opstarten, gebruik je toch een register sleutel en laat je hem als service lopen/grazen.
Als je dit in je ini zet dan werkt het gewoon. Teminste bij mij dan.
[networking]
firewall-type=http
Op een of andere vreemde manier werkt dit alleen met de laatste client, maar het werkt wel.
Als je hem toch door iedereen wil laten opstarten, gebruik je toch een register sleutel en laat je hem als service lopen/grazen.
Zet dit in je .ini file:
[networking]
keyserver=*:80
Dan update je via http als je een internetverbinding hebt.
[networking]
keyserver=*:80
Dan update je via http als je een internetverbinding hebt.
Pagina: 1