To be boxed or not to be boxed

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:35
Wie kan mij nu eens haarfijn uitleggen wat het verschil is tussen een boxed processor of een gewone processor. Ik wil morgen een Athlon XP kopen, maar ik heb geen idee welke van de twee nou de betere is

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
boxed is al met koeler en koelpasta :)
Voor dezelfde prijs zou ik de boxed doen :)

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Hangt van het type af, de xp1800+ thorougbred kan je al wel in tray versie krijgen maar nog niet in boxed versie. De koelers bij de boxed versie zijn standaard coolermaster koelers, deze houden de temp vaak niet erg laag.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik dacht dat er ook een verschil in de garantie zat met een tray en de boxed versies (van AMD)...
Weet iemand daar meer over?

Verwijderd

Bij Intel was het iig zo dat je bij de boxed versies 3 jaar kreeg. en op de tray maar 1 jaar o.i.d.

AMD weet ik verder niets van, die gebruik ik nooit.

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij is bij AMD ook een langere garantie van kracht.

Maar als je beter wilt koelen, of stiller, of beter EN stiller wil je TOCH een andere dan de boxed versie... (maar goed... bij een gelijke prijs...)

geen zin zonder onzin

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:35
Wat ik gezien heb (bij de HCC pricewatch) zijn de prijzen niet gelijk. En de herrie maakt ook niet zoveel uit, want die DVD-ROM speler is ook niet bepaald stil :). Mijn computer staat wel vaak en veel aan.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 12:51
Weet iemand hoe het zit met de langere garantie van de boxed als je toch een andere koeler erop bouwt?
En of die standaard koeler er makkelijk af te krijgen is?

Verwijderd

amd geeft geen garantie op non boxed cpus waarbij de core is gecrushed of doorgebrandt.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
De garantie op een boxed processor is 3 jaar, de niet boxed versie is maar een jaar dacht ik

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
hoeveel topics zijn hier nou al over geweest?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03
Standaart zit er vaak een losse koeler met thermalpad bij de boxed versie. Omdat beide door AMD gecertificeert zijn (als het goed is) krijg je een langere garantie, van naar ik meen 3 jaar.

Helaas is de standaart koeler vaak lawaaiig, en koelt'ie niet al te best. Hierom doe je er vaak beter aan de goedkopere non-boxed versie te kopen, en appart een tube koelprut en goed koelblok. Kost uiteindelijk iets meer, maar je krijgt er wel meer stilte en een koelere (wat de levensduur ten goede komt) processor voor terug.

Maar dit had je ook wel met de search kunnen vinden, was laatst nog een topic over :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Searchertje dit :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.