Toon posts:

[Slackware-8.1.01] ADSL modem probleem *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mijn adsl usb modem doet 't gewoon okay onder linux maar laatst staat mijn server 16 dagen aan, inet uit. Dus ik volg routine om weer op inet te komen, met geen geluk. Het lukt dan gewoon echt niet meer en ik moet dan rebooten, daar heb ik geen zin in. Dit heb ik wel vaker staat m'n server lang aan en opeens na echt 16+ geen inet meer. Wat kan ik hier aan doen? Ik gebruik iptables en de drivers van speedtouch.sourceforge.net. En neen, ik ga _GEEN_ ethernet modem kopen als dat soort opmerkingen komen. Als 't verkeerd staat je me maar vergeven _/-\o_

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
hmmmmm heb het hier soms al na één dag ..... kun je hem niet gewoon umounten en dan opnieuw initialisen ?

• Equator
  • Laatst online: 12:02

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Wat is dan je procedure om weer op internet te komen :?

Misschien kunnen we daar wat aan toevoegen..

offtopic:
leuke topictitle overigens :?

[ Voor 21% gewijzigd door Equator op 22-11-2002 13:38 ]

Verwijderd

Vaag. Heb je meldingen die relevant zijn kunnen vinden in logfiles? Hoe probeer je de verbinding te reanimeren ? Wat zijn de foutmeldingen ? Is je DHCP leasetijd verlopen na 16 dagen en is je adapter niet in staat een nieuw ip te krijgen en exit deze daardoor ?

Dus geef eens wat meer specifieke info...

• Equator
  • Laatst online: 12:02

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Waarschijnlijk is een nachtelijks cron job-je met: "ifconfig eth0 down & ifconfig eth0 up" voldoende, maar we wachten af wat zijn 'procedure' is..

[ Voor 11% gewijzigd door Equator op 22-11-2002 13:48 . Reden: crom job :? Nee vast niet.. ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry een tikfout in de topic titel;) Maaruh, ik gebruik geen dhcpd zoals ik al zei heb ik een adsl usb modem dus ppp0 ik heb static ip. Ik deed eerst gewoon even opnieuw modem_run -m -f /path/to/mgmt.o uitvoeren, dat had al helemaal geen zin en daarna pppd call adsl uitvoeren. Dus ik begin gewoon helemaal overnieuw: modules laden, usbdevfs mounten, modem_run prog starten en dan adsl aanroepen het werkt allemaal niet! Dit is echt gewoon na 16+ Als die gewoon al een tijdje aanstaat.
Pagina: 1