Toon posts:

raar beeld bij TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, misschien heeft iemand een idee.
Eerst even ter info: Ik ben in het bezit van een 15 inch TFT csherm (Samsung 152S) en een Geforce 4 128MB 4200Ti.
Als games lopen super strak (unrealT2003) zonder problemen en haarscherp.
Als ik echter DVD's of bijv: filmpjes in games (begin van Fifa2003 met davids enzo) ga afspelen dan is het allemaal niet zo fraai meer. Niet super lelijk ofzo maar scherp absoluut niet. Je kan het een beetje vergelijken met het maximaliseren van een klein filmpje. dat korrelige beeld dat je dan krijgt. Alleen is het bij mij dan wat minder. Programma haald niet uit. (mediaplayer, powerDVD). Ik heb alle beeldscherm instellingen al afgezogd maar ken niks vinden.
Iemand een idee???????

edit: kan het zijn omdat een tft een maximale resolutie heeft van 1072 bij 768

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen zet er eens een 15" CRT naast @ 1024*768 en bekijk het verschil

Verwijderd

Ik heb zelf ook een TFT, maar ik kan moeiteloos films (mediaspeler en PowerDVD) afspelen, zonder dat het beeld korrelig wordt. Daarom raad ik je aan om te bekijken of de resolutie niet wordt veranderd door deze programma's o.i.d.

Verwijderd

Ik denk dat het een software instelling is. Kijk maar eens goed in al die nvidia meuk die je met de drivers meekrijgt.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Verandert ie van resolutie bij heb afspelen van het filmpje? zo ja dan is dat je probleem, TFT werkt het best bij de resolutie waar ie voor ontworpen is.

Meh ...

Verwijderd

Ik denk dat het probleem is dat je 'Hardware acceleratie' in PowerDVD hebt aan staan. Ik heb ook een LCD en een GeForce4 Ti en had precies hetzelfde probleem, met HA ziet het er niet uit. Gewoon software laten draaien dus :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Die intro filmpjes hebben gewoon altijd een lage resolutie :z

Dan gaat ie in een andere resolutie draaien en interpoleren. Simpel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

zie post van Exirion :)

TFT's zien er t mooist uit op één resolutie, op andere resos wordt het beeld nogal vaag... is vrij normaal dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.