Met geen mogelijkheid te booten

Pagina: 1
Acties:

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:23

-pollem-

Are you threatening me?

Topicstarter
Ik heb een probleempje met een het booten van mijn systeem. Ik heb een ECS K7S5A met een Athlon XP 2100+ Op het moment dat ik alles aansluit en probeer te booten gaan de fans draaien en het lampje branden en verder gebeurt er niets. Geen signaal naar mijn monitor en ook hoor ik mijn harde schijf niet booten.

Ik hoor geen piepjes als ik hem aanzet en ik heb al verschillende reepjes geheugen geprobeerd (SDRAM). Heb al 2 videokaarten geprobeert (AGP en PCI). Niets lijkt te helpen.

Alle onderdelen werken wel in een ander systeem (PIII).

Uit de faq en met de search heb ik niet veel kunnen vinden en hoop dat iemand nog een idee heeft.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

CPU dood?

Meh ...

• -pollem-

-pollem-

Are you threatening me?

Topicstarter
Moet dan het moederbord niet gaan piepen?

Verwijderd

Nee, als je CPU het niet doet, doettie nix (kan je nog even testen voor de zekerheid, door je CPU eruit te halen en dan je comp. aan te zetten) Dus ik ben bang dat Twarp gelijk heeft (misschien issie niet dood, maar past ie niet op het mobo / mobo = dood / mobo is niet goed ingesteld)

Good luck!

• -pollem-

-pollem-

Are you threatening me?

Topicstarter
Volgens deze, http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/ami.htm, site zou het moederbord 5 maal moeten piepen als de processor niet zou functioneren. Hij komt ook zo uit de doos. Kan me moeilijk voorstellen dat íe gaar is.

Verwijderd

Produktiefout kan altijd natuurlijk

Verwijderd

heb ook zo'n vreemd problem. 1 op de 20x doe je de pc aan en gaan de fans draaien en de lampjes blijven branden maar verder niks. doe je hem uit en dan weer aaan start hij gewoon op. Heb niks veranderd aan de configuratie ofzo. het is een aldi bak P3 667 256sdram, Msii mainboard type week zo niet, geforce 2 mx 400.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 15:36:
heb ook zo'n vreemd problem. 1 op de 20x doe je de pc aan en gaan de fans draaien en de lampjes blijven branden maar verder niks. doe je hem uit en dan weer aaan start hij gewoon op. Heb niks veranderd aan de configuratie ofzo. het is een aldi bak P3 667 256sdram, Msii mainboard type week zo niet, geforce 2 mx 400.
Dat lijkt veel op een probleem met de voeding

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Het kunnen 2 dingen zijn: (ze zijn overigens al genoemd... ;) )

1 - Je cpu is hartstikke dood. Soms zou je mobo dan moeten piepen, maar als er echt iets mis is met je proc, krijg je dat ook niet meer... ( je bent echt niet de enige die dan geen piep meer hoort.... :P )
2 - Je voeding trekt ut nie.... Kijk even of je minimaal een 300 watt voeding hebt... Meer is beter, een merk voeding helemaal super....
3 - Uhhhh... Suc6!! :*)

Humor moet je serieus nemen

• -pollem-

-pollem-

Are you threatening me?

Topicstarter
De voeding is inderdaad 300W. Met alleen een harddisk en mijn videokaart moet dat geen probleem zijn, denk ik.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
-pollem- schreef op 22 November 2002 @ 16:02:
De voeding is inderdaad 300W. Met alleen een harddisk en mijn videokaart moet dat geen probleem zijn, denk ik.
Toch zou het kunnen dat er iets niet klopt... Welke core zit er op die processor???

Loop ff de jumpers na (zoals JP4, die moet op 'normal' staan... )

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Is het een AMD met Tbred core dus 0,13 nogwat.Ik heb hetzelfde probleem met MSI k7t 266 pro2 versie 2 moederbord.Ik heb een AMD 1800 xp met Tbred core en is niet aan de praat te krijgen stop ik de cpu in mijn GA-7vaxp moederbord dan werk hij wel.Ik weet bijna zeker dat de wat oudere moederborden deze AMD's met Tbred core niet ondersteunen.Iemand ook dit probleem.

• -pollem-

-pollem-

Are you threatening me?

Topicstarter
De processor is het i.i.g. niet. Heb 'm getest op ander moederbord en daarop draait hij prima. De jumpers op het moederbord dtaan ook goed.

Blijft over: moederbord en geheugen.

Het geheugen is SDRAM van Kingston. Kan het zijn dat hij daar moeite mee heeft?

Verwijderd

Het probleem is dat dit moederbord de nieuwe Cpu's van AMD de Tbred's niet ondersteund.Het een AMD 1800XP met 0,18 dus de oude cpu's van AMD geprobeerd en werkt prima.

Verwijderd

Heb precies zelfde probleem, ga mooi terug naar de winkel met mobo & cpu (allebij nieuw) en dan mogen hun er eens naar kijken :)

• -pollem-

-pollem-

Are you threatening me?

Topicstarter
Ben er uit. Het moederbord was stuk. Heb nu een ander moederbord en hij draait als een trein.

Bedankt voor de reacties i.i.g.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 19:29
probleem had ik dus ook met mijn ECS K7S5A. heb hem al terug gestuurd naar gistron maar nog niks van gehoord...

Verwijderd

heb exact hetzelfde probleem, ook geen piepjes, geen hard disk die start en vooral geen beeld...

dit kwam allemaal nadat ik een nieuwe cd rom speler had geplaatst, de eerste 3 keer prima boot, maar daarna helemaal niks meer, hebben jullie hier ook misschien een oplossing voor.

winME
pent. 2 mmx 266
onboard sound (creative)
voodoo 3 2000 or hercules 6400 3d prophet
voeding 300 watt
maxtor ide 6 gig or scsi 9 gig qantum atlas

heb alle mogelijke combi's geprobeerd maar weing succes.
Pagina: 1