Toon posts:

Problemen met Radeon 9700 pro

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb ff snel rondgezocht maar kon geloof ik niet zo snel iets vinden dat mijn vragen beantwoord. 2 vragen:
1: In halflife wil ik graag op 1024 x 786 spelen (kan ongetwijfeld hoger, boeit ff niet) met een refreshrate van 100. Nu heb ik Vsync uitgekeild en gaat de engine netjes tot 99 FPS, maar mn monitor (Visionmaster pro 512) blijft op 60Hz staan. Ik gok dus dat mn radeon de refreshrate niet goed set. nu heb ik al het programma refreshfix geprobeerd maar dit wil niet werken. Iemand suggesties?

2: In halflife zelf, wanneer ik per ongeluk op de win toets druk of enige andere reden dat ik plots naar windows ga, en dan weer terug, zie ik erg rare dingen (screenshot). Halflife heb ik een herinstall van gedaan, standaard drivers en GEEN, ik herhaal GEEN cheats geinstalleerd, ook niet in het verleden ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kroonx/weird.jpg

Anyone? Anything?

Verwijderd

heb je je radeon overklokt?

Verwijderd

vraag 1: download een refeshlock zodat je monitor op je gewenste frequentie blijft.
je 2de vraag lijkt iets in je video driver

ps kun je dit plaatje niet resizen tot 640*480

Verwijderd

Topicstarter
Radeon is niet overclocked
ik zal ff kijken of ik het plaatje kan resizen:)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11

Convoy

g44p

welke drivers gebruik je?

Verwijderd

heb al eens hetzelfde gehad met Soldier Of Fortune, kreeg allemaal rare beelden en om de paar seconden zag je andere vreemde kleuren enz... Dacht dat het de achtergrond in verschillende lagen aangaf ofzo. Dat was nog met mijn oude MX 400 zonder overclock.

Verwijderd

Topicstarter
drivers zijn de laatste ATI drivers (Catalyst)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:04
het maakt toch geen zak uit of je 60 hz en 100 fps
heb ik namelijk ook je ziet alleen een btje happeringen af en toe

2e geval zal wel een fout in driver zijn
maar dat maakt toch geen zak uit want als je win knop doet heb je toch geen geluid dus moet je hem zowiezo opnieuw opstarten

(tenzij je hlsw gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
Stimpy: als je 100Hz gewend bent in 60 weinig, daarbij weiger ik met een radeon 9700 op 60 hz te gaan werken:)

Geluid is trouwens nooit een probleem geweest, 1x escape en weer terug, voilla geluid.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 16:12 ]

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
oplossing: haal hier refresh force

http://www.pcwelt.de/down...m/system-utilities/25377/

neem aan dat je XP hebt? Dit tooltje hoef je maar één keer te draaien, en hoeft dus niet constant aan te staan. Check wel ff de refreshrates van je monitor voor je ze verandert. Over dat vage beeld: HL is niet zo best als je van HL --> WIN --> HL schakelt. Bij mij valt dan ook altijd geluid uit.

Trouwens: 60 fps of 100 fps merk je GROTE tijd, als je het niet gewent bent mis je het niet, maar als je het eenmaal hebt, oeeff.

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 16:12:
Stimpy: als je 100Hz gewend bent in 60 weinig, daarbij weiger ik met een radeon 9700 op 60 hz te gaan werken:)

Geluid is trouwens nooit een probleem geweest, 1x escape en weer terug, voilla geluid.
lol :)

ja dat snap ik wel
maar ik gebruik ook tft scherm

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 16:11:
drivers zijn de laatste ATI drivers (Catalyst)
Duh 8)7 welke versie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net refreshforce even geprobeerd, lijkt niet te werken. Is die ook voor radeons enzo?

Verwijderd

Topicstarter
02.4 staat er bij de info, zal wel 2.4 zijn?

• tweakduke
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je moet gewoon ff juiste tooltje vinden die bij jouw systeem wel werkt, bij mij werkt reforce..
Ik heb ook de laatste driver en laatste chipset driver.
Ik moet wel zeggen dat ik altijd een pijltje in beeld heb als ik alt-tab heb gedaan, ik heb nog nooit gezien dat CS goed alt-tab heeft gedaan, bij meerdere systemen doet die dat niet goed.
CS is naar mijn mening gewoon bagger met alt-tab, of windows key.

Tweakers Discord

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 16:23:
[...]

02.4 staat er bij de info, zal wel 2.4 zijn?
offtopic:
Zit jij toevallig op het Oelbert :?

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1