[BBG okt 2002] Voeding colocated webserver

Pagina: 1
Acties:

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 16:53
In de BBG van oktober 2002 geeft Femme een suggestie voor de configuratie van een hele leuke co-located webserver. Uitstekend verhaal, maar ik heb nog wel een vraag over de voeding:

Femme raadt aan om een Enermax 350W voeding erin te zetten. Ik twijfel er niet aan of dit de beste keus is, maar ik ben net naar een winkel geweest waarvan de medewerker twijfelde of 350W wel voldoende is voor een Dual Athlon MP 2000+ met 3 harde schijven.

Mijn vraag is: hoe bepaal je of de voeding afdoende is? Ik heb geen zin om elke week van Eindhoven naar Amsterdam te rijden om de voeding te checken, maar om er een zwaardere in te zetten terwijl 350W meer dan genoeg is, is ook weer onzin. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

edit:
link naar BBG aangemaakt

[ Voor 8% gewijzigd door dirkpostma op 22-11-2002 16:26 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
In feite moet het genoeg zijn, ik heb ervaring met een dual Athlon plus prikvretende toeters en bellen die je niet in zo'n server prikt (GeForce kaarten) en een Enermax 330W, was op het randje maar het draaide wel. Persoonlijk zou ik voor minimaal 400W gaan; je moet je hoofd niet breken over dat soort details als een geringe meerprijs dit hoofdbreken weg kan nemen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dirkpostma
Mmm.. heb ik deze post wel in het juiste forum gepost? Miscshien beter voor /6 ? Nou ja, de mensen die veel van processoren afweten: hoeveel vermogen dissipeert een AMD Athlon MP 2000+, niet ge-overclocked?

edit:
gehe, we waren tegelijk aan het typen

[ Voor 14% gewijzigd door dirkpostma op 22-11-2002 17:06 ]

• dirkpostma
Ja, ik denk dat je gelijk hebt wat betreft "hoofdbreken". Naar aanleiding van je antwoord denk ik dat ik toch maar voor een voedingkje zwaarder ga keizen. Thanks.

• dirkpostma
Ik heb totaal geen ervaring met voedingen.. Dus toch nog een vraag: van welke merken moet ik zeker vanaf blijven en welke kan men aanraden? Ik zie Antec, Supermicro,Azona, en Enermax. Zijn de volgende goede replacements voor de Enermax 350? Ofwel, welk merk is beter: Antec of Enermax?

Voedingen / 400W Antec PP412XF
Voedingen / 430W Antec TruePower (Retail)
Voedingen / 431W Enermax EG465AX-VE FCA

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Antec is ook top :) Overigens kun je je post editten met deze knop: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gifzodat je niet steeds achter elkaar hoeft te posten, dat komt nogal, eh, 'opdringerig' over ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1