HDD wil niet booten als er een cd-rom aan hangt!

Pagina: 1
Acties:

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Ik heb een maxtor 60 gig Hardeschijf 7200 rpm ongeveer een jaar oud, en nu wil ik er een dvd-speler als slave aanvast hangen. Maar dat wil mijn hardeschijf blijkbaar niet :(
Als ik mijn pc wil booten kan hij mijn HD niet vinden :( ook mijn dvd-speler vind ie niet :(

Dus ik mijn jumper settings gechecked.. maar dei kloppen heb nog ff wat lopen kloten (voor de zekerheid misschien hield ik de manual van maxtor onderstebove :)) Maar heeft allemaal geen zin....:(

Alles gaat goed tot ik er een ander device aan hang als slave :(
Zou moeten kunnen toch???
Weet iemand wat het zou kunnen zijn???
Vast bedankt

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Verwijderd

Wat gebeurd er als je die maxtor op Cable select zet :)

• Mirwits
blijft ie ook hangen voor de bios ook al geprobeerd :(
Ik snap er echt geen zak van..
is mijn io controler gaar ofzo..

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-03 10:47

Super_ik

haklust!

heb je nie toevallig op je hd de single master jumper gezet?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 13:17:
Wat gebeurd er als je die maxtor op Cable select zet :)
Cable select is als je alleen zit. Als er een slave naast komt te staan, dan moet die HD op master.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Mirwits
Heb ik hem ook op gehad maar had allemaal geen zin.... Hij stond in eerste instantie gewoon als master.

• Mirwits
Een tijdje geleden hield mijn hd er spontaan mee op, dezelfde die er nu in zit.
Maar op misterieuze wijze deed hij het opeens weer. Nu heb ik zip-drive in mijn pc gepleurd en die mag niet na mijn hd dus een beetje lopen prutsen zou mijn hd niet gewoon gaar kunnen zijn??
Iemand??

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:25
Heb je je 1st boot op HDD ( IDE-0 ) staan en verdere boot-sequences uitstaan?

• Mirwits
mijn eerste boot staat op mijn hdd, maar als tweede gewoon legacy floppy device, maar daar zou het toch niet aan moeten liggen want zonder een slave device achter mijn hdd doet ie het prima:S ik snap er zelf de ballen van :(

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
en je dvd aan je 2nd controller hangen is geen optie ?

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Darkvater schreef op 22 november 2002 @ 13:19:
Cable select is als je alleen zit. Als er een slave naast komt te staan, dan moet die HD op master.
Volgens mij sla jij de plank net ff mis, cable select is juist in het leven geroepen om niet meer met die master/slave jumpertjes te klooien. En is de harddisk/cdrom/etc.. master/slave, afhankelijk van welke connector van de kabel hij is aangesloten.

Je kan alleen niet elk kabel gebruiken, voor meer info zie:

zie: http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/confCS-c.html
An alternative to the standard master/slave jumpering system used in the vast majority of PCs is the use of the cable select system. As the name implies, with this system the cable--or more correctly, which connector on the cable a device is attached to--determines which device is master and which is slave. The goal of cable select is to eliminate having to set master and slave jumpers, allowing simpler configuration.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik niet C/S gebruiken, slechte ervaringen mee. In ieder geval, wat al eerder gezegd is, zeker bij Maxtor moet je goed kijken of hij niet toevallig op single master staat (dan is het mogelijk dat je een 2e jumper ergens moet aansluiten)

Als laatste is het ook nog mogelijk dat je IDE kabeltje stuk is (gedeeltelijk dan)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 14:23:
Persoonlijk zou ik niet C/S gebruiken, slechte ervaringen mee. In ieder geval, wat al eerder gezegd is, zeker bij Maxtor moet je goed kijken of hij niet toevallig op single master staat (dan is het mogelijk dat je een 2e jumper ergens moet aansluiten)

Als laatste is het ook nog mogelijk dat je IDE kabeltje stuk is (gedeeltelijk dan)
Niet alleen de schijven van Maxtor kennen een Single Drive setting. Ook bij Western Digital gebruiken ze die. Volgens mij ligt het probleem dus bij de jumper setting. Stukke kabel kan natuurlijk ook nog....

• Mirwits
Het is niet mijn kabel, net nieuwe rounded ide kabels gekocht en al een paar keer heen en weer geswitched maar ik ga het maar nog eens proberen met C/S. Want die heb ik nog niet helemaal geprobeerd omdat er in de amnual van mijn maxtor stond dat als je mobo het niet ondersteund dit BLIJVENDE gevolgen kan hebben voor je systeem. Ik heb een Asus A7M266 en vraag me af: Ondersteunt mijn mobo dan C/S?

• Mirwits
Ik heb hem getest met cable select en een beetje lopen klote met de kabels.... de nieuwe status is als colgt mijn dvd-spaler hangt als slave aan mijn hd hij boot van mijn hd eindelijk :) maar nu duurt het booten dik 3 minuten (beetje traag voor xp) en herkent ie mijn hd als primairy slave terwijl die toch echt voor mijn dvd-speler staat en mijn dvd-speler toch echt slave staat...
Ik snap er de ballen van iemand een idee???

zvoel me ubernoob :(

• Mirwits
HET IS GELUKT!!!!!!

Ik wou ff zeggen dat een echte noob tweaker niet zonder zijn pa kan!
"Godver man wat loop je nou te klote rounded cable is vragen om problemen" veel herrie en een pa met een rode kop.
"probeer nu eens!'

En een werkend systeem :)

mayor pa ownage
me ubernoob :(

Pagina: 1