Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
27 Augustus 2002 dit toestel gekocht icm een Vodafone 60 abbonement bij Vivacom te Breda.

Dit toestel is helaas na 1,5 maand al stuk gegaan. De "No" knop werkte niet meer. Ik kwam niet meer uit menu's en ik kreeg de telefoon niet meer uit. Ik dacht een fout in de software dus ik zette de telefoon uit doormiddel van de batterij eruit te halen.

Na de batterij er weer in te doen probeerde ik hem weer aan te zetten. Helaas lukte dit niet.

Ik belde Vivacom dus op met het probleem. Ze zeiden dat ik ook naar PhoneHouse in Haarlem toe kon want die zijn service point voor SonyEricsson.
Dus zo gezegt zo gedaan.

Ik dit ingeleverd.

Nu na ongeveer 4 weken ben ik dus maar eens langs gewandeld. Eerst konden ze mijn papieren niet vinden en toen het reparatie bedrijf ook niet. Na een tijdje zoeken toch wat gevonden.
Ze zouden een fax sturen met hoe en wat.
1 minuut later rolde de fax eruit met een klote antwoord.

Ik citeer: "Toestel is onherstelbaar beschadigd door vocht."

Nou klopt dit totaal niet. Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat ze dit argument er vaker bij doen zodat ze er vanaf zijn. Dit heb ik zelfs gehoord van Vivacom.

Nu ben ik het hier totaal niet mee eens, ik heb geen 250euro betaald voor een toestel dat na 1,5 maand kapot gaat.

Daarom maar Vivacom gebeld. Die zeiden dat ik SonyEricsson moest bellen omdat zij eigenlijk het "doorgeef luik" zijn.

Dus SonyEricsson gebeld over hoe en wat. Ze kunnen er eigenlijk niks aan doen omdat dit geconstateerd is bij hun. Ik moet dus een klachtbrief schrijven.

Nu betaal ik ook al een maand een abo van 28 euro die ik niet gebruik omdat ik geen leentoestel heb gekregen.
Nu duurt die brief ongeveer 1,5 maand. Dat moet ik dus ook aan abo betalen.

Dus ik vroeg of zij daar wat aan konden doen. Dat konden ze niet ik moest bij Vodafone zijn.

Dus die even gebeld en zeiden dat ze het naar een goedkoper abo konden zetten. Alleen omdat ik nog GEEN 4 maanden abo was kon dat dus niet :(

Ik heb met mijn stomme kop geen verzekering genomen. Omdat ik van veel mensen heb gehoord dat je die niet nodig hebt want die heb je alleen nodig als hij gestolen word. Water schade valt niet onder de garantie.

Nu heb ik van Vivacom helemaal geen garantievoorwaarden gekregen dus ik kon niet eens weten dat dat niet onder de garantie viel.

Weet iemand misschien wat ik hier allemaal mee kan doen? Want alle bedrijven. Vivacom, Phone House, SonyEricsson, Vodafone vinden allemaal dat het toestel erg snel kapot is gegaan. Maar ze kunnen niks doen.

Iemand een idee of tip?
(ja duh een verzekering voortaan nemen)

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

heb je je foon niet eens terug gekregen??? ik zou er mee naar SE in Hoofddorp gaan
het lijkt me dat je gewoon fabrieksgarantie hebt...

[ Voor 25% gewijzigd door Fear-factoR op 22-11-2002 18:25 ]

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 11:47
Fear-factoR schreef op 22 November 2002 @ 18:24:
heb je je foon niet eens terug gekregen??? ik zou er mee naar SE in Hoofddorp gaan
Je krijgt hem wel terug..ofcourse. Ik had hetzelfde. 2 Maandjes oud ! Ze hadden
wel de software geupdate :? Verder zit er dan een sticker "SCRAP rejected" op het
display en een goedkoop papiertje waar het een beetje op uitgelegd staat en dat
hij geblacklisted is met het serienummer. Lekkere service bij SE daar..

Verwijderd

Xavier schreef op 22 November 2002 @ 16:42:
Iemand een idee of tip?
(ja duh een verzekering voortaan nemen)
Dat hoeft helemaal niet.
Het zou toch te idioot voor woorden zijn als je ieder apparaat moet verzekeren? (Ja tegen diefstal enzo, maar niet voor de fabrieksgarantie.)

Geen flauw idee welke weg je kunt bewandelen (maar anderen hier waarschijnlijk wel), maar ik zou effe contact opnemen met de consumentenbond, rechtswinkel of iemand die je kent die hier verstand van heeft.
Je hebt gewoon recht op garantie en als je zeker weet dat er geen waterschade is geweest, dan liegen ze dus gewoon.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het lijkt me dat dit toch echt gewoon onder garantie moet vallen, ik zou het gewoon via een andere weg nog eens proberen.

• Xavier
  • Niet online
Als jullie het niet erg vinden gebruik ik misschien argumenten in de brief die ik stuur.
Ik ga mensen op internet zoeken die meer van zulke dingen hebben mee gemaakt. En dan ga ik drijgen met een rechtzaak.
Ik wil een nieuwe telefoon. Krijg ik dat niet dan word het de consumentenbond. Dat ook niet dan een rechtzaak.

Mijn zwager studeert rechten. Die weet dus het een en ander.

Ps. Op de brief die ik getekend heb voor het afgeven van de telefoon staat dit: "Onderzoekskosten die in rekening worden gebracht na ontdekking van water- of valschade zullen door mij in de winkel worden vergoed."

Verwijderd

mijne was ook stuk dag erna had ik een nieuwe.... koerier van dutchtone is langs gekomen.

• Xavier
  • Niet online
Ik word het laatste tijd echt spuig en spuig zat die elektronica bedrijven.

Eerst een mobo + CPU waar ik 4 maanden heb mee zitten kutten.
Daarna een Printer die niet goed was en ik opeens de kosten moest betalen.
Nu die telefoon.

Ik moest net autorijlessen dat ging voor geen meter. Veel te agressief! nam bochten in zijn 3 en telkens bumperkleven.

• Wisey
  • Laatst online: 28-11 11:47
Bigs schreef op 22 November 2002 @ 18:30:
Het lijkt me dat dit toch echt gewoon onder garantie moet vallen, ik zou het gewoon via een andere weg nog eens proberen.
Op het begeleidend briefje staat:
Vochtschade wordt veelal eerst na een na een microscopisch onderzoek
vastgesteld. Na een vaststelling van vochtschade vraagt de reparateur steeds een
second opinion aan een collega.

Daar zullen ze meteen op controleren als ze hem openmaken.
Zelf weet ik dat er niets raars met mijn toestel ooit gebeurt is en hij werkt nog
altijd 100% (ging voor reperatie voor gescheurt frontje, opgelopen in achtbaan).
Ik moet er zelf ook nog eens achterna gaan.
Mijn toestel was trouwens naar Evic gegaan voor reparatie.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 17:38
Xavier schreef op 22 november 2002 @ 18:35:
Ik word het laatste tijd echt spuig en spuig zat die elektronica bedrijven.

Eerst een mobo + CPU waar ik 4 maanden heb mee zitten kutten.
Daarna een Printer die niet goed was en ik opeens de kosten moest betalen.
Nu die telefoon.

Ik moest net autorijlessen dat ging voor geen meter. Veel te agressief! nam bochten in zijn 3 en telkens bumperkleven.
Oftwel, je leert nu dat goedkoop niet altijd duurkoop is en dat je dit soort dingen moet relativeren. Het is maar geld en die winkels wordt maar gerunned door een stel drollenwippers. Dus, rustig blijven en er achteraan gaan. Desnoods ga je klantenservice Sony bellen en ga je zeiken dat dit belachelijk is en je ermee naar de consumentenbond gaat als je geen garantie krijgt. Klaar.

Als ze niet meer werken, moet je dat dus ook doen. De wetswinkel raadplegen wil ook nog wel eens duidelijkheid scheppen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Xavier
  • Niet online
Dat van die PC heb ik wel geleerd.
Die printer heb ik bij de vobis gekocht.

Mijn pa net gebeld en hij kan straks al een compleet nieuwe halen :) (zit dus wel een beetje mee)

Verwijderd

je zegt zelf dat vivacom je een brief heeft gestuurd met daarin de constatering voor waterschade. Waterschade valt buiten de garantie lijkt me duidelijk.
Mocht je er aan twijfelen dat het dus waterschade is, moet je het schade rapport van hun opvragen. of je toestel terugvragen en door een onafhankelijk 3e partij ook de schade laten onderzoeken. Wanneer hieruit blijkt dat het geen waterschade is. kan je de onderzoekskosten verhalen op vivacom. en uiteraard heb je dan WEL garantie

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 23:24:
je zegt zelf dat vivacom je een brief heeft gestuurd met daarin de constatering voor waterschade. Waterschade valt buiten de garantie lijkt me duidelijk.
Mocht je er aan twijfelen dat het dus waterschade is, moet je het schade rapport van hun opvragen. of je toestel terugvragen en door een onafhankelijk 3e partij ook de schade laten onderzoeken. Wanneer hieruit blijkt dat het geen waterschade is. kan je de onderzoekskosten verhalen op vivacom. en uiteraard heb je dan WEL garantie
Waarom is jou dat duidelijk dat waterschade niet onder de garantie valt?
Ik heb geen garantievoorwaarden gezien.

En dan nog. Ik ben uiterst zorgzaam voor mijn telefoon.
Ik heb 2 jaar een Nokia 3310 gehad. Deze ging mee uit belde in de regen, echt dat ding heeft alles mee gemaakt.

En die SE T68i gaat kapot door water schade. Nou het was sochtends toen ik wakker werd. Nou het regent niet in mijn kamer.
De man bij phonehouse zei ook dat als je erin blaast dat het al genoeg kan zijn.
Ja nog even en ik mag er niet meer in praten. Dan doe ik toch hetzelfde!

Ik neem hem zelfs niet eens mee uit.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

zijn er meer van zulke klachten met de T68i? Ik ben benieuwd want ik kan m gratis van Ben krijgen als ik mijn abonnement verleng bij ze...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• MaDLiVe
  • Laatst online: 27-11 08:55

MaDLiVe

.-Observer-.

VageGast schreef op 23 november 2002 @ 06:36:
zijn er meer van zulke klachten met de T68i? Ik ben benieuwd want ik kan m gratis van Ben krijgen als ik mijn abonnement verleng bij ze...
Nou om eerlijke te zijn vind ik de t68i gammel aanvoelen. Alles kraakt aan het toestel.
Ik heb hiervoor siemens telefoons gehad (s45/me45/s35/c35) en deze voelen toch een heel stuk steviger aan. Daarbij vind ik het geluid dat de knopjes maken ook niet echt fijn. De techniek achter de telefoon is natuurlijk wel mooi, maar tegenwoordig kunnen meerdere toestellen die bieden. Ik had zelf liever op de siemens s55 gewacht (niet gedaan omdat ik snel een abbo+tel. nodig had).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Ik heb ook een gsm KUT service probleem gehad en gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering, kost geen drol in zo'n pakketje van allerlei handige verzekeringen.
Anders vraag je ouders of kennis of ze er 1 hebben val jij misschien ook wel onder/zeg je dat de gsm van je pa of kennis is etc.
Na 1 jaar klooien met bc heb ik uiteindelijk mijn aankoopbedrag terug gekregen met behulp van een advocaat.
Maar ze hebben het ook wel heel erg bont gemaakt in mijn geval...

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 28-11 12:09
Waterschade valt ook niet onder de verzekering hoor.

Kennis van me was ook verzekerd, en had een V3680 .
Maar hij zwete nogal veel, en als je hem dan klemt tussen je hoofd en je schouder dan werd dat ding wel nat.

Nu kreeg hij wel een leen toestel mee ( Ericsson bak beest van 3 jaar oud ). Maarja, toestel werd dus niet vervangen oid!
Hij werd schoongemaakt, en kreeg hem terug, waarna het ding nog steeds kuren had.

Wel vreemd eigenlijk, want lijkt me gewoon een reden om mee te schermen! Bij hem kon ik het me nogwel voorstellen, maar bij jouw?

American Express vraagbaak

Verwijderd

had je nu maar een nokia gekocht :p

• Xavier
  • Niet online
Ding staat op de naam van mijn pa.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 16:41:
had je nu maar een nokia gekocht :p
tja ook die hebben de neiging af en toe kapot te gaan.. maar inderdaad balen xavier

[ Voor 7% gewijzigd door StanTheMan op 23-11-2002 22:41 ]

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Je bent wel een schaap als je een gsm van los 500 euro niet verzekerd.

Ik heb dezelfde wel verzekerd, maar dan bij Vodafone. 5 euro per maand. Inclusief waterschade. En leentoestel.

Waarom heb je trouwens de 60 genomen? Als je een 180 of zelfs 240 neemt krijg je het toestel vele malen goedkoper. (Ik had hem zelfs gratis, en zonder aansluitkosten) En na 4 maanden zet je het gewoon terug.

Heb je je wel door meerdere mensen/winkels laten adviseren? Ook over de verzekering? :?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
cornelixnootje1 schreef op 24 November 2002 @ 12:39:
Je bent wel een schaap als je een gsm van los 500 euro niet verzekerd.

Ik heb dezelfde wel verzekerd, maar dan bij Vodafone. 5 euro per maand. Inclusief waterschade. En leentoestel.

Waarom heb je trouwens de 60 genomen? Als je een 180 of zelfs 240 neemt krijg je het toestel vele malen goedkoper. (Ik had hem zelfs gratis, en zonder aansluitkosten) En na 4 maanden zet je het gewoon terug.

Heb je je wel door meerdere mensen/winkels laten adviseren? Ook over de verzekering? :?
die actie gold niet in augustus...
en, hoewel ik het toestel zelf wel verzekerd heb, dit hoort natuurlijk niet, je hoeft je toestel niet te verzekeren tegen garantie.

daarnaast zou ik ook niet eens m'n eigen risico willen betalen (toch weer 40 euro), als het gratis gerepareerd behoort te worden

• Stinger_Ventura
Verzekering is echt dikke vette onzin.
Die keren echt niets uit, lees de voorwaarden er maar eens op na.
Alleen bij reperatie krijg je een leentoestel.

Verder ben je onder andere polissen vast wel gedekt voor schade als diefstal ( zakken rollen valt bv. niet onder verzekering ).

Verwijderd

verzekering is juist heel fijn....
ik ben al een aantal keer erg lomp geweest met mijn toestel.
waaronder twee keer waterschade....
en nooit problemen, gewoon je eigen risico betalen en klaar!
dus als je het aan mij vraagt moet je toestel altijd verzekeren :)

• Stinger_Ventura
Nou, ik koop al sinds het begin der jare de duurste GSM's meteen, en heb nog nooit een verzekering afgesloten en nog nooit problemen gehad die ik bij een verzekering kon claimen.

Mocht ik ooit mijn GSM verzekerd zou willen hebben, dan is dat wel via een verzekering die ik al heb ( doorlopende reisverzekering ) e.d.

Kennis had ook waterschade, en kreeg alleen een lenertje mee. Toestel is niet gerepareerd.

Tel maar eens uit wat je per jaar aan verzekering betaald, meestal kan je daar je GSM 2dehands al weer voor terug kopen.

Verwijderd

Ja, ik heb ook een verzekering genomen voor mijn toenmalige Nokia 8850. Leek mij wel handig ivm diefstal en het eeuwige gezeur met de schermpjes enzo.
Stom van me dat ik verder niet goed naar de voorwaarden had gekeken, maar ik dacht dat een verzekering van 10-20 gulden (weet niet meer precies) per maand wel voldoende moest zijn voor alles. Na eens nalezen bleek dat diefstal alleen verzekerd is als er sporen van inbraak zijn. Als je op straat met dat ding loopt te bellen en hij wordt gejat, heb je er dus niks aan.
Je kan beter een kostbaarhedenverzekering afsluiten bij bijv. de bank waar je zit.
Ik heb een laptop verzekerd t.w.v. 5000 gulden, voor 5 gulden in de maand. Vergelijk, da's 0,1% van de totale waarde per maand, tegenover de destijds 2% van de waarde van mn Nokia met die afzetverzekering.
Mijn laptop is verzekerd tegen alles. Diefstal, valschade, lompe mensen die er water overheen gooien, alles. Echt veel beter dus.

Maar even ontopic weer, ik vind het echt schandalig dergelijke service. Fabrikant moet ook kunnen bewijzen dat er sprake is van waterschade. Helaas hebben ze dat ding zelf in bezit, dus kunnen ze die schade zelf wel veroorzaken...

Verwijderd

Zit er net aan te denken dat ik die verzekering maar eens ga opzeggen ;)
Even een kleine greep uit de uitsluitingen. Betaalde bedrag is overigens 15 gulden per maand.

Niet gedekt is schade als gevolg van:
6.1 - verlies, diefstal, vermissing
6.3 - bewerking/reparatie door een niet Belcompany erkend bedrijf
6.4 - corrosie, oxidatie, batterijlekkage en enig ander geleidelijk inwerkend defect (!)
6.9 - oorlog, oorlogsgeweld, oorlogstuig, gewapende internationale actie, burgeroorlog, opstand, oproer of onlusten (LOL!)
6.10 - de altijd terugkerende atoomkernreacties en vulkaanuitbarstingen
Alsmede
6.11 - schade onstaan tijdens periode van bruikleen aan inwonende gezinsleden! (en ieder ander natuurlijk)
6.14 - diefstal van de gsm als zich op dat moment niet de SIMkaart in het toestel bevindt !!!???

Wat is er dan wél verzekerd?? (Heel wat minder punten in elk geval! :D)
4.1 - reparatiekosten t.g.v. ontwerpfout, constructiefout, gietfout e.d. (ehm ja, valt ook onder garantie)
4.2 - schade als gevolg van plotseling van buitenaf op de telefoon werkende gebeurtenis (m.a.w., als je m laat vallen, dan in 1 keer goed hard, en niet 10 keer zacht hahaha)

nah... ehm... okeej... daartegen is ie verzekerd... shit, ik heb me 1 jaar lang echt flink laten f*cken! :p meteen opzeggen die hap!!!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:45

404error

Page Not Found

Verzekeringen kosten wel wat maar kunnen zin hebben, ik heb ooit lang geleden op mijn 3210 (toen hij net uit was) voor fl. 7,50 een verzekering gehad, waar ook diefstal (incl. zakkenrollen etc) onder viel. Je moet gewoon opletten waar je hem afsluit. En goed de voorwaarden lezen en vergelijken

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Stinger_Ventura schreef op 24 november 2002 @ 15:53:
Verzekering is echt dikke vette onzin.
Die keren echt niets uit, lees de voorwaarden er maar eens op na.
Alleen bij reperatie krijg je een leentoestel.

Verder ben je onder andere polissen vast wel gedekt voor schade als diefstal ( zakken rollen valt bv. niet onder verzekering ).
Andere polissen (inboedel, reis) verzekeren de dagwaarde. Een GSM-verzekering verzekert de vervangingswaarde, de nieuwwaarde dus. Als je dus twee jaar geleden een 8210 met verzekering hebt gekocht, krijg je in geval van schade, beroving of inbraak een nieuwe telefoon. Omdat de 8210 niet meer leverbaar is, bestaat de kans dat je een 8310 krijgt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Stinger_Ventura
ja ja.
Maar 24 x 7 euro = 168 euro.

En daar kan je ook een knappe GSM voor kopen.

• Xavier
  • Niet online
Ik had dus ook niks aan een verzekering.

Ik heb de telefoon terug gevraagd, dan zou ik er eventueel een second opinion mee laten kunnen doen.

• Stinger_Ventura
Als je zuinig wilt zijn op je GSM, dan moet je er gewoon een hoesje omheen doen.

Maarja, het is gewoon een gebruiksvoorwerp.

Verwijderd

een hoesje? :D en dan zeker aan je riem!!! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 22:46 ]

• Stinger_Ventura
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 22:46:
een hoesje? :D en dan zeker aan je riem!!! :+
Inderdaad, en dan zo lekker breed uit voor je kruis hangen :+

Nee, het is gewoon een gebruiksvoorwerp.
Dus het kan stuk gaan.
Vraag je toestel terug, en laat het eens door een particulier nakijken.
In Amsterdam (teleworld geloof ik ) zit een zaak die ook ericssons doet.
Durf er best 10 euro op te zetten dat je hem dan terug krijgt en dat er een contaktje is gerepareerd.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nog even kort een opmerking over waterschade: natuurlijk kan dat niet onder de garantie vallen. Iedereen weet dat electronica en water slecht samengaan, en bij (99.5% van) alles wat je koopt met batterijen erin of een snoer eraan, staat heel groot in de handleiding dat ze wel héél erg slecht kunnen zwemmen (zelfs vochtige ruimtes dien je te mijden).

Zou toch ook veel te simpel zijn wanneer het wel onder garantie viel: "Er zit een kras op m'n nieuwe gsm, dat is niet zo netjes... Oeps, valt-ie zomaar in het aquarium (wc, wasbak, zwembad, sloot, whatever), snel een nieuwe halen!" Op die manier kunnen fabrikanten toch geen toestellen blijven uitdelen?

En die verzekeringen, je lacht je idd helemaal rot om wat er in de voorwaarden staat. Ik kan me niet voorstellen dat degenen die dat allemaal verzonnen hebben op dat moment nuchter waren.

Verwijderd

Is iemand hier ooit al iets verder mee gekomen? Ik heb nl. precies hetzelfde probleem, maar kom nergens door bij mijn provider (O2).

• Xavier
  • Niet online
Hmm ja hij werkt wel weer.

Maar ik heb geen geld ofzo terug gekregen van wie dan ook.

Je kan hem opsturen naar Amsterdam. Daar heb ik hem de eerste keer laten maken. Kost rond de 80 euro ofzo. Zou ik moeten opzoeken.

Gister had ik het probleem weer.
Mijn vaders baas ging er wel even naar kijken. Heeft hem uit elkaar gehaald de oxidatie weggehaald opnieuw gesoldeerd en afgetaped met een plakbandje.
En nu werkt de "No" knop weer perfect.

Ik snap niet dat dit toestel als beste getest uit de consumentengids kon komen.

Ow trouwens dat gelul dat waterschade niet onder garantie valt vind ik erg strange.
Een vriend van me heeft 2 keer zijn telefoon mee gewassen en kreeg gewoon een nieuwe.

[ Voor 16% gewijzigd door Xavier op 16-04-2003 11:11 ]

Verwijderd

Bij mij is het helaas wel meer dan alleen de no-knop :-S. Het hele ding heeft zwaar kuren, maar bij O2 doen ze net of ze gek zijn. Ik ben nu al op 100 manieren bezig ze aan te pakken, want ze zijn wettelijk gewoon vérplicht me een nieuw foontje te geven (ik ben er even écht ingedoken). Maarja, als ze niet reageren is het nogal lastig om iets te krijgen. Daarom ben ik op zoek naar iemand die het al wel gelukt is iets terug te krijgen. Of wordt ik dat ;-)?

• Xavier
  • Niet online
Ik denk dat het je niet gaat lukken.
Mijn zwager is advocaat en die heeft alles bekeken.
We hebben dus een brief gestuurd naar SonyEricsson met daarin dat ze aan paar wetten over treden.
Ze bellen me op en geven me 100% gelijk.
Maar we moesten niet bij hun zijn. We moesten bij de winkel zijn.
En de winkel zegt precies andersom.
Dus de winkel dezelfde brief gestuurd en die reageerd gewoon niet.
Ik ben nu al een hele tijd verder nadat het gebeurde. En tja ik zie er geen hoop meer in.

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-11 18:39
lekkere advocaat ..... je moet altijd bij je leverancier aankloppen bij wie je het toestel gekocht hebt.

ten tweede Dynafix staat er bekend om dat ze vaak het argument " vochtschade" prediken, je bent niet de enige.... ik heb het ook meegemaakt met een peperdure 8910i ... kreeg een soortgelijk lulkoek verhaal te horen (valschade, terwijl er geen krasje om het toestel zat) ... heb rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en na de eerste brief belde de mediamarkt mij op dat ik een nieuw exemplaar kon ophalen. Mooi niet, ik heb gewoon mijn geld teruggevraagd omdat ik onttevreden was over de kwaliteit voor het geld wat ik had betaald. Toestel was nog geen 3 maanden oud.

Simpel: koop in het vervolg dus geen nokia of sonyericsson .... ($%^&!!, ze maken juist de leukste toestellen en dat maakt het dus moeilijk).

Koop liever je gsm ook niet bij een internetshop (is vaak goedkoper), maar bij een garantieclaim ben je juist altijd aangewezen op dynafix en consorten en krijg je dus als je pech hebt zo'n lulkoek verhaal te horen.

advies: sluit een verzekering af bij je telecomprovider, is meestal duurder maar je krijgt gelijk een toestel mee (die verzekering voor garantie is ook lulkoek, want wettelijk heb je altijd garantie voor de gebruiksduur wat ja van dat artikel mag verwachten, bij een gsm 2-3 jaar, de bewijslast verandert na een halfjaar, dus na een halfjaar moet jij bewijzen dat het dus geen vocht- en/of valschade is)

Verwijderd

Dit topic is 2,5 jaar oud... 8)7

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

danda schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:11:
lekkere advocaat ..... je moet altijd bij je leverancier aankloppen bij wie je het toestel gekocht hebt.

ten tweede Dynafix staat er bekend om dat ze vaak het argument " vochtschade" prediken, je bent niet de enige.... ik heb het ook meegemaakt met een peperdure 8910i ... kreeg een soortgelijk lulkoek verhaal te horen (valschade, terwijl er geen krasje om het toestel zat) ... heb rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en na de eerste brief belde de mediamarkt mij op dat ik een nieuw exemplaar kon ophalen. Mooi niet, ik heb gewoon mijn geld teruggevraagd omdat ik onttevreden was over de kwaliteit voor het geld wat ik had betaald. Toestel was nog geen 3 maanden oud.

Simpel: koop in het vervolg dus geen nokia of sonyericsson .... ($%^&!!, ze maken juist de leukste toestellen en dat maakt het dus moeilijk).

Koop liever je gsm ook niet bij een internetshop (is vaak goedkoper), maar bij een garantieclaim ben je juist altijd aangewezen op dynafix en consorten en krijg je dus als je pech hebt zo'n lulkoek verhaal te horen.

advies: sluit een verzekering af bij je telecomprovider, is meestal duurder maar je krijgt gelijk een toestel mee (die verzekering voor garantie is ook lulkoek, want wettelijk heb je altijd garantie voor de gebruiksduur wat ja van dat artikel mag verwachten, bij een gsm 2-3 jaar, de bewijslast verandert na een halfjaar, dus na een halfjaar moet jij bewijzen dat het dus geen vocht- en/of valschade is)
Klok en klepel verhaaltje....

Hij heeft bepaalde dingen gehoord over Dynafix, verzekeringen en garantie. Maar hoe het precies in elkaar zit, dat weet hij nou net weer niet...

Naja, de search is in ieder geval wel gebruikt. Anders kom je niet op zo'n oud topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 20-11-2005 18:25 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

haha lijken wel proassist verhalen.
hoe is het uiteindelijk afgelopen?
naar 3 jaar :P
Pagina: 1