You thought your secrets were safe. You were wrong
Verwijderd
Wordt dat niet gewoon automatisch gedaan als je het netwerk stopt en herstart?
(weet ff niet hoe je dat via de console doet, via mdk control center - system (dacht ik, 1 na onderste... aargh ik wordt mandrake linux-noob
) - services, en dan netwerk services stoppen en herstarten. Of misschien zit het bij netwerk/internet, daar kan je ook laten stoppen en starten.
(weet ff niet hoe je dat via de console doet, via mdk control center - system (dacht ik, 1 na onderste... aargh ik wordt mandrake linux-noob
als root in /etc/rc.d/init.d/ de services die je denkt te moeten restarten restarten..
Dit had ik al geprobeerd:
service network restart
Alleen wordt het betreffende bestand dan niet opnieuw ingelezen.
service network restart
Alleen wordt het betreffende bestand dan niet opnieuw ingelezen.
You thought your secrets were safe. You were wrong
Dat vind ik ook wat vaag van Mandrake. Ik ben meestal te beroerd om het initscript door te lezen, en vergeet ook altijd welk configbestand je nou moet gebruiken.
Ik verander meestal /etc/sysconfig/network en /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 en dan herstart ik het netwerk. Dat werkt meestal goed voor me.
Ik weet niet wat je precies wilt veranderen, maar je kunt het beste ook even /etc/hosts aanpassen als dat relevant is.
Ik verander meestal /etc/sysconfig/network en /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 en dan herstart ik het netwerk. Dat werkt meestal goed voor me.
Ik weet niet wat je precies wilt veranderen, maar je kunt het beste ook even /etc/hosts aanpassen als dat relevant is.