Toon posts:

Waar RJ-45 verbindingsstukken/patckastjes halen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een manier om zelf patchkastjes te bouwen, om bij een LanParty naar tafels te leggen. Ik heb al kabel zat, ik moet alleen zorgen dat mensen hun kabel ergens in kunnen proppen.
Dus kan ik het beste een hoop (8 of 12 ofzo) van die UTP verbindingsstukjes aan elkaar tapen oid, en dan aan de ene kant mijn kabels erin, en aan de andere kant kunnen zij ze inpluggen.

Maar waar haal ik die dingen goedkoop. Ik heb ze al gevonden bij Mr@, maar daar kosten ze 3 euro per stuk. Dat vind ik toch wel een beetje duur.

Een ander idee is kant en klare patchkastjes, alleen ik heb geen flauw idee of die bestaan, iemand daar een idee voor??

Alvast mijn dank! :)

Edit: Voor die aparte verbindingsstukjes ben ik opzich wel bereid 1,5 euro te betalen, maar echt veel gekker moet het niet worden..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 13:48 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Gewoon de standaard electronica shop die allerlei onderdelene heeft, is nog goedkoper ook waarschijnlijk :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 22 November 2002 @ 13:48:
Gewoon de standaard electronica shop die allerlei onderdelene heeft, is nog goedkoper ook waarschijnlijk :)
Zat ik ook al aan te denken, alleen het lijkt me logischer dat ze daar ook duur zijn..

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 13:51:
[...]

Zat ik ook al aan te denken, alleen het lijkt me logischer dat ze daar ook duur zijn..
Tja maar veel goedkoper zal het denk ik niet worden :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

bij www.zerosix.nl zie ik 8 polige rj45-to-rj45 koppelstukjes voor EUR 3.49 p/s bij een afname van meer dan 5..

Ik denk niet dat je ze voor onder de 2 a 3 euro zult vinden, helaas.

Vraag: waarom moeten die mensen nog eigen kabels hebben? IPV raar te gaan zitten pluggen kunnen ze toch ook rechtstreeks jouw kabel inpluggen?

Verwijderd

ik heb ze bij een faillissementsverkoop voor 50 cent per stuk gehaald (van MeMo)

[mits-veel-mensen-interesse-hebben mode]

Inkoopactie? ;)

[/mits-veel-mensen-interesse-hebben mode]

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 14:01:
bij www.zerosix.nl zie ik 8 polige rj45-to-rj45 koppelstukjes voor EUR 3.49 p/s bij een afname van meer dan 5..

Ik denk niet dat je ze voor onder de 2 a 3 euro zult vinden, helaas.

Vraag: waarom moeten die mensen nog eigen kabels hebben? IPV raar te gaan zitten pluggen kunnen ze toch ook rechtstreeks jouw kabel inpluggen?
Om het toch even netjes te doen, en zo kan ik die mensen ook nog 3 meter verder zetten dan die kastjes..
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 14:03:
ik heb ze bij een faillissementsverkoop voor 50 cent per stuk gehaald (van MeMo)

[mits-veel-mensen-interesse-hebben mode]

Inkoopactie? ;)

[/mits-veel-mensen-interesse-hebben mode]
Je hebt er niet toevallig nog een stuk of 24 liggen?? :P Inkoopactie klinkt goed, zijn alleen geen mensen die dat willen..

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Koop van die ISDN koppel dingetjes.
Die zijn precies hetzelfde als de UTP dingen alleen er zitten 2 weerstanden in. Die moet je er even uithalen. En weer dichttapen.

Zijn een stuk goedkoper omdat ze vaker voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Xavier schreef op 22 november 2002 @ 23:29:
Koop van die ISDN koppel dingetjes.
Die zijn precies hetzelfde als de UTP dingen alleen er zitten 2 weerstanden in. Die moet je er even uithalen. En weer dichttapen.

Zijn een stuk goedkoper omdat ze vaker voorkomen.
Ok, maar hoe moeilijk is het om die weerstandjes eruit te halen? Ik heb niet zo'n zin om 24 van die dingen open te slopen ;)
En zouden ze bij een groothandel goedkoper zijn? Misschien kan ik via een bedrijf een stapeltje van die dingen regelen? Iemand ideeen daarover?
Ik heb Mr@ al gemailt, maar ik denk dat ik ze daar in het beste geval voor 3 euro krijg, maar dat wordt dan wel 73 Euro :( Dat vind ik wel een bietje veel..

Maar bestaan er geen patchpanelen van minder dan 24 poorten? Die bestaan nl. wel, maar ik heb er maar 4 per paneel nodig?? In de pricewatch staan ze niet :{

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 21:19 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ga naar de hcc ? ik ga morgen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 23 november 2002 @ 22:44:
ga naar de hcc ? ik ga morgen
Ik ga ook morgen, dus ik zal mn ogen open houden, maar kleine kans dat ik ze vind. Ik geloof dat Mr@ er ook stond, dus misschien kan ik afdingen als ik per 25 koop :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 22:49:
[...]

Ik ga ook morgen, dus ik zal mn ogen open houden, maar kleine kans dat ik ze vind. Ik geloof dat Mr@ er ook stond, dus misschien kan ik afdingen als ik per 25 koop :)
Ze konden er 3 Euro van maken :{ Naja, een kennis had ook zoiets gemaakt, met alleen female stekkertjes, en dan aan de andere kant gewoon solderen :) Alleen weet ik niet of die dingen nog te krijgen zijn..

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 21:16:
[...]

Maar bestaan er geen patchpanelen van minder dan 24 poorten? Die bestaan nl. wel, maar ik heb er maar 4 per paneel nodig?? In de pricewatch staan ze niet :{
en als je nou een 24-voudig paneel 12 op 12 aan mekaar doorverbind? dan heb je inderdaad wel 12 aansluitingen , maar dat is toch wel de goedkoopste oplossing (omdat ik nog een 24-voudig paneeltje heb! mag je hebben voor 20-pleuro... :) )
Pagina: 1