Dos booten met cd-rom onder XP

Pagina: 1
Acties:

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
Ik heb gisteren dus zo'n nieuwe aldi pc gekocht en nu wilde ik de hd opnieuw partitioneren/formatteren. Het grote probleem is alleen om in dos te komen. De pc bezit namelijk geen diskettestation en kan ik fdisk niet opstarten vanaf een bootdiskette.

Nu weet ik dat er een bootable cd-rom moet zijn waarmee ik dos kan opstarten en fdisk kan uitvoeren, maar hoe maak ik die in godsnaam? Is er misschien ergens gewoon een image te krijgen die ik kan downloaden?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Je kan met programma's zoals WinOncd en Nero met behulp van een wizard een bootable cd-rom branden.

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Of stop er een linux setup cd in, dan kan je ook formateren en partitioneren :)

geen zin zonder onzin

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
ga naar www.bootdisk.com en download daar je gewenste bootflop....deze bootflop kan je zoals cyspoz hierboven al zei gebruiken om een bootable cd van te maken !

If you don't succeed at first, redefine succes.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Mocht je in het bezit zijn van een (kopie) van een Windows98 CDROM, dan kun je booten vanaf de CDROM en in het menu kiezen om in DOS binnen te komen.
Mare sinds wanneer worden kant-en-klare systemen zonder FDD verkocht :?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
FoolZero schreef op 22 november 2002 @ 15:55:
Mocht je in het bezit zijn van een (kopie) van een Windows98 CDROM, dan kun je booten vanaf de CDROM en in het menu kiezen om in DOS binnen te komen.
Mare sinds wanneer worden kant-en-klare systemen zonder FDD verkocht :?
Maar was er niet iets met fdisk onder windows 98 dat je geen partities groter dan een aantal gigabytes kon maken?

Verder worden apples al jaren niet meer met een floppydrive geleverd ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Shagura schreef op 22 november 2002 @ 16:08:
Maar was er niet iets met fdisk onder windows 98 dat je geen partities groter dan een aantal gigabytes kon maken?

Mjah, maar in feite maakt dat niet uit, als je in % gaat werken, krijg je alsnog 100% van je schijf gepartitioneerd.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1