Toon posts:

Point of view Geforce4 TI 4200 probs, help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok net op de beurs een point of view geforce 4 4200TIPro gekocht. nu heb ik hem hier geinstalleerd, alles ziet er ok uit tot ik de detonator drivers installeer. dan is er opeens een vierkantje bij mijn muis bestaande uit paarse strepen en de achtergrond heeft allemaal strepen. de rest van windows ziet er wel helemaal normaal uit. Ik heb 2 schermen aangesloten en dit ziet er zo uit op beide schermen ziet het er zo kut uit. heb ff fifa 2002 geprobeerd(1e spelletje wat voor handen was) en daar zijn bepaalde delen zoals de score ook met strepen en de rest van het veld is normaal.

Kan iemand misschien zeggen wat ik fout doe. op het 1e gezicht lijkt het een softwareprobleem.

Specs:

amd tbird 1000@200fsb
ecs-k7s6a
winXP prof(zonder sp1)fresh install
256 ddr
creative 5.1
realtec nic
300 watt voeding

bios instellingen:
agp aperture size : 256(Ga ik gauw ff 128 van maken)
agp op 4x
rest op autodetect

edit: de kleuren van de strepen van het blokje bij de muis passen zich aan aan de achtegrond kleur is die blauw dan zijn zij lichtpaars is hij paars zijn ze groen/blauw etc

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 18:23 ]

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 22:21

amahusu

taking over the world!

welke drivers gebruik je? Download anders ff die nieuwste (whql) drivers van de nvidia site. En clock ff je cpu terug

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

die 200 fsb, zou ik ff veranderen misschien help da, anders weetik het nie!

en dan nog wat, hoe heb je dat voor elkaar gekregen fsb 200!!! ik kom niet hoger als 150 amd athlon tb 1200

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 18:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry vergeten te zeggen ik heb mijn cpu niet overclocked, ik heb de allernieuwste detonators van www.nvidia.com kan dit liggen aan de agp patch die ik nog niet heb??

arg 200fsb ddr natuurlijk == 100mhz versie tbird

en het installeren van de AGP drivers van sis helpt niks

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 18:32 ]

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 22:21

amahusu

taking over the world!

ehm, anders zet je je cpu ff op 100x10 :? want een fsb van 200 lijkt me niet echt gezond ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

Topicstarter
Ok als ik hem in de bios op support agp 2x zet doet ie ut wel normaal.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik hem op 4x laat draaien??
<edit1>
En ik haal maar 3500 3d marks
vinnik persoonlijk een beetje weinig voor dit systeem
<edit2>
Onder xp doet ie raar met agp4x aan onder win98se doet ie dit niet. daar werkt het gewoon. Maar hijs in mijn ogen te langzaam volgens mij is er iets mis mee. Iemand die mijn openingspostlezende misschien een ideetje heeft?? Moet ik teruggaan naar de winkel?? Of verwacht ik teveel van deze kaart?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu dus de hele HD geformateerd en winXP geinstalleerd. ff alle feiten op een rij:

onder win98 doet ie het gewoon, ik kan daar ook met mijn tv kaart werken
onder winXP diet ie het alleen normaal op agp2x in de BIOS. als ie in de BIOS op 4x staat dan krijg ik bij lage resoluties alleen maar strepen, vanaf 1024 is alles normaal(menutjes enzo) behalve de muis, daar zit een vierkantje van strepen bij, en de achtergrond, ook niet bij elke achtergrond maar bij sommigen(bij die met de wolken doet ie wel raar iig) En als ik daar mijn winTVPro pinnacle probeer te installeren reset windows opeens bij het installeren van een bepaalde driver en dan kan ie bij de volgende boot opeens mijn cd-rom spelers niet meer vinden.
Iemand een ideetje.

Oja onder win98se zegt de installatie van Pinnacle bij het testen van het system dat de overlay test is gefaald, wat houdt dit in?

<edit>
net ff geprobeerd die pinnacle te installeren. zegmaar driver voor driver. bij de audiocapturedriver doet ie het wel, maar aan het eind van het installeren van de andere driver reset hij opeens. Altijd precies op hetzelfde punt. zou dit ook met die videokaart te maken kunnen hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 10:50 ]

Verwijderd

Volgens mij heb ik net zo'n probleem. 'k Heb vandaag op de HCC een nieuwe Club3d GeForce4 Ti4200 128mb gekocht.
Hij werkt perfect, alleen in sommige spellen, zoals GTAIII, werkt het lettertype niet goed. Ik heb ff printscreens gemaakt, dan zie je goed wat ik bedoel.
(ook txd van auto's werken niet goed meer).

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~s.broerse1/gtaingame.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~s.broerse1/gtainmenu.jpg

overige info:

MSI k7t266 pro2
AMD 1600+

Ik zat ook al te denken aan een software matig probleem. 't Lijkt mij niet dat het aan de videokaart ligt.

De drivers heb ik al een paar keer opnieuw geinstalleerd, 'k heb GTA al opnieuw geinstalleerd enz enz. Nx helpt..

Verwijderd

ja voor dat probleem in GTA is er zo'n patch verschenen, ik weet de site zo even nietmeer. dacht dat ie makkelijk te vinden was op www.voodoofiles.com

/speciaal voor GTA3. dan zou alles goed moeten werken. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 21:05 ]

Verwijderd

met die patch krijg ik de foutmelding: Setup cannot update your Windows XP files because the language installed on your system is different from the update language

maar er zal toch wel een andere oplossing zijn voor dit probleem? ik neem aan dat je niet voor alle spellen zoals gta/ fifa enz patches hoeft te installeren

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:52

Willybubba

Nut up or shut up.

Nederlandse file zoeken voor GTA 3. Is een DirectX update als ik et goed heb...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Jep, is een speciale update voor GTA 3, je moet wel de zelfde taal als je OS zoeken, anders gaat windows zeuren.

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:23
huisgenoot heeft zelfde probleem in GTA gehad met een geforce2MX op een celeron. een andere detonator installeren verhielp het probleem.

Voor die POV videokaart zou het kunnen zijn dat de voeding niet zo sterk is...heb in mijn oude systeem (TB 1333 300W voeding) ook steeds problemen gehad.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:46
Hoe is jullie 2d kwaliteit met die POV XP?

Bij mij 'knippert' het langs de randen van het scherm een beetje :/

Verwijderd

kieskes schreef op 24 November 2002 @ 19:57:
Hoe is jullie 2d kwaliteit met die POV XP?

Bij mij 'knippert' het langs de randen van het scherm een beetje :/
Bij mij geeft ie geen krimp en loopt op 305/630, slecht exemplaar???

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11
2D is prima, maar ik heb dan ook een gemodde versie van PoV Ti4200. Deze heeft andere filters erop gekregen van Eynstein computers. Prima beeld in 2D en geweldige prestaties in 3D.
Die GTA3 wazigheden heeft niet te maken met je PoV. Elke kaart heeft dat. Is een DirectX8 bug. Download de patch (echt overal te vinden) en je probleem is opgelost.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:46
Ik heb ook de gemodde versie van Eynstein, maar toch is het beeld aan de zijkanten wazig.

Dit ligt niet aan m'n monitor aangezien het bij m'n vorige kaart niet was.

Zal nog is wat andere instellingen proberen, en anders eynstein is mailen.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm volgens mij gaat dit topic een heel andere kant op dan ik verwachte :). Ik zie nu al een aantal topics van mensen met problemen met hun PoV TI4200. Maar heeft iemand nog een idee waar die rare strepen vandaan komen als ik agp4x aanzet? trouwens met agp2x haal ik toch nog 6500 3dmark 2001se punten vinnik wel ok gezien mijn systeem maar toch, hij kan 4x aan dus wil ik ook graag dat ie dat doet.
Pagina: 1