IME onder Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In Windows 2000 (SP3) heb ik de Microsoft taalondersteuning inclusief de IME (Input Method Editor) geïnstalleerd voor de talen Nederlands, Japans en Vietnamees.

Nederlands en Japans invoeren werkt prima. Met de Vietnamese IME is echter iets vreemds. Wanneer de Vietnamese IME geactiveerd is werkt invoer hetzelfde als de Nederlands IME, waardoor dus veel tekens niet ingevoerd kunnen worden.

Weergave van Vietnamese tekens werkt overigens wel goed.

Is er mischien een specifiek toetsenbord dat ik moet kiezen bij het instellen van de Vietnamese IME? Voor Nederlands en Japans heb ik hetzelfde (international) toetsenbord geselecteerd.

Heeft iemand de Microsoft IME voor Vietnamees wel eens aan de praat gekregen?
Overigens kon ik niets vinden over dit onderwerp op microsoft.com. De meeste informatie gaat over het instellen van de IME voor andere Aziatische talen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben er nu achter: De toetsenbordindeling moet in ingesteld worden op Vietnamees. Ik heb geen help kunnen vinden voor indeling, maar het zijn de toetsen '1'..'0', '{' en '}' voor de toetsen voor de Vietnamese accenten. Cijfers kun je invoeren met het numerieke eiland rechts op je toetsenbord.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand