[Algemeen] Items aan het start menu toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik probeer al een tijdje voor elkaar te krijgen via een simpel batch bestandje een aantal items automatisch toe te voegen in het start menu. Dit lukt vrij aardig, enkel niet bij XP en 2000 aangezien het daar weer op andere plaatsen verstopt is :'(

Wat is de beste (makkelijkste) manier om dit voor elkaar te krijgen, en wat werkt bij alle windows talen en versies.

Ik wil geen installer gaan gebruiken, aangezien het verder enkel over een paar bestandjes gaat die gekopieerd moeten worden.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
wat voor batch-taal is het??? Echt Microsoft .bat files of een script engine???
Met de meeste script engines kan je dit sowieso uitvinden.

En ik denk dat je in Microsoft batch al een heel eind komt met variabelen te checken.
Onder wxp moet je gaan kijken naar de variabele userprofile, dit zal onder w2k wel net zo zijn, en onder w98 denk ik niet dat hij standaard bestaat. Doe gewoon eens een keer vanuit een dos-prompt : set
en dan kijken of je ergens iets kan vinden waar je iets aan hebt.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10

Reptile209

- gers -

Onder 2000/XP staat het in Documents and Settings\Default User\Start Menu, maar ook in All Users en %Username%. Wat altijd het makkelijkste werkt (vind ik) is een shortcut toeveoegen met als naam "Ja deze hiero" ofzo en daar dan op te F3-en... Onder WinNT (en waarschijnlijk dus ook 2000/XP) zijn er op een domein met netwerk-startmenu zo'n 4-5 plaatsen waar je items kan toevoegen >:):
* Profiles\All Users
* Profiles\Default User
* Profiles\%Username%
* WinNT\Common Start Menu
* WinNT\Start Menu (weet ik niet zeker zo)
* je netwerk-startmenu
Succes :)
(Hint: maak 2 batch-bestandjes: eentje voor win9x en ME en eentje voor 2000/XP/NT)

Zo scherp als een voetbal!

• moefit
Ik bedoelde inderdaad een gewoon microsoft .bat bestand.

Als ik set doe (win98) dan krijg ik inderdaad niet waar het start menu zit....

• moefit
Reptile209 schreef op 22 november 2002 @ 14:37:
[..]
(Hint: maak 2 batch-bestandjes: eentje voor win9x en ME en eentje voor 2000/XP/NT)
Dat zou inderdaad kunnen, maar eigenlijk zou die keuze automatisch moeten gaan (aangezien anders een of andere computer idioot het weer niet begrijpt).

[ Voor 3% gewijzigd door moefit op 22-11-2002 14:46 ]