Toon posts:

Hoe "on-partijdig" is tweakers.net

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zijn er veel discussie aan de gaan, denkend aan het Klein Debacle en de verhalen over de shopsurvey's.

Als we terug kijken begint het erop te lijken dat ook tweakers.net enigzins partijdig begint te worden...

Zo wordt de een concurrent (ANG) van Klein ook in Schiedam volledig in bescherming genomen en worden de postings continue verwijderd.

Was het overigens niet vaker gebeurt?

Verwijderd

Yup, zo gaat het altijd.. zodra een site invloed krijgt kun je verwachten dat het roer soms op 180 graden gaat... Ook de nogal subjectieve mening van de mods hebben ervoor gezorgd dat ik hier niet zo heel vaak meer kom.. maarja da's niet de discussie momenteel

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modjes mogen toch hun eigen mening posten?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Dat valt dus gewoon op dat de ook de admin zich niet echt on-partijdig meer opstellen, ik begrijp dat femme een aantal assistenten nodig heeft maar laten we de boel wel blijven controleren

Verwijderd

Tuurlijk mogen modjes hun mening wel posten, dat is niet waar het om gaat... Maar dat snap je zelf ook wel denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Kijk deze topic is bijvoorbeeld geplaats onder lieve-adjes, terwijl het een stuffis generalis is geweest. daardoor komt hij niet meer te staan in de frontpage-topics...

Verwijderd

Boeje !

:) :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:47

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Irrelevante, off-topic en niet serieus ingevulde shop survey postings halen wij inderdaad weg. Dat heeft niks te maken met zogenaamde voorkeuren die wij zouden hebben voor Klein, ANG of welke andere computerzaak.

Deze postings zijn gewoon 100% trolls:

http://www.tweakers.net/shopsurvey.dsp?LeverancierID=1042

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:21

Floor-is

5.2

Wacky_Waku dude ;)

Euh een topic als deze hoort ook in Lieve Adjes en niet in Stuffis Generalis (SG), bovendien komt hij niet op de FP als hij in SG staat, maar dat terzijde.

edit:
Lelijke typo weggewerkt.

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
ok ben benieuwd naar ook andere reacties van tweakers en tweakerinnen sorry jongens

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Zoals ik net in de andere topic heb gezegd hierover..ik heb het idee dat t.net $$$ prefereert boven objectiviteit.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil t-net ook helemaal niet aanvallen, maar in een andere topic geven ze zelfs aan dat er afspraken zijn!

dus $$$ voor een onpartijdige site?

laten we dan met zijn allen een paar centen op femme zijn rekening storten dat dit niet hoeft...

• Floor-is

Floor-is

5.2

Kijk dan nog eens in de andere thread, want dat klopt niet.
Onpartijdigheid is meer waard dan geld kan uitdrukken om het maar ff samen te vatten.

Bericht hierboven

• Femme
  • Laatst online: 13:47

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit gaat niet om geld maar om het simpel feit dat we de shop survey schoon willen houden van oneerlijke, irrelevante en off-topic postings.

Als iemand 4 tienen geeft zonder fatsoenlijke uitleg wordt die posting verwijderd.

Als iemand 4 vieren geeft zonder fatsoenlijke uitleg wordt die posting verwijderd.

Bedrijven kunnen zich nogal moeilijk verdedigen tegen de beoordeling die in de shop survey worden geplaatst. Tweakers.net neemt hier in feite een onafhankelijke postie in tussen de bezoeker en de bedrijven. Voor de bezoekers is het ook beter dat er in de shop survey eerlijke postings staan ipv van allerlei crap postings.

Het komt wel eens voor dat bedrijven vragen om een specifieke posting te verwijderen. Als daar reden toe is dan werken we daar wel eens aan mee. Bedrijven vragen nooit om complete shop surveys te trashen en daar werken we dus ook niet aan mee (Klein was een apart geval, maar die werd dichtgezet en niet getrashed).

Verwijderd

Topicstarter
femme,

zo stond er net in de andere thread over ang een text dat ik eigenlijk niets afweet van afspraken tussen leveranciers en tweakers, dat is door meerdere mensen gelezen...

daarbij werd nog vermeld dat ik mijn mond moest houden...

de thread wordt verwijdert en ik word door floris voor "een soort leugenaar" uitgemaakt omdat hij dat helemaal niet gezegd heeft..

er is zelfs door anderen op gereageerd!

• Floor-is

Floor-is

5.2

De tekst waaraan jij refereert heeft er maar 1,5s gestaan en dat was nog wel omdat ik op de verkeerde button drukte. Als je je nu eens beperkt tot een topic, zul je ook makkelijker kunnen bijhouden hoe het nu wel in elkaar zit. Daar heb ik ook uitgelegd hoe en wat. Je maakt echt een hele hoop ophef over dingen waar je weinig van weet.

Ik had eigenlijk iets willen zeggen over het ontbreken van afspraken, en dat klopt ook, er zijn namelijk geen afspraken, een winkel hoeft niet te betalen om in de survey te komen, men hoeft niet te betalen voor het onderhoud en men kan niets laten wijzigen door betaling, het lijkt me duidelijk dat dat wel genoeg aangeeft dat er onafhankelijk gewerkt wordt of niet?

Bericht hierboven

• RvdH
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 13:20 schreef Waku_Waku het volgende:
femme,

zo stond er net in de andere thread over ang een text dat ik eigenlijk niets afweet van afspraken tussen leveranciers en tweakers, dat is door meerdere mensen gelezen...

daarbij werd nog vermeld dat ik mijn mond moest houden...

de thread wordt verwijdert en ik word door floris voor "een soort leugenaar" uitgemaakt omdat hij dat helemaal niet gezegd heeft..

er is zelfs door anderen op gereageerd![/quote]Floris != Tweakers.net.
Hij zal het vast niet zo bedoelt hebben.

edit:
Zie je wel :)

Verwijderd

Topicstarter
misschien ... de twijfel is er..
en eh 1,5sec er waren genoeg mensen , en ik weet je voelt je aangevallen... en probeert een foutje recht te zetten...

als je rechten (informatie) volgt dan moet je toch weten dat je niet zomaar kan drukken op een knopje ,,, he

Verwijderd

Topicstarter
en daarbij wordt er gezegd dat ik mijn mond moet houden... daarom is er toch een forum dat ik kan zeggen wat me op mijn hart ligt of niet..
en gaat een admin zeggen dat ik mijn mond moet houden....

Verwijderd

Even los van de discussie over het wel/niet partijdig zijn van tweakers.net in het algemeen, is het natuurlijk wel zo dat admins geacht worden neutraal te zijn. als ik me niet vergis is daar al eens eerder een thread over geweest. Admins zijn mensen die de boel in het gareel behoren te houden en NIET actief/subjectief aan threads moeten deelnemen....

Verwijderd

Topicstarter
precies

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ik stel voor dat een van deze twee posting wordt gesloten aangezien het een dubbelpost betreft.
Hier zullen meerder het met me over eens zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
nee laten we de postings houden waar ze voor bestemd zijn...

of te wel de een over de onpartijdigheid van tweakers en de andere over het leeghalen van shopsurvey's

Verwijderd

Ja, daar kan ik me ook wil mee vinden idd :)

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 13:56 schreef Paz het volgende:
Admins zijn mensen die de boel in het gareel behoren te houden en NIET actief/subjectief aan threads moeten deelnemen....[/quote]Ah ik moet al een rechtenstudie volgen van Zer0 en nu dit; dan wil ik er ook geld voor zien anders kom ik echt niet meer hoor *D

Welke gek gaat er nou voor de fun al die berichten weghalen, editten, moven enz.? Is echt niets leuks aan mocht je dat denken. Ik (en andere admins denk ik) zou niet meer komen als ik niet eens meer een post mag doen waarin ik mijn mening over iets duidelijk maak.

Vind het raar dat bezoekers hun mening wel mogen geven, maar wij niet. Ohnee; wij zijn geen mensen... dat zal het zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nee maar als admins zich partijdig gaan gedragen....

Verwijderd

precies. Admins mogen best meediscussieren ;) , maar dan vanuit de persoon, niet als zijnde admin. Dat is echter nogal moeilijk te bewerkstelligen omdat je op dat moment - in de ogen van anderen- een probleem met belangenverstrengeling krijgt.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Vind het raar dat bezoekers hun mening wel mogen geven, maar wij niet. Ohnee; wij zijn geen mensen... dat zal het zijn.[/quote]ach gos.... dat zit kennelijk wel diep ;) Ik vind dat dat best wel mag, maar doe dat dan niet als god-a-like-admin.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik (en andere admins denk ik) zou niet meer komen als ik niet eens meer een post mag doen waarin ik mijn mening over iets duidelijk maak.[/quote]please, doe me een lol, en ga met mij een discussie aan over de voor-/nadelen van Freebsd tov Redhat op het forum, dan kan het me eigenlijk niets schelen wie er het laatste woord heeft. maar het gaat hier ook niet om de postings, het gaat meer om de acties die moderators af en toe doen en hun reactie daarop.

Verwijderd

Topicstarter
ja want admins hebben gewoon meer info tot zich... je bent tweakeradmin... en je hebt dus voor en nadelen...

• AcidBurn
  • Laatst online: 11:09
hoezo zouden wij meer info moeten hebben?
we zijn ook maar gewoon mensen hoor. Als je denkt dat wij als t.net crew meer informatie hebben, zit je behoorlijk mis... dat geldt slechts voor een beperkt aantal leden van de crew. net zoals iedereen, zijn wij feitelijk gewone t.net/got bezoekers, alleen komen we er al zo lang (of we hebben in de loop der tijd een goede indruk gemaakt, dat kan natuurlijk ook ;) ), dat ons de taak van het zaakje "in het gareel houden" is toebedeeld.... inderdaad, je kan het zien als een extraatje, maar laat ik je dit zeggen: als je 10 topics moet moven/sluiten/trashen, is er echt geen lol meer aan.. duurt veel te lang. en als er dan ook nog eens gezeurd word dat we niet mee mogen doen aan een discussie omdat wij boven jullie zouden staan of wat dan ook, dan snap ik het niet meer... er zijn een paar admins die een andere naam erbij geregged hebben, om als gewone gebruiker te kunnen meepraten, maar o.a. Tom en ik vinden dat totaal niet nodig. voor wie het verschil niet kan zien tussen een gewoon persoon en de admin status: pech gehad. Als je er aanstoot aan neemt, is het jouw probleem en niet het onze.
Ik ga trouwens graag een discussie met iemand aan, als het een gebied is dat mij dusdanig interesseert, dat ik de ander zijn standpunt ook wil proberen te begrijpen/snappen, of dat ik hem wil proberen mijn standpunt te laten begrijpen :)

en nou heb verdorie bijna lamme klauwen van het vele typewerk, terwijl ik eigenlijk behoor bezig te zijn met leren voor de toetsweek ;)
Pagina: 1