Toon posts:

toshiba laptop scherm valt gergeld weg

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een toshiba laptop, en nou heb ik het probleem dat mijn scherm zo nu en dan weegvalt. Je ziet dan heel donker nog wat van het bureaublad. Ik heb een toshiba satelite pro 4600.

Kent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing hiervoor ???

BvD

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is dat niet je powersave :?

die doet dat ook :) dus...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, lijkt me onwaarschijnlijk, want het is niet steeds na een vast tijd. Onwillekeurig. Ik creeer hetzelfde effect als ik op het pinnetje druk waar het scherm opvalt als ik hem dichtdoe.
Als ik een donker scherm heb, dan kan ik het ook fixen door ook op het pinnetje te drukken.

Btw: Ik heb al een keer een nieuw scherm gekregen omdat ik toen ook dat probleem had. Daarna was het een half jaar goed en nu heb ik het weer.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Dit is de backlte die uitvalt (al dan niet veroorzaakt door powersave :) ). Er scheelt dus gelukkig niets met je tft zelf. Zijn er bepaalde condities die moeten voldaan zijn voordat jij uitvalt? Of is het @ random?

* ShadowrunR was weer te traag :X
Maar het ligt dus niet aan je scherm.

[ Voor 17% gewijzigd door ShadowrunR op 22-11-2002 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is random, maakt niet uit wanneer, waar.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Mss ergens een kabeltje los? (Garantie is waarschijnlijk al verlopen of niet? Anders gewoon nog eens terugbrengen, en zeggen dat het niet aan je scherm zelf ligt.)
Heb eigenlijk geen ervaring met laptops :)

Verwijderd

Ken het probleem, ook eens gehad met een Tecra 8200, het hielp toen als ik de accu eruit haalde en na een uurtje weer erin deed, daarna geen last meer gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Garantie is verlopen ja, en ik durf niet te zeggen of het nu aan het scherm ligt. Nog andere suggesties ?

Verwijderd

Misschien moet je eens proberen op te starten in dos iod. met zo min mogelijk drivers and stuff geladen.

Laat hem dan een tijdje aan staan en zie of het nog steeds gebeurd , zoniet dan ligt het aan windows/drivers/ander programma.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ook wel interessant, college van me heeft dezelfde laptop met dezelfde problemen. Dus zou best gewoon aan het scherm kunnen liggen.

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
heb hetzelfde gehad met een asus precies wat jij beschrijft.......
et kwam er opneer dat het beeldscherm en/ of de flatcable niet goed was, hij is teruggestuud naar de fabriek en nu geruild, dus ik dek dat je op een pf andere manier moet regelen dat hij gerepareerd wordt..
succes ermee!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:35
Exact het zelfde probleem(of in iedergeval de onschrijving) hebben wij op het werk met tecra 8100's gehad. Zit in de inverter van het scherm. die zit onderaan het scherm bij het scharnier. Vervangen of corrosie eraf halen was geloof ik de oplossing. Aangezien die een productiefout is van Toshiba (bij de 8100 in iedergeval :+) mag je verwachten dat dit buiten de garantie ook gerepareerd wordt. Overigens is dit geen duur onderdeeltje, dus als je moet betalen, dan mag het nooit veel zijn.
Pagina: 1