Hotmail en veiligheid

Pagina: 1
Acties:

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
Er zit een redelijk verhaal aan vast maar dat doet er op dit moment even niet toe. Om het kort te houden: laten we zeggen dat een of andere bitch, laten we haar maar even S. noemen.
S. had wat ruzie met een vriend van mij, en nog met een andere meid, en S. is nogal "handig met computers" en heeft redelijk wat online scriptkiddie-vriendjes.

S vond het nodig om het hotmailaccount van die vriend van mij te hacken, eerste keer was nogal stom van die vriend van mij maar de 2e keer was de hintvraag tamelijk onmogelijk te raden. Ik denk dat zijn computer geen goeie firewall heeft en dat configuratiebestanden van MSN ofzo zijn opgehaald waardoor het wachtwoord ontfutseld is. Is dit mogelijk? Nu is net het hotmailadres van die andere meid ook gehacked, wat helemaal knap is aangezien ze als land "Timboektoe" had ingevuld om tegen te gaan dat mensen haar hintvraag zagen. Ik denk dat dat dus op een soortgelijke manier gebeurd is.

Echter, als je nu van een van die gehackte emailadressen de hintvraag probeert te bekijken komt er het volgende te staan:
You will not be able to reset your password. You must sign in using the correct password to regain access to this .NET Passport. You can register for a new .NET Passport using a different e-mail address.
Normaal gesproken staat er dat OF de accountgegevens niet juist zijn, of de hintvraag komt in beeld. Dus: wat moet er gebeuren met een hotmailaccount wil zo'n melding op het scherm komen. En naar welk emailadres kunnen die vriend en vriendin van mij het beste hun klacht deponeren om eventueel te proberen hun wachtwoord terug te krijgen? services@hotmail.com ofzo? Of een Nederlands adres?
Wat tips en adviezen zouden worden geapprecieerd.. :)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
via de help als je de inlogpagina van hotmail krijgt staat er onderaan een link van "problemen met aanmelden"ben ik op deze pagina terecht gekomen
Hier kun je info invullen zodat je password gereset wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door schwarzenegger op 22-11-2002 14:24 ]

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 22:23
Bij mij is ook zoiets gebeurd, ooit. De secret question was veranderd, net als het wachtwoord. Toen ik niet het goede antwoord op de question kon invullen heb ik gemeelt met de Hotmail staff (stond een adres bij dat formuliertje waar je je secret q. moet invullen) en na enige heen en weer schrijven en veel persoonlijke info geven hebben ze 't boeltje gereset.

Verwijderd

hmm.. Ik zou eerder denken aan een gehackte pc... En tja als jij je hotmail ww door internet explorer laat onthouden dan is dat makkelijk van je pc te trekken. Wat ook zou kunnen is dat iemand je aan het sniffen is, en iedere keer dat jij je wachtwoord invult gaat dit in plain tekst over het internet, want hotmail zelf heeft stom genoeg geen beveiligde webmail... Je hebt toch wel een firewall geinstalleerd he?

check je pc ook even op trojans (kleine programma's op je pc waardoor andere toegang krijgen tot je pc).

dat kun je doen met het programma ad-aware.. is overal te downloaden

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 12:19 ]

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 12:19:

check je pc ook even op trojans (kleine programma's op je pc waardoor andere toegang krijgen tot je pc).
Yo bedankt voor de tips maar zoals ik al eerder aangaf gaat het niet om mij. Ik zit zelf wel tamelijk veilig! :) Een vriend van mij had het er trouwens over dat het ook mogelijk zou zijn door middel van in een soort van url waarmee passwords gereset/opnieuw gemaild worden, emailadressen te vervangen en dat hiermee elk willekeurig hotmailadres gehacked zou kunnen worden maar hier geloof ik niet echt in...

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

nee, dat url verhaal is onzin :)

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24

JJJ

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 12:19:

dat kun je doen met het programma ad-aware.. is overal te downloaden
:D :D :D Ad-aware die checked op trojans? :D

Daar heb je een fatsoenlijke virusscanner voor nodig. Daarnaast, hotmail is nauwelijks te hacken lijkt me, ik denk niet dat je hier met personen te maken hebt die dat WEL kunnen dus praat dan aub ook niet over hacken :)

Verwijderd

excuses, je hebt gelijk. ad-aware houdt zich voornamelijk bezig met spy-ware.. soms vind je daar ook een trojan mee, maar je kunt beter een echte virusscanner gebruiken

voor wat betreft hacken, ik had het over de pc van de gebruiker :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 13:50 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

standaard hotmail hack .. zielig doen dat het niet meer werkt en dat je het niet meer weet en het account is overgenomen ..........

Iperf

Pagina: 1