Toon posts:

computer loopt vast, geen idee waarom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet in welke groep ik hem moet zetten maar ik denk software algemeen.
(ik post dit voor een vriend met andere specs)
oke mijn probleem: Ik speel een spel (morrowind of ut2k3) en dan middenin het spel is er een grote kans dat mijn computer vastloopt. Op een gegeven moment hoor je een soort "piepje" en tegelijkertijd loopt de pc vast. Soms zie je af en toe ook ene lichte verandering in het beeld.

wat voor probleem heb ik?

specs: ecs k7s5a, amd xp 1600+, geforce 2mx 400, 64 mb sdram, 40 gig hd wd 7200 rpm, 384 mb sdram, kast plus voeding 300 watt, cdrom 54x en brander 12x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:40
Heb je de nieuwste (detonator) drivers voor je videokaart geïnstalleerd? Dat kan wel eens een bottleneck wezen

[ Voor 1% gewijzigd door Masch op 22-11-2002 15:34 . Reden: TYPO ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Wat zijn de temps van je systeem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Temperatuur te hoog? (video kaart, mem, proc...?)

Nieuwste geluidskaart drivers geinstalleerd?

Heb je het ook wel eens onder andere omstandigheden? (lees: niet tijdens een spelletje)

geen zin zonder onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zmn schreef op 22 November 2002 @ 15:35:
Wat zijn de temps van je systeem :?
Mijn CPU temp is 48 graden stressed
Systeem temp is 28 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Masch schreef op 22 november 2002 @ 15:33:
Heb je de nieuwste (detonator) drivers voor je videokaart geïnstalleerd? Dat kan wel eens een bottleneck wezen
ik had de cd-driver geinstalleerd, en nu heb ik 30.82 geinstalleerd. Ik ga ff testen of ie goed werkt, en daarna horen jullie nog wel van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
apenstaartje schreef op 22 november 2002 @ 15:37:
Temperatuur te hoog? (video kaart, mem, proc...?)

Nieuwste geluidskaart drivers geinstalleerd?

Heb je het ook wel eens onder andere omstandigheden? (lees: niet tijdens een spelletje)
Geluidskaartdrivers van mijn ac97 on-board geluidskaart heb ik geinstalleerd met mijn mobo cd. Dat werkt perfect.

En nee, ik heb dit probleem tot nu toe alleen onder spellen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ben dus die vriend van blink182gassie, en ik heb dus dat probleem. En ik heb dus net die videokaart driver geinstalleerd, maar dat heeft niet geholpen.

Alles opties die jullie hebben gegeven zijn dus in orde.

Zelf denk ik dat het misschien aan het geheugen ligt. Ik heb dus een ECS k7s5a. Daar zitten 4 banken in voor geheugen. Twee daarvan zijn voor SDram bedoelt en die zijn gevult met 265 en 128 mb SDram. De andere banken zijn voor DDR en zijn leeg. Kan het zijn dat mijn comp gewoon brak werkt doordat ik nog SDram gebruik???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules Winfield
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 10:36
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 16:29:
Ok, ik ben dus die vriend van blink182gassie, en ik heb dus dat probleem. En ik heb dus net die videokaart driver geinstalleerd, maar dat heeft niet geholpen.

Zelf denk ik dat het misschien aan het geheugen ligt. Ik heb dus een ECS k7s5a. Daar zitten 4 banken in voor geheugen. Twee daarvan zijn voor SDram bedoelt en die zijn gevult met 265 en 128 mb SDram. De andere banken zijn voor DDR en zijn leeg. Kan het zijn dat mijn comp gewoon brak werkt doordat ik nog SDram gebruik???
Nee, lijkt me niet het geval

Ik zou als ik jou was ff die temps van je videokaart checken, een vriend van mij had hetzelfde probleem met een Gf2mx400 die gewoon te warm werd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 16:29:

lijkt me niet, hooguit als je brak geheugen gebruikt... maar dat kan je wel testen: www.memtest86.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik mijn temp van mijn videokaart bekijken? In de bios?
Pagina: 1