Geheugen testen met memt86

Pagina: 1
Acties:

• scher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-03 06:48

scher

(b)ikker

Topicstarter
Als gevolg van het vastlopen van het beeld tijdens gamen, wilde ik het geheugen testen met memt86, versie 3.0. Bij de installatie van memt86 op diskette wordt de fout gegeven":

"Ongeldige COMMAND.COM

COMMAND.COM kan niet worden geladen, systeem is gestopt"

Bij versie 2.9 van memt86 heb ik hetzelfde probleem, hoe kan ik dit oplossen en wat zijn eventueel andere alternatieve voor memt86 (SiSoft Sandra?). De pc draait onder win2k.

[ Voor 3% gewijzigd door scher op 22-11-2002 16:19 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
schijf eerst bootable maken??? Dan memtest erop?

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Sjoko schreef op 22 November 2002 @ 16:19:
schijf eerst bootable maken??? Dan memtest erop?
MemTest maakt normaal de schijf zelf bootable. Ik weet zelfs niet zeker of het DOS is wat hij gebruikt; het kan best een mini-versie van Linux zijn.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
Nog stommer... -> Schijfje stuk?

UNOX: The worst operating system

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens de topicstarter verschijnt de fout bij het installeren van memtest op floppy, niet bij het booten van de gemaakte floppy!

memtest86 heeft volgens mij geen opstartbestanden als COMMAND.COM nodig, want het installeert een diskimage op je floppy, deze is daardoor meteen bootable

dan denk ik: die COMMAND.COM foutmelding kom van je Win2K installatie?

[ Voor 48% gewijzigd door roelio op 22-11-2002 16:30 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• scher

scher

(b)ikker

Topicstarter
limoentje schreef op 22 November 2002 @ 16:29:
volgens de topicstarter verschijnt de fout bij het installeren van memtest op floppy, niet bij het booten van de gemaakte floppy!
Dat zei ik idd..... :)
limoentje schreef op 22 November 2002 @ 16:29:
memtest86 heeft volgens mij geen opstartbestanden als COMMAND.COM nodig, want het installeert een diskimage op je floppy, deze is daardoor meteen bootable

dan denk ik: die COMMAND.COM foutmelding kom van je Win2K installatie?
Win2k draait al een tijdje.....maar als de command.com corrupt is hoe fix ik dat?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

in principe heb je geen command.com, je hebt alleen maar cmd van Win2K (de shell van je DOS boxen zegmaar)
wanneer krijg je deze melding bij het floppy maken? Kun je op je scherm zien bij welk stukje van INSTALL.BAT de foutmelding verschijnt?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• scher

scher

(b)ikker

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.kub.nl/~s669342/memtest.jpg

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

en als je nu de floppy gaat gebruiken, werkt ie dan?
het lijkt erop dat op een of andere manier COMMAND.COM weer aangeroepen wordt nadat RAWRITE klaar is
dan zou in principe je floppy gewoon moeten werken.

ga die floppy trouwens niet bekijken vanuit Windows, dat heeft geen zin. Windows zal zeggen dat de floppy niet geformateerd is, dat komt omdat er een andere filesystem op staat dan Windows verwacht.

Mijn advies: probeer gewoon eens of die floppy inderdaad klaar is, oftewel: booten dat schijfje!@!@

• scher

scher

(b)ikker

Topicstarter
Hij werkt idd gewoon als je reboot..... _/-\o_

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hmmm dan staat er ergens in je Windows DOS box configuratie (of je AUTOEXEC of CONFIG.SYS) waarschijnlijk iets fout over de te gebruiken shell (COMMAND.COM) want hier onder XP werkt het perfect. Zal iets zijn van SET COMSPEC=COMMAND.COM ofzo, terwijl de shell in Windows NT en hoger CMD heet

• scher

scher

(b)ikker

Topicstarter
limoentje schreef op 22 November 2002 @ 17:06:
hmmm dan staat er ergens in je Windows DOS box configuratie (of je AUTOEXEC of CONFIG.SYS) waarschijnlijk iets fout over de te gebruiken shell (COMMAND.COM) want hier onder XP werkt het perfect. Zal iets zijn van SET COMSPEC=COMMAND.COM ofzo, terwijl de shell in Windows NT en hoger CMD heet
Je hebt gelijk, in c:\windows\system32\AutoExec.nt...

REM
REM *************************************************
REM ** Onderstaande regels zijn gemigreerd van de originele
REM ** instellingen van Microsoft Windows ME.
REM *************************************************
REM

SET windir=C:\WINDOWS
SET winbootdir=C:\WINDOWS
SET COMSPEC=C:\WINDOWS\COMMAND.COM
SET PATH=C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND
SET PROMPT=$p$g
SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
SET TMP=C:\WINDOWS\TEMP
Pagina: 1