Toon posts:

Kan ik mijn 3com UPC kaart vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik mijn 3com netwerkkaart van 10 mbit vervangen voor een 100 mbit kaart.

Ik heb mijn naar router (Draytek) de mac gegevens gekopieerd.

Als ik de UPC kaart vervang voor een ander 100 mbit kaart heb ik zelf geen internet meer terwijl de 2de comp gewoon wel internet blijft behouden.

Het netwerk wil ik opwaarderen naar 100 mbit, maar opdeze manier wil het niet echt lukken.

Ook heb ik geprobeert een tweede netwerkkaart te installeren, maar ook dan is het internet verdwenen.

Weet iemand raad ???

ReNe

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Dit moet in je TCP-IP instellingen zitten....

Heb je alleen geen internet of ook geen netwerk ??
Probeer de 2de computer en / of de router eens te pingen.
Indien je alleen geen internetverbinding hebt staan waarschijnlijk staat je default gateway en/of dns-servers niet goed ingesteld.

If you don't succeed at first, redefine succes.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
lijkt me dat er gewoon wat instellingen niet goed zijn. Als jij je mac adres gegevens naar je router hebt gekopieerd, maakt het verder niet meer uit wat erachter hangt. Maar kan je de router wel pingen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
DE ip instelling staat op automatisch.
Bij de gateway is verder niets ingevuld.
Dns is uitgeschakeld.
Ook het netwerk werkt daarna niet meer?
Er is mij verteld dat er altijd een geleverde chello kaart aanwezig moet zijn.
Maar dat lijkt mij vreemd gezien je je mac adres nu in de router is opgeslagen.

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Als je van je huidige kaart (10 Mb) de instellingen in netwerk vrijgeeft, en daarna met je nieuwe kaart (100 Mb) opstart dan heb je gewoon internet hoor.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zodra jij je MAC-gegevens van de 1ste kaart (originele kaart waarmee je altijd heb geinternet) in je router heb staan en je opstelling er zo uit ziet:
Kabelmodem - Router - PC1 / PC2 / PC3 / PC....

Dan staat dat gewoon los van UPC, omdat de router het internet gedeelte nu verdeelt. De draytek router zorgt er nu voor dat je interne ip-adressen krijgt toegewezen (zoals ook waarschijnlijk op je andere pc het geval is, 192.168.1.x meestal). Dus als je geen intern ip-adres krijgt toegewezen dan staat er dus of een instelling in je router verkeerd of er is iets anders aan de hand (kabels/nic kapot?).

Als je daarintegen WEL een intern ip-adres krijgt toegewezen en je gewoon PC2 kan benaderen via de router, dan moet je us kijken wat het probleem kan zijn op PC1 (denk aan software/firewalls/spyware/dns instellingen/etc..etc..).

[ Voor 17% gewijzigd door Enforcer op 23-11-2002 10:28 ]

Verwijderd

is het zo dat je router direct op je kabelmodem aangesloten staat, en dat je alleen maar de netwerkkaart achter je router wilt vergangen? In dat geval moet het mac adres van je router namelijk hetzelfde blijven, want dat is het enigste macadres wat bij upc bekend is. Als er achter de router iets gewijzigd word, heeft dat geen invloed op je directe verbinding met upc.

Verwijderd

Als je een Motorola modem hebt, ken je 2 dingen doen.....

1) het MAC-adres van je netwerkkaart in je DrayTek zetten!
(dit is tevens de snelste en makkelijkste oplossing)

2) kabelmodem 5 uur UIT zetten (stroom er uit trekken dus!!) en dan weer aan zetten.
In dit geval moet je jezelf opnieuw aanmelden bij UPC
Je router heeft dan een 10.xxx.xxx.xxx adres gekregen.
Dan met je browser op de URL intikken: aps (of: apc dat weet ik niet 100% zeker meer) en kan je jezelf opnieuw aanmelden.
Username en password staat op het papiertje wat je van UPC hebt gekregen toen je de kabelaansluiting hebt aangevraagd.
Hierbij moet oa het nieuwe MAC-adres ingevoerd worden van de nieuwe netwerkkaart EN het MAC-adres van het kabelmodem (staat oa ook op de doos, is een 24 char. adres!)

Verwijderd

Ik begrijp jullie niet helemaal.
Als hij een kabelmodem heeft, daarachter staat zijn router net NAT waarschijnlijk, en daarachter staat zijn pc waarin hij zijn netwerkkaart wil vergangen, dan moeft hij helemaal niet met macadressen te rommelen. Als hij een router heeft in bridge mode, dan wel, maar dan hoeft hij alleen maar op zijn server achter de router te surfen naar provisioning.upc.nl om een nieuw macadres aan te melden. Het werkt vaak ook om "even" naar de helpdesk te bellen en te vragen of ze zijn ipadres willen renewen omdat hij een nieuw macadres heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet nog geprobeerd.
3com eruit en nieuwe Sitecom 100mbit erin, alles ingesteld, net als de 3comkaart.
3com kaart verwijderd uit het netwerk configblad.
Daarna herstarten en weer geen internet.
Daarna 3com kaart er weer in, Sitecom er weer uit, en geconf. en weer herstarten.
Daarna heb ik weer geen internet meer??????
Dus ook met de 3com kaart dan niet meer.
Moet dan een backup terug zetten, zodat alles weer werkt.
Iets moet toch mis zijn, als later je 3com kaart ook geen internet meer doorgeeft.
config is: kabelmodem--->router--->2 keer pc
Alles is in standaard config. ook de router.
De router is met een standaard setup geconfig.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 16:13

icecoolsniper

never run from a sniper!

kijk naar de snelheid van de verbinding, als die op 100mbit is doet internet het niet, chello werkt nl alleen op 10mbit ik had laatst ook zo'n probleem. Zet bij de instellingen van je netwerkkaart de duplex modus op auto of op 10half, hopelijk helpt dit

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
icecoolsniper schreef op 23 November 2002 @ 14:20:
kijk naar de snelheid van de verbinding, als die op 100mbit is doet internet het niet, chello werkt nl alleen op 10mbit ik had laatst ook zo'n probleem. Zet bij de instellingen van je netwerkkaart de duplex modus op auto of op 10half, hopelijk helpt dit
Hij heeft direct na het kabelmodem gewoon de router staan dus heb je niks met 10/100mbit half/full duplex te maken.

Persoonlijk denk ik dat er gewoon een fout in je systeem zit omdat je zelf aangeeft dat zodra je die 3com nic erin zet dat ie het dan eerst ook niet doet. Dus zodra je iets wijzigt in je netwerk instellingen raakt er vermoedelijk "iets" corrupt waardoor je gewoon niet meer kan internetten.
Zodra je dan een backup (dus met de oude config van de 3com) gewoon weer terugzet werkt het wel weer. Dus ik denk dat je netwerkinstellingen corrupt raken zodra daar ook maar iets een wijziging in komt.
Advies: Format C: of probeer uit te vinden waardoor het corrupt raakt (denk aan spyware/firewall), en geef in dit topic dan ook aan wat je wel kan doen en niet.
Dus kan je wel naar je 2e pc pingen en kan je gewoon je netwerkbestanden van die andere pc opvragen ? Enzovoorts..

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Re-Install windows is natuurlijk een oplossing maarre een beetje drastisch.

Probeer eerst echt alles van je Network setting panel properties te lozen, nog niet booten ook als dat wordt gevraagd, verwijder eerst alle netwerkkaarten uit het hardware panel om pas daarna te booten.
Vervolgens dus booten (met alleen je sitecom kaart in de PC aangesloten op de client poort van de router) en de PC laten zoeken naar nieuwe hardware blahblah.

Hou wel je CD e/o Cabs bij de hand want alle TCP/IP spullen worden opnieuw aangebracht. Alle TCPIP settings laat je staan op default.

Je router, voor sjello, hoef je alleen op het mac-adres van de originele UPC kaart in te stellen. Al het andere op default laten.

Lukt e.e.a. niet, post even het resultaat van command netstat -r en output van
ipconfig /all
e/o inhoud winipcfg

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

gewoon even je mac op je modem afmelden door "ipconfig /release" in de dos prompt in te tikken en daarna de andere kaart er in of router aansluiten.

Verwijderd

tuurlijk kan dat.

gewoon je oude drivers (inclusief tcp/ip e.d.) verwijderen.
kaart wisselen
opnieuw starten
windows installeert nieuwe netwerkkaart

klaar is kees. eeehhhh rbrand2

Verwijderd

Topicstarter
Dragon zelfs dat werkt niet, net geprobeerd.
Pagina: 1