Toon posts:

[SPDIFF] naar versterker die het NIET ondersteund

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, ff kort. ik heb dus een geluidskaart met een spdiff uitgang, het probleem is dat mijn Rotel voor versterker dit niet ondersteund (alleen tulp-ingangen). Bestaat er iets van een converter die ik tussen de geluidskaart en mijn voorversterker kan hangen? net ff gegoogled maar kan er nix over vinden

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sp/dif is digitaal. Ik zou dus je geluidskaart gewoon analoog aanlsuiten. Mocht je om een of andere vreemde reden perse die sp/dif uitgang willen gebruiken, dan heb je dus een losse dac (digitaal naar analoog) convertor nodig, die zijn over het algemeen duur, maar daarmee haal je theoretisch een betere geluidskwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
En daar gaat het nou net om (betere geluidskwaliteit). Anders moet ik 'm met zon lullig walkmanplugje aansluiten. Dus ff gaan zoeken naar een Dac-converter. Werkt het misschien ook als ik een losse dolby surround decoder koop? hier zitten ook vaak digitale ingangen op

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

wat is er mis met zo'n walkman plugje?
het is hetzelfde signaal maar dan een anders stekker.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar veel gevoeliger voor invloeden van buitenaf. En bovendien niet het zelfde signaal, dat is analoog in tegenstelling tot spdiff dit is digitaal

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 19:17:
ja, maar veel gevoeliger voor invloeden van buitenaf. En bovendien niet het zelfde signaal, dat is analoog in tegenstelling tot spdiff dit is digitaal
Als je MP3 draait dan is een externe DAC kopen overkill. De DAC in je geluidskaart is misschien niet super, maar ik heb hier m'n PC aan een high-end eindversterker plus speakers hangen en vind het wel best zo.

Ik wil wel een keer een externe DAC hebben, maar voor een beetje muziek draaien achter je PC is het waanzin. Die externe DAC ga ik voornamelijk bouwen om m'n DVD speler als een goeie CD speler te kunnen gebruiken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Het gaat toch ook analoog je versterker in... Denk niet dat je dat verschil zal merken. Als je e reen DAC tussen zet is eerst het signaal digitaal, en daarna alsnog analoog het laatste stukje naar je versterker...

Verwijderd

Maar uiteindelijk zal het toch analoog je versterker in moeten. Heb je alsnog weer die invloeden van buitenaf.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 19:21:
Het gaat toch ook analoog je versterker in... Denk niet dat je dat verschil zal merken. Als je e reen DAC tussen zet is eerst het signaal digitaal, en daarna alsnog analoog het laatste stukje naar je versterker...
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 19:26:
Maar uiteindelijk zal het toch analoog je versterker in moeten. Heb je alsnog weer die invloeden van buitenaf.
Rijdt een Fiatje even lekker als een Bentley? Niet echt... En is een versterker van 100 euro even goed als eentje van 5000 euro? Vast niet. Zo is het nu ook met DA-omzetters :) Een externe DAC kan veel en veel beter zijn dan eentje die op je geluidskaart zit. Dat is waar het hier om gaat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Bij studio107.nl in Den Haag kan je diverse audio apperatuur 2e hands kopen. Het zijn best vage lui maar ze hebben er wel verstand van.

Verwijderd

Topicstarter
Exirion snapt het. BTW het is NIET bedoeld om mp3's af te spelen ik snap zelf ook wel dat een dac dan totaal nix toevoegd

Goeie tip Tazzy!!
Pagina: 1