USB-probleem

Pagina: 1
Acties:

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 16:44
Paar weken geleden met dezelfde configuratie nog niets aan de hand.......
wat is het geval

config:
pc met USB-hub
stuurtje (Guillemot Ferrari Force Feedback)

Veel race-games gespeeld met stuur, geen enkel probleem.

NU: zodra ik stuurtje aansluit op USB (hub of in pc maakt niet uit) gaat 'ie steeds aan en uit. Je hoort steeds het toontje in XP van het aansluiten van een USB-apparaat.

Het ligt niet aan de USB-hub want al doe ik 'm in de pc en laat de hub buiten de configuratie dan heb ik hetzelfde probleem.

En nu is het vreemde dat ik het ook zo nu en dan hoor als ik het stuur geheel niet aangesloten heb. Je zou dus zeggen dat het ook niet aan het stuur ligt.
Iemand die dit probleem herkent??

ExTaxi

Verwijderd

staat je stuurtje toevallig nog in spelbesturingen ?

• ExTaxi
ja daar staat 'ie bij

• ExTaxi
niemand die een idee heeft?

Verwijderd

*in het rond blaat*

drivers?

• ExTaxi
heb de nieuwste drivers al geprobeerd.....

Verwijderd

force feedback over een hub? lijkt me een voedingsprobleem, zelfs als je stuurtje een eigen voeding heeft kan hij nog te veel trekken. steek je stuurtje eens rechtsstreeks in je mobo. kan de hub voor al je andere apparatuur in een andere mobo-usb aansluiting.

• Sn3akz
  • Laatst online: 31-01 20:37
Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 20:33:
force feedback over een hub? lijkt me een voedingsprobleem, zelfs als je stuurtje een eigen voeding heeft kan hij nog te veel trekken. steek je stuurtje eens rechtsstreeks in je mobo. kan de hub voor al je andere apparatuur in een andere mobo-usb aansluiting.
Ik ben nog geen een FF stuur tegengekomen wat geen eigen voeding heeft.. Of betreft dit mij gebrekkige ervaring? :?

Verwijderd

nee, ik bedoelde: zelfs force feedback stuurtjes die dus een eigen voeding hebben geven dit probleem nog wel eens. force feedback zonder eigen voeding lijkt me eigenlijk best zielig voor het moederbord.

• ExTaxi
zoals ik al schreef : "Het ligt niet aan de USB-hub want al doe ik 'm in de pc en laat de hub buiten de configuratie dan heb ik hetzelfde probleem."

Verwijderd

oh sorry. als hij steeds aan en uit gaat zou denken dat hij steeds wel/niet/wel/niet contact maakt. conclusie: usb-poort verrot (maar dat zal wel niet) stekkertje iets te klein (lijkt me ook sterk) of een kabelbreukje. anders zou ik het ook niet weten
Pagina: 1