[MDK]Netwerk gegevens aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Mandrake maakt gebruik van draknet. Dit is een utility voor het configuren van netwerk en internetverbindingen. De instellingen staan opgeslagen in het bestand:
/etc/sysconfig/network-scripts/draknet_conf

Nu wil ik dit bestand handmatig aanpassen, en vervolgens opnieuw in laten lezen (buiten draknet om). Ik heb de source van draknet al doorzitten nemen, maar ik heb geen idee hoe draknet dit doet. Iemand enig idee hoe ik dit bestand handmatig in kan lezen?

You thought your secrets were safe. You were wrong

Verwijderd

Wordt dat niet gewoon automatisch gedaan als je het netwerk stopt en herstart?
(weet ff niet hoe je dat via de console doet, via mdk control center - system (dacht ik, 1 na onderste... aargh ik wordt mandrake linux-noob ;) ) - services, en dan netwerk services stoppen en herstarten. Of misschien zit het bij netwerk/internet, daar kan je ook laten stoppen en starten.

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
als root in /etc/rc.d/init.d/ de services die je denkt te moeten restarten restarten..

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Dit had ik al geprobeerd:
service network restart

Alleen wordt het betreffende bestand dan niet opnieuw ingelezen.

You thought your secrets were safe. You were wrong

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Dat vind ik ook wat vaag van Mandrake. Ik ben meestal te beroerd om het initscript door te lezen, en vergeet ook altijd welk configbestand je nou moet gebruiken.
Ik verander meestal /etc/sysconfig/network en /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 en dan herstart ik het netwerk. Dat werkt meestal goed voor me.
Ik weet niet wat je precies wilt veranderen, maar je kunt het beste ook even /etc/hosts aanpassen als dat relevant is.

https://timelord.nl