Toon posts:

Nieuwe harddisk onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik de laatste tijd steeds van die vervelende meldingen kreeg dat m'n harddisk bijna vol was, heb ik een nieuwe aangeschaft. ( De Maxtor 120GB Fluid Bearring! Diamond Max 9 Plus)
Omdat ik nog veel gegevens had staan op mijn oude hardeschijf (Maxtor 80GB (Fluid Bearring! 7200rpm) wilde ik die harddisk na de nieuwe ingebouwd te hebben gebruiken om de data over te zetten op de nieuwe.

Als ik in Windows verkenner ga kijken,zie ik een C:\ schijf (dit is de 120 GB) en een F:\ (de oude 80 GB)
Dit is raar, want ik had m'n oude schijf verdeeld in 2 partities.
Zodra ik op die F:\ klik, vraagt Windows of ik die hardeschijf wil formatteren :(

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, zodat ik gewoon netjes de data kan overzetten ?? ( in HETZELFDE systeem )

System Specs.

AMD XP 2100 +
512 MB RAM DDR PC2100
ATI Radeon 8500 LE
Maxtor 120GB Fluid Bearring! Diamond Max 9 Plus 7200RPM
Maxtor 80GB Fluid Bearring! 7200RPM

Conf.

120GB schijf op Primary Master
80 GB harddisk op Secundary Master

Als ik nog iets vergeten ben, dan moet je dat maar ff laten weten ;)

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

draai de ide conectoren eens om

Verwijderd

Topicstarter
Thomasje schreef op 22 november 2002 @ 17:21:
draai de ide conectoren eens om
Dan vind 'ie de harddisk niet meer ;(

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Staan de jumpers wel goed

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:59
Zet ze allebei als master op aparte kabels, gaat het nog sneller ook en is het makkelijker te overzien wat waarmee gebeurd.

Verwijderd

zet de oude 80 eens op primary master (dit is je OS neem ik aan????) en de 120 op primary slave.......naar mijn weten is je bootschijf altijd je primary master en nu heb je dat verwisseld.....not good!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BeRtJuH > de opstartschijf is altijd de éérste actieve primaire partitie die de BIOS tegenkomt. Het doet er niet toe of de schijf nou primair/secundair/master/slave staat.. ;)

Topicstarter: volgens mij moet je dringend de jumperinstellingen en bekabeling nogmaals nalopen. Check de jumperhandleiding op maxtor.com en de bekabelingswijze op de handleiding van je mobo..

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 22-11-2002 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost.
Was een configuratie fout van mij.
De Jumpers stonden inderdaad niet goed.

*Shame on me *

Toch bedankt voor de support ;)
Pagina: 1