Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.
Ik snap er echt geen zak van..
is mijn io controler gaar ofzo..
Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Cable select is als je alleen zit. Als er een slave naast komt te staan, dan moet die HD op master.Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 13:17:
Wat gebeurd er als je die maxtor op Cable select zet
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Maar op misterieuze wijze deed hij het opeens weer. Nu heb ik zip-drive in mijn pc gepleurd en die mag niet na mijn hd dus een beetje lopen prutsen zou mijn hd niet gewoon gaar kunnen zijn??
Iemand??
Volgens mij sla jij de plank net ff mis, cable select is juist in het leven geroepen om niet meer met die master/slave jumpertjes te klooien. En is de harddisk/cdrom/etc.. master/slave, afhankelijk van welke connector van de kabel hij is aangesloten.Darkvater schreef op 22 november 2002 @ 13:19:
Cable select is als je alleen zit. Als er een slave naast komt te staan, dan moet die HD op master.
Je kan alleen niet elk kabel gebruiken, voor meer info zie:
zie: http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/confCS-c.html
An alternative to the standard master/slave jumpering system used in the vast majority of PCs is the use of the cable select system. As the name implies, with this system the cable--or more correctly, which connector on the cable a device is attached to--determines which device is master and which is slave. The goal of cable select is to eliminate having to set master and slave jumpers, allowing simpler configuration.
Verwijderd
Als laatste is het ook nog mogelijk dat je IDE kabeltje stuk is (gedeeltelijk dan)
Verwijderd
Niet alleen de schijven van Maxtor kennen een Single Drive setting. Ook bij Western Digital gebruiken ze die. Volgens mij ligt het probleem dus bij de jumper setting. Stukke kabel kan natuurlijk ook nog....Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 14:23:
Persoonlijk zou ik niet C/S gebruiken, slechte ervaringen mee. In ieder geval, wat al eerder gezegd is, zeker bij Maxtor moet je goed kijken of hij niet toevallig op single master staat (dan is het mogelijk dat je een 2e jumper ergens moet aansluiten)
Als laatste is het ook nog mogelijk dat je IDE kabeltje stuk is (gedeeltelijk dan)
Ik snap er de ballen van iemand een idee???
zvoel me ubernoob
Ik wou ff zeggen dat een echte noob tweaker niet zonder zijn pa kan!
"Godver man wat loop je nou te klote rounded cable is vragen om problemen" veel herrie en een pa met een rode kop.
"probeer nu eens!'
En een werkend systeem
mayor pa ownage
me ubernoob