Toon posts:

Autorisatie voor meerdere users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen met het volgende.

Ik beheer een website voor een voetbalvereniging, waarop met grote regelmaat verslagen worden geplaatst. Nu wil ik dat de mensen die deze verslagen aanleveren, deze zelf op de site kunnen plaatsen, maar ik wil ze niet toegang geven tot de hele site.

Dus hoe kan ik autorisaties maken voor een directory op de server, zodat zij alleen in hun eigen teamdirectory bestanden kunnen uploaden?

De website is gehost door Ladot, cgi-bin is evt. beschikbaar. De pagina is opgebouwd met platte html, dus geen php etc.

Bij voorbaat enorm bedankt!!!

Verwijderd

Wat heb je al geprobeerd? Welke kennis heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op internet gezocht, maar kwam niet verder dan .htaccess/.htpasswd, maar dat is niet wat ik zoek.

Heb goede kennis van html en ben altijd bereid om in scripts te duiken, maar heb hier nog niet zoveel ervaring mee.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Zelf zou ik aan asp gaan denken. In bijvoorbeeld DreamWeaver Ultradev is zo'n pagina redelijk simpel te maken. Dan kun je in Access een databaseje bijhouden met gebruikers en wat ze waar mogen instellen. Werkt redelijk simpel. Misschien is dat een optie?

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Het beeld dat ik nu voor ogen heb is dat iemand naar zijn pagina surft op de website, daar via een button kan inloggen en vervolgens in de html pagina zelf zijn tekst (het wedstrijdverslag) kan toevoegen en dat dit, op basis van bijvoorbeeld een css, van het juiste format wordt voorzien.

kan dit ook met asp?

Zo ja, waar zou ik wat meer info kunnen vinden?

Verwijderd

Het eerste wat je moet weten is wat jouw host ondersteunt. Als het volgens jouw info alleen CGI ondersteunt, is ASP al niet aan de orde. Verder moet je kijken of je alleen toegang hebt tot wat standaard CGI scripts, pf dat je ze ook zelf kan schrijven. Alleen in dat laatste geval is er hoop. In de meeste van de gevallen dat je CGI scripts mag maken is de taal Perl daarvoor beschikbaar, dus daar zal je je dan op moeten richten.

Verder is het een beetje lastig om je in de juiste richting te wijzen. Er is behoorlijk veel te leren, en wat jij wil is niet erg eenvoudig voor iemand die nog niets met CGI scripting heeft gedaan. Verzoeken om kant-en-klare scripts zijn hier uit den boze, omdat het een programmeurs-voor-programmeurs forum is. Eventueel kun je wel hier wat meer kant-en-klare Perl scripts en tutorials vinden: http://www.hotscripts.com/Perl/

Succes :)

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Luister naar MrX! Zoek uit wat Ladot wel en niet toestaat. Als je zelf .htaccess dingen mag doen: kijk dan hier voor uitleg hoe dat werkt.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Verwijderd

Topicstarter
Van de website van Ladot heb ik de volgende info gehaald:
Bij de zakelijke pakketten worden momenteel de volgende taken ondersteund:
• secure area
• cgi / perl
• php3
• shtml

Bij de zakelijke en particuliere pakketten ondersteunen we de volgende extensies:
• JavaScript
• Html
• Flash

Ik heb een cgi-bin en er draait op de site nu ook een cgi-script (Ultraboard). Geen idee of ASP wordt ondersteund, heb deze vraag wel gelijk bij ze uitgezet.

Ik hoop dat ik verder kom, maar als ik MrX zo eens hoor is het handig om eens iemand hiervoor te strikken die er meer verstand van heeft.

Mocht jullie nog wat slims te binnen schieten, dan hoor ik het heel graag!
Pagina: 1