Voedingsconnectoren

Pagina: 1
Acties:

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe enermax binnen gekregen, en nou zat ik me af te vragen hoe het nu zit met die connectoren.

Er zit de standaard ATX plug aan, dat is niet zo onduidelijk.

Dan zitten er nog aan:

1) de 4 pins 'miniatuur ATX' voor de P4 (12V en GND)
2) zo'n connector waarvan er 2 op een AT voeding gaan, staat AUX op (5V, 3,3V en GND)
3) een speciale molex, qua vorm hetzelfde als de gewone die je aansluit op je HD's enzo, alleen van een ander volledig wit plastic. Niet doorzichtig plastic zoals de gewone molex connectors. Verder staat er 'EXTRA' op. Pinout is hetzelfde als gewone molex connectors (12V, 5V, GND).

Nou hebben sommige Asus borden zo'n easy-connector waar een molex in kan voor mensen die geen P4 connector aan de voeding hebben. Is die EXTRA connector nou daarvoor? En zo ja waarom? Er zit nl een P4 connector aan de voeding. Daarnaast vraag ik me dan af wat het verschil is tussen de EXTRA connector en een gewone molex, want het lijkt me dat dat er is.

Verder zit er ook een connector op me mobo waar de AUX in kan, dus in principe kan ik alles aansluiten, maar ik vraag me dan af of ik geen dingen parallel aan het aansluiten ben, met onnodig stroomverlies tot gevolg.

Every morning is the dawn of a new error.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dit is allemaal voor de P4 dus is ATX 2.03 (geloof ik)

je kan die voeding dus op meerdere type borden aan sluiten, maar dit is dus zo gemaakt, dat hiet niet uitmaakt wat voor bord je hebt, (voor die extra aansluiting)

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
OK, dat snap ik nog wel, maar dus gewoon allemaal aansluiten of alleen wat ik nodig heb (P4). En waarom een speciale molex eraan hangen als ie niet anders is dan de gewone?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

gewoon 1 extra
straks heb je een molex te weinig dat zou lullig zijn.
ik zou zeggen sluit alles aan wat je aan kan sluiten.

en die molex heeft dus alleen een andere kleur om aan te geven dat hij speciaal voor op je mobo is.

[ Voor 54% gewijzigd door job op 22-11-2002 17:51 ]

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Ja, dat is leuk, maar die zou ik dus helemaal niet nodig moeten hebben omdat de voeding ook een P4 connector heeft. En als ik 'em dan aansluit vraag ik me af of ik niet de voeding in parallel met zichzelf zet.