Toon posts:

Onboard USB problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Ik ben sinds kort weer eens overgestapt op Windows XP Professional, alleen telkens als ik mijn USB poorten in Bios enable crasht Windows XP bij het opstarten.
Met Windows 98 heb ik nooit problemen gehad.

Kheb een Chaintech 693-686 moederbord met VIA VT82C693 Apollo Pro Plus Chipset.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen ?

Verwijderd

same sh*t problem here. alleen dan in combinatie met adsl modem adsl modem erin is chrash bij opstarten van winxp prof. ik heb het opgelost door een los usb kaartje te kopen.

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja: USB niet enablen :o

Heb je misschien een interrupt probleem?

geen zin zonder onzin

Verwijderd

Topicstarter
USB niet enablen is een oplossing ja ;) maar ik zit hier dus met een USB muis die ik niet meer kan gebruiken en ik heb USB straks ook hard nodig voor m'n MP3 speler.

Interrupt probleem ?? leg uit a.u.b... heb al heel veel geprobeerd in BIOS maar hij blijft vastlopen bij het opstarten van Windows.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik trouwens ook weer apart vind is dat ik er onder Windows 98 geen last van had, en dat ik zelfs tijdens de installatie van XP mijn USB muis kon gebruiken (totdat er hardware gedetecteerd moest worden, daar liep ie ook vast door USB)

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

kijk ff in je Apparaatbeheer, vga en usb zitten vaak op dezelfde irq. Probeer in de BIOS eens om Assign IRQ to USB of iets dergelijks uit te zetten! Lukt dat niet, dan assign IRQ to Vga es uit zetten!

SucceS!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

biosflashen zou ik zeggen heb een kameraat die het zelfde had en na een bios flash was het ok...

die van hen is mooi....

Verwijderd

Topicstarter
yeroen1979 schreef op 22 November 2002 @ 23:45:
Probeer in de BIOS eens om Assign IRQ to USB of iets dergelijks uit te zetten! Lukt dat niet, dan assign IRQ to Vga es uit zetten!
Thanx! Assign IRQ to VGA uitzetten helpte.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[PMG] > [OM]
Pagina: 1