[msn-icoon] evt ideetjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 10:16

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Ten eerste is het altijd leuk om er weer icoontjes bij te krijgen :)

Maar ik heb een paar ideetjes voor t nieuwe MSN icoon;
Een hoop mensen vragen zich af wat je er nou eigenlijk mee kan? Nou ja niets dus dan iemands msn adres lezen. Is het niet handig om er een actief icoontje van te maken?

Als je wil zien of iemand bij msn online is moet je eerst in zijn lijst staan, dat snap ik. Maar kun je niet iets draaien dat detecteerd of iemand online is?

Online: icoontje veranderd in msn-status icoon (busy, away, online, offline etc) en als je erop klikt open je een msn chatsessie met die persoon.

Offline: icoontje blijft vlindertje, tooltip blijft msn-adres maar als je erop klikt komt het scherm naar boven om iemand in je contactenlijst toe te voegen.

Op ik geloof een msn site zie je op de site je eigen contactpersonenlijst en hun status erbij, dus het is waarschijnlijk een kwestie van een javascriptje implementeren.

Is het iets?

Een hoop mensen zeuren dat je meer spam krijgt als je zoiets doet, maar dan moet je dat icoontje maar niet aanvinken in je prefs |:(

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kun je bij msn geen online status laten weergeven. Omdat via "internet" niet is te zien of iemand online is.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
ik heb t meerdere malen op sites gezien, sterker nog, een vriend van mij had volgens mij een .js ervoor...

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een js script voor is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
ah die gast had alleen het inlogveldje van de site van msn geript ;) maar toch heb ik die contactpersonenlijst vaker gezien

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat "JavaScriptje" waar jij het over hebt, werkt alleen voor je eigen list! Dus je kan niet laten zien wie van de rest van de bezoekers online zijn!

Maar daar kan je toch simpelweg, dat blauw hoofdje (links) voor gebruiken. Zie je meteen of iemand online (op het forum) is...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
hij moet toch ook voor je eigen list werken?
stel ik heb jou in mijn lijst staan, en ik kom op GoT, dan zie ik aan het msn icoontje dat je online bent als ik erop klik kan ik meteen met je praten...

en die blauwe/witte hoofdjes gelden alleen voor t forum

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja maar hoe ga je voor die andere 20.000 man / vrouw die online is (met MSN) maar niet in je lijst staan...

Van die mensen kan je toch geen status opvragen?
en die blauwe/witte hoofdjes gelden alleen voor t forum
Dat zeg ik toch? :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

Neemt GoT een eigen MSN account :P en iedereen die z'n MSN gegevens invult, wordt automatisch toegevoegt aan het GoT account, zodat je dat account kunt gebruiken om te zien of iemand online is of niet.... :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Crazy D schreef op 22 november 2002 @ 13:30:
Neemt GoT een eigen MSN account :P en iedereen die z'n MSN gegevens invult, wordt automatisch toegevoegt aan het GoT account, zodat je dat account kunt gebruiken om te zien of iemand online is of niet.... :)

oe spammen >:)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Crazy D schreef op 22 november 2002 @ 13:30:

ja, en dat wil je gaan draaien? Een MSN bot met tot wel 50,000 vriendjes?

:D

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
BtM909 schreef op 22 November 2002 @ 13:27:
Ja maar hoe ga je voor die andere 20.000 man / vrouw die online is (met MSN) maar niet in je lijst staan...

Van die mensen kan je toch geen status opvragen?

[...]

Dat zeg ik toch? :?
dan moet je je prioriteiten stellen denk ik, en er zijn genoeg progjes om meer dan 150 contactpersonen te beheren in msn ;) nee het gaat er niet om dat iedereen te zien moet zijn maar alleen de mensen waarvan je het wil zien

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 23:40

Klippy

Still Game

Eigenlijk is dit dus nogal nutteloos idd :)

Status kan je veranderen als je iemand al in je lijst hebt, maar dan moet je zelf ook online zijn, maar dan kan je net zo goed op MSN kijken :P

Maarja oke, toch leuk dat je MSN adressen kan zien, al denk ik dat pop-up met MSN adres zoals bij ICQ UIN handiger is.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

pop up is handiger maar ook spamgevoelig. iig is er nu plek voor, misschien kunnen we er later ook echt iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:01

WoutF

Hoofdredacteur
Hmm, ik zie alleen 0 of 1 bij de mouseover, bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

shift-ctrl-F5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

chem schreef op 22 november 2002 @ 13:48:
pop up is handiger maar ook spamgevoelig. iig is er nu plek voor, misschien kunnen we er later ook echt iets mee doen.
Spamgevoeliger dan het uit profiel halen?

Profiel is een plaatje, maar tekst in die pop-up is ook niet te selecteren of op te halen toch?
Of moet die zooi dan in de DB komen te staan waar het wel uit te halen is ofzo? Maar lijkt me dat dat goed te beveiligen is...

Dus snap ff niet wat het probleem is.
Maar ik wil idd geen spam op dat adres :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

LiquidSilver schreef op 22 November 2002 @ 14:14:
[...]

Spamgevoeliger dan het uit profiel halen?

Profiel is een plaatje, maar tekst in die pop-up is ook niet te selecteren of op te halen toch?
Of moet die zooi dan in de DB komen te staan waar het wel uit te halen is ofzo? Maar lijkt me dat dat goed te beveiligen is...

Dus snap ff niet wat het probleem is.
Maar ik wil idd geen spam op dat adres :(

het is EXTREEM makkelijk om de MSn adressen dan te 'roven'.

Een afbeelding is iig al flink moeilijker, en houdt vooral de crawlers tegen (die een hele site rondzoeken naar standaard emailpatronen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als het in een "pop-up" staat, dan moet de tekst in je HTML document zitten.... Dan kan je zo email adressen filteren met hele simpele tools...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

chem schreef op 22 november 2002 @ 14:17:

[...]

Een afbeelding is iig al flink moeilijker, en houdt vooral de crawlers tegen (die een hele site rondzoeken naar standaard emailpatronen).
BtM909 schreef op 22 november 2002 @ 14:17:
Als het in een "pop-up" staat, dan moet de tekst in je HTML document zitten.... Dan kan je zo email adressen filteren met hele simpele tools...
Ow ja idd, daar had ik niet aan gedacht |:(

Hmm ik zie het probleem ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja misschien ook een ander icoontje zonder dat lelijke witte randje eromheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik af en toe yahoo messenger. En die is helemaal gebaseerd op java, so crappy als het maar zijn kan. Op 9 van de 10 kamers wordt je geboot, of je krijgt errors.
Nee laat die messenger programma's zo min mogelijk invloed hebben op je pc s.v.p. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-10 17:29
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 14:23:
ja misschien ook een ander icoontje zonder dat lelijke witte randje eromheen..
Vraag chem maar ff. :>

We zullen nog wel ff moeten wachten totdat eriemand is die de rechten heeft om een vervangend gifje up te loaden. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Sassie op 22-11-2002 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
chem schreef op 22 november 2002 @ 14:17:

[...]

is dat niet op te lossen door die icons alleen te laten zien als je ingelogd bent?

Of krijg je dat iemand registreert en alsnog het forum gaat "crawlen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zijn die icons er nou helemaal?

op aan te geven dat die persoon msn heeft?

je kunt er nog niet eens op klikken oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 22:54
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 19:06:
waarom zijn die icons er nou helemaal?

op aan te geven dat die persoon msn heeft?

je kunt er nog niet eens op klikken oid..
ja, ik vind ze maar vaag... :/

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Haal die ICQ en MSN icoontjes maar weg. Als je iemand wilt contacteren dan bekijk je toch even zijn profiel en zoek je vervolgens de weg die je wilt om hem te bereiken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een goed idee aangezien er ook al ICQ iccoontjes staan en MSN nu meer word gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Delphi schreef op 22 November 2002 @ 21:30:
Haal die ICQ en MSN icoontjes maar weg. Als je iemand wilt contacteren dan bekijk je toch even zijn profiel en zoek je vervolgens de weg die je wilt om hem te bereiken.
die kan je toch uitzetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Erkens schreef op 22 november 2002 @ 22:21:
[...]

die kan je toch uitzetten :?
Da's idd waar. Maar zo hebben ze toch ook weinig nut. Behalve die van ICQ, daarmee zie je of diegene online is. Misschien is het makkelijk om hem klikbaar te maken zodat je direct een bericht kunt sturen of dat het ICQ nummer of MSN e-mail-adres op het klembord komt ofzo.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaMmY
  • Laatst online: 04-08 09:55

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

zoals ik al zei, als je niet wil dat je gespammed word zet je toch et icontje niet aan? ik zie het probleem niet, het is niet verplicht ofzo :/ t leek me gewoon wel een leuke feature voor t forum

FUCK vergeten cammy uit te loggen, ik ben dus Gulli |:(

[ Voor 14% gewijzigd door CaMmY op 23-11-2002 00:13 ]

/me Een echte patomaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:26
Leuk idd om te zeggen dat de icons geen nut hebben :{ En dat terwijl er meerdere threads zijn geweest waar in staat dat mensen hun MSN Messenger ID willen kunnen invoeren 8)7

Toon dan een link waar de code staat om of mensen direct aan je MSN Messenger toe te voegen of mensen direct een bericht te sturen. Afaik zijn die er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat, als je msn invult en weer weghaalt.. dat icon blijft staan :?

erg onhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/l.derooy/download/msn6.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/l.derooy/download/msn7.gif

Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om een alternatief voor het vlindertje voor te stellen?
Het vlindertje is namelijk het icoon van MSN in het algemeen, deze is specifiek voor de Messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Even wat opgezocht ivm deze discussie.... misschien dat chem / Jasper hier naar kunnen kijken:
MSN / Windows Messenger (www.mess.be) : Developers & Webmasters : Site visitors messaging anyone

Question: Can I let me visitors send an IM to whoever they want?
Answer: Thanks to a small script written by Pizza5000, you can allow your visitors to open an Instant Message window and chat with anyone, based on the input of an e-mail address / passport. If the target user is offline, the messages will bounce or (s)he will have an offline status. You can also use your own e-mail address as Init Value (see textfield properties), so they can contact the webmaster live.

1) Copy the next code and paste it between the body tags of your html page of choice.

Code:
--------------------------------------------------------------------------------

<!-- BEGIN CUTTING -->
<form name="form" action="javascript:openwindow()">
<div align="center">
<p><b>Open a conversation with</b><br>
<input type="text" name="address" value="jennifer_aniston@hotmail.com">
<input type="submit" name="Submit" value="Submit">
<input type="reset" name="Reset" value="Reset">
</div>
</form>
<object id=objMessengerApp height=0 codetype=application/x-oleobject width=0
classid=clsid:FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541>
</object>
<script language="JavaScript">
function openwindow()
{
objMessengerApp.LaunchIMUI(document.form.address.value);
}
</script>

<!-- STOP CUTTING -->

--------------------------------------------------------------------------------

2) Change the Init Val of the textfield to whatever you want (eg. your e-mail, anonymous@hotmail.com, etc) Problems with this script? Post your questions in the forum.
bron www.mess.be

Volgens mij should this do the trick en redelijk makkelijk hier volgens mij in te passen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Salami
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 08:04
Lijkt me sowieso niet helemaal de bedoeling dat je bij iedereen dat icoontje ziet, ook bij die mensen die helemaal geen msnadres hebben ingevuld. M.a.w., waarom krijg je niet alleen een icoontje te zien als er ook daadwerkelijk een emailadres als msnid instaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

In de Hk kreeg ik weinig reactie op mijn verhaaltje:
LauPro schreef op 23 November 2002 @ 17:41:
Lees eerst even dit snel door: Het begrip 'MSN'

MSN-icon. Vertaling: Microsoft Network Icoon. Oké dan weten we dat. Met welk programa zijn velen aan het chatten? Windows of MSN MESSENGER. Natuurlijk kan je zelf iets maken dat ook als Messenger functioneert, of ze zijn er al (Trillian oid).
Wat heeft het MSN-icon dan te maken met Messenger :? Waarom vragen er hier mensen of dat er ook de status wordt weergegeven :? ?
MSN en ICQ kan je niet vergelijken want dat zijn appels en peren. Messenger en ICQ wel.

Dus nogmaals: Dat MSN-icon zal nóóit gebruikt kunnen worden om de status te weergeven die je bij Messenger hebt ingesteld. Je gaat toch ook niet een plaatje van een Harly Davidson (oid) neerzetten en dan linken een model van een Volkswagen...
Daar wil ik jullie wel even op wijzen. In mijn ogen zal je direct het imago van heel t.net daar een dermate laag niveau brengen als je het over 'MSN' gaat hebben en dan MSN|Windows Messsenger gaat bedoelen eventjes btw.

edit: waar DoRRoN het over heeft geeft bij mij 'de eigenschap wordt niet ondersteund door het object' aan. En dat komt doordat ik Messenger uit mijn windows heb gesloopt :P. Maar het scriptje werkt prima en ga het ook toepassen in mijn systeem denk ik. Alleen hiermee kan er nog niet worden gezien of er mensen online zijn. Ik denk dat Microsoft wel iets gaat maken alleen ik denk dat ze de hoge traffic voorlopig nog niet op de hals gaan halen. Maar nogmaals: De volledige naam van 'Messenger' is MSN Messenger Service. Dus je zou dan dan (zo zie ik dat het liefste) MSN Messenger Status moeten noemen.

[ Voor 28% gewijzigd door LauPro op 24-11-2002 02:10 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

DoRRoN schreef op 23 november 2002 @ 14:13:
Even wat opgezocht ivm deze discussie.... misschien dat chem / Jasper hier naar kunnen kijken:

[...]

bron www.mess.be

Volgens mij should this do the trick en redelijk makkelijk hier volgens mij in te passen....

ieeeuww?
Dat is dus echt 100% Windows + IE only. Daarbij krijg je dus een ActiveX object in je pagina, security probleem nummer 1.

Nee, *mij* zal je zoiets niet zien implementeren, misschien ACM/AntonT maar ik denk dat ook zij hier geen behoefte aan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

chem schreef op 24 November 2002 @ 10:07:

[...]

ieeeuww?
Dat is dus echt 100% Windows + IE only. Daarbij krijg je dus een ActiveX object in je pagina, security probleem nummer 1.

Nee, *mij* zal je zoiets niet zien implementeren, misschien ACM/AntonT maar ik denk dat ook zij hier geen behoefte aan hebben...
MSN Messenger Service is ook iets wat eigenlijk puur Windows only is :P Dus het maakt niet uit in welke vorm je het implementeert maar het zal waarschijnlijk toch alleen maar nut hebben op een Windows systeem. Bovendien zeg je het zelf al: IE only. Dus als men Netscape, Opera etc gebruikt dan zorg je er gewoon voor dat die dat hele script niet aanroept. En bovendien kan je ook bij de prefs iets maken zodat men dit kan uitschakelen (standaard uit dus).

Ik snap best dat je waarschijnlijk liever overal Linux ziet oid, maar op een feature niet te gebruiken omdat jij het 'te IE-only' vindt lijkt mij geen reden. Bij 95% van de sites die worden bezocht gebruikt men IE. Natuurlijk moet je rekening houden met de rest maar als je is goed kijkt dan zie je dat er meer mensen zijn die gemak van zoiets zullen hebben dan ongemak (als ze een andere browser hebben schakel je het toch uit?)

Het zal wel aan mij liggen dat ik het raar vind dat jullie de 'Flower Power' wel toestaan en dit niet.

Trouwens ook een beetje raar van jullie dat je een compleet product wil bieden en dan dit soort dingen eruit laat. ICQ werkt gewoon *klote* voor het gros van de mensen, het is niet anders. Microsoft heeft daar goed op ingesprongen door gewoon een duidelijk overzichtelijk programma'tje te maken en dat slaat aan - los van dat het in Windows ME al mee kwam. Dus als jij vindt dat het niet thuis hoort in je software? Mij best! Maar ik weet zeker dat je al een keer 'toe zal geven' omdat hier gewoon veel vraag naar is. Je praat hier over iets dat bijna iedereen al heeft, kijk maar is naar als die MSN-icons - al is dat geen indicator.

Ik wil je niet aanvallen maar ik vind het toch een beetje raar om zoiets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LauPro schreef op 24 November 2002 @ 10:40:
MSN Messenger Service is ook iets wat eigenlijk puur Windows only is :P
Er zijn zat mogelijkheden om ook via het MSN Messenger protocol te babbelen onder Linux hoor.
Dus het maakt niet uit in welke vorm je het implementeert maar het zal waarschijnlijk toch alleen maar nut hebben op een Windows systeem.
Dat wel jah
Bovendien zeg je het zelf al: IE only. Dus als men Netscape, Opera etc gebruikt dan zorg je er gewoon voor dat die dat hele script niet aanroept. En bovendien kan je ook bij de prefs iets maken zodat men dit kan uitschakelen (standaard uit dus).
Blijkbaar gaan ze dus voor een algeheel ondersteunde site (browseronafhankelijkheid).
Ik snap best dat je waarschijnlijk liever overal Linux ziet oid,
Dat lijkt me een wat te snel getrokken conclusie, als chem zegt dat ie 't niet wil implementeren omdat het IE only is, hoeft hij niet perse overal Linux te zien, of wel ;)
maar op een feature niet te gebruiken omdat jij het 'te IE-only' vindt lijkt mij geen reden. Bij 95% van de sites die worden bezocht gebruikt men IE. Natuurlijk moet je rekening houden met de rest maar als je is goed kijkt dan zie je dat er meer mensen zijn die gemak van zoiets zullen hebben dan ongemak (als ze een andere browser hebben schakel je het toch uit?)
Mwa mij lijkt het wel een reden. Gebruik sinds kort wat actiever Mozilla en [Airwolf] kwam er laatst ook mee dat een bepaalde site helemaal niet werkt onder IE. Helaas, geen bestelling daar. Dat is natuurlijk net een stap verder dan dit verhaal, maar toch, browser compatibiliteit staat blijkbaar in een hoog vaandel.
Het zal wel aan mij liggen dat ik het raar vind dat jullie de 'Flower Power' wel toestaan en dit niet.
ICQ is op dit moment net zo goed ondersteund als MSN Messenger, of heb ik dat nou verkeerd? Er zijn 2 invoerveldjes, waar je MSN Messenger ID en waar je ICQ NR in kan zetten, en ze bieden daarna dezelfde functionaliteit. Oke, bij ICQ kan je gelijk naar je persoonlijke messenger pagina gaan, maar bij MSN Msgr heeft dit waarschijnlijk geen nut, omdat deze niet altijd bestaat.
Trouwens ook een beetje raar van jullie dat je een compleet product wil bieden en dan dit soort dingen eruit laat. ICQ werkt gewoon *klote* voor het gros van de mensen, het is niet anders. Microsoft heeft daar goed op ingesprongen door gewoon een duidelijk overzichtelijk programma'tje te maken en dat slaat aan - los van dat het in Windows ME al mee kwam. Dus als jij vindt dat het niet thuis hoort in je software? Mij best! Maar ik weet zeker dat je al een keer 'toe zal geven' omdat hier gewoon veel vraag naar is. Je praat hier over iets dat bijna iedereen al heeft, kijk maar is naar als die MSN-icons - al is dat geen indicator.
Mwa, wie zegt dat dit in een compleet product moet zitten; ie: hoe ver gaat de integratie met Instant Messanging? Als je echt wilt dat je iemand kan adden e.d., streef je voorbij de ICQ ondersteuning.

Laten we het wat leuker stellen: Laat Microsoft eens een een online/offline statusindicator maken, net als ICQ, dan ben je van al je IE scriptjes af, veel makkelijker toch. Waarom komt dat er niet :?

Ik vind eigenlijk dat MS zelf met zoiets moet komen, net als ICQ heeft gedaan. Niet dat dat 'aan ons' ligt, zeker niet als dat niet overal werkt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Laatst online: 06:53
Jasper schreef op 23 november 2002 @ 01:54:
Leuk idd om te zeggen dat de icons geen nut hebben :{ En dat terwijl er meerdere threads zijn geweest waar in staat dat mensen hun MSN Messenger ID willen kunnen invoeren 8)7

Toon dan een link waar de code staat om of mensen direct aan je MSN Messenger toe te voegen of mensen direct een bericht te sturen. Afaik zijn die er niet.
Er is een mod voor phpBB om wanneer er op het messenger icoon geklikt word, je meteen die melding krijgt van "Wilt u deze persoon toevoegen" in msn.
Als jullie aan het msnicoontje nu eens een simpele pagina koppelen(i.v.m. mailcrawlers), en op die pagina 2 dingen zetten, het msnid en een linkje om de persoon meteen aan je messengerlijst toe te voegen.

Voor die mod, zie http://www.phpbb.com/mods...ds/messenger_mod_copy.txt

edit:
Ik zie net, dat als het msnid al in je lijst staat, dat er meteen zo'n messengerwindow om te praten popupt, als ie er nog niet in staat krijg je een vraag of je hem toe wilt voegen.
En deze methode werkt, zelf getest, ik weet alleen niet of ie ie only is

[ Voor 16% gewijzigd door Jorn op 24-11-2002 14:47 ]

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

blackd schreef op 24 November 2002 @ 12:43:Er zijn zat mogelijkheden om ook via het MSN Messenger protocol te babbelen onder Linux hoor.
Dat geloof ik best alleen die zullen niet werken met dit script en daar ging het om!
Blijkbaar gaan ze dus voor een algeheel ondersteunde site (browseronafhankelijkheid).
Dat snap ik alleen (helaas) biedt IE op dit gebied meer mogelijkheden dus waarom zou je ze niet gebruiken?
Dat lijkt me een wat te snel getrokken conclusie, als chem zegt dat ie 't niet wil implementeren omdat het IE only is, hoeft hij niet perse overal Linux te zien, of wel ;)
Nee dat snap ik ook wel alleen er zijn veel mensen hier die met de gedachte rondlopen van 'linux! linux! linux!'. In het kader daarvan kan ik me voorstellen dat je liever niks van Microsoft wilt hebben maar alleen universele dingen wilt gebruiken - en dat gaat dus niet op dit gebied.
Mwa mij lijkt het wel een reden. Gebruik sinds kort wat actiever Mozilla en [Airwolf] kwam er laatst ook mee dat een bepaalde site helemaal niet werkt onder IE. Helaas, geen bestelling daar. Dat is natuurlijk net een stap verder dan dit verhaal, maar toch, browser compatibiliteit staat blijkbaar in een hoog vaandel.
Ik wens ze veel succes als ze deze site ook helemaal willen aanpassen aan Mozilla, Opera etc maar ik denk niet dat je het daarmee redt.
ICQ is op dit moment net zo goed ondersteund als MSN Messenger, of heb ik dat nou verkeerd? Er zijn 2 invoerveldjes, waar je MSN Messenger ID en waar je ICQ NR in kan zetten, en ze bieden daarna dezelfde functionaliteit. Oke, bij ICQ kan je gelijk naar je persoonlijke messenger pagina gaan, maar bij MSN Msgr heeft dit waarschijnlijk geen nut, omdat deze niet altijd bestaat.
Nee maar met een simpel scriptje kan je kijken of dat Messenger is geïnstalleerd, zie ook het script hierboven. Het contracteert de Messenger instantie en zal een venster openen met de betreffende persoon. ICQ pakt het wat anders aan door een bestand te 'downloaden' en daarin staat waarschijnlijk het ICQ nummer om zo ervoor te zorgen dat het programma een gesprek opent. Ik wil niet veel zeggen maar de mannier van Microsoft vind ik netter.
Mwa, wie zegt dat dit in een compleet product moet zitten; ie: hoe ver gaat de integratie met Instant Messanging? Als je echt wilt dat je iemand kan adden e.d., streef je voorbij de ICQ ondersteuning.
Nee oke, ik ging misschien wat snel door maar op die site van Parse kunnen ze hun product zo ophemelen ;). Maar ik vind de reden die die aangaf 'IE only' niet echt geldig. Je zou ook kunnen zeggen dat de functie bij de andere browsers gewoon ontbreekt.
Laten we het wat leuker stellen: Laat Microsoft eens een een online/offline statusindicator maken, net als ICQ, dan ben je van al je IE scriptjes af, veel makkelijker toch. Waarom komt dat er niet :?
Nou ik denk dat Microsoft niet zomaar z'n scriptje gaat maken. We zouden ze een brief kunnen schrijven/e-mailen. Maar ik ben het wel met je eens dat ze dat eigenlijk wel zouden moeten doen.
Ik vind eigenlijk dat MS zelf met zoiets moet komen, net als ICQ heeft gedaan. Niet dat dat 'aan ons' ligt, zeker niet als dat niet overal werkt.
Het ligt niet aan jullie maar - dus nogmaals - ik vind het geen goede reden om zoiets niet toe te passen. Je verbreedt de functionaliteit alleen maar.
offtopic:
Niet zoveel 'Mwa zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
LauPro schreef op 24 November 2002 @ 14:55:
Ik wens ze veel succes als ze deze site ook helemaal willen aanpassen aan Mozilla, Opera etc maar ik denk niet dat je het daarmee redt.
Voor zover ik gezien heb, maar correct me if I'm wrong, werkt GoT op vrijwel elke moderne browser prima. Ik heb 'm gezien met Opera, Mozilla, IE, Konqueror, galeon enne, het werkt :)
Nee maar met een simpel scriptje kan je kijken of dat Messenger is geïnstalleerd, zie ook het script hierboven. Het contracteert de Messenger instantie en zal een venster openen met de betreffende persoon. ICQ pakt het wat anders aan door een bestand te 'downloaden' en daarin staat waarschijnlijk het ICQ nummer om zo ervoor te zorgen dat het programma een gesprek opent. Ik wil niet veel zeggen maar de mannier van Microsoft vind ik netter.
In topix was er een mogelijkheid tot www-paging, dat vond ik eigenlijk wel een mooie manier van communiceren via ICQ. Nu kan ik die manier die jij nu beschrijft, alleen niet terugvinden in React, zie ik iets over het hoofd?
Nee oke, ik ging misschien wat snel door maar op die site van Parse kunnen ze hun product zo ophemelen ;). Maar ik vind de reden die die aangaf 'IE only' niet echt geldig. Je zou ook kunnen zeggen dat de functie bij de andere browsers gewoon ontbreekt.
Dat zou idd kunnen. Als er iets dergelijks zou komen, moet de pager (met klik op het ICQ bloempje dus) ook terug, wmb.
Nou ik denk dat Microsoft niet zomaar z'n scriptje gaat maken. We zouden ze een brief kunnen schrijven/e-mailen. Maar ik ben het wel met je eens dat ze dat eigenlijk wel zouden moeten doen.
Waarom denk je dat MS niet zo'n scriptje gaat maken? Ze doen er alles aan om hun marktaandeel te verhogen, lijkt mij, dus als dit evt daarvoor kan zorgen, lijkt me er geen reden waarom ze het niet zouden doen :)
Het ligt niet aan jullie maar - dus nogmaals - ik vind het geen goede reden om zoiets niet toe te passen. Je verbreedt de functionaliteit alleen maar.
Daar heb je gelijk in :)
offtopic:
Niet zoveel 'Mwa zeggen :P
offtopic:
Mwa... stopwoordje ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Laatst online: 23-07 18:19
* SWINX heeft een MSN status icoontje :)

Afbeeldingslocatie: http://test.swinxunited.com/msn.php

[edit]
FYI: deze doet alleen maar online of offline dus als je away staat zegt het icoon online...

[ Voor 38% gewijzigd door SWINX op 24-11-2002 15:18 ]

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
hoe doe je dat? I need it! give it to me!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
http://status.trollprod.com:8080/msn/jemsnadres@blaat.nl :)

[ Voor 52% gewijzigd door SWINX op 24-11-2002 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

blackd schreef op 24 November 2002 @ 15:09:Voor zover ik gezien heb, maar correct me if I'm wrong, werkt GoT op vrijwel elke moderne browser prima. Ik heb 'm gezien met Opera, Mozilla, IE, Konqueror, galeon enne, het werkt :)
Het werkt ook idd maar je moet dus ook meenemen dat die browsers (helaas) een te klein marktaandeel hebben. Dus natuurlijk moet je met ze rekening houden, maar met bepaalde zaken wint IE nu eenmaal. En dit is iets waar IE wint.
In topix was er een mogelijkheid tot www-paging, dat vond ik eigenlijk wel een mooie manier van communiceren via ICQ. Nu kan ik die manier die jij nu beschrijft, alleen niet terugvinden in React, zie ik iets over het hoofd?
Het valt me ook eigenlijk nu pas op dat die functie hier ontbreekt :?. Een minpuntje vind ik en ik stel dan ook dat je als je Messenger gaat intergreren je ICQ ook weer 'terug moet zetten'.
Dat zou idd kunnen. Als er iets dergelijks zou komen, moet de pager (met klik op het ICQ bloempje dus) ook terug, wmb.
jup
Waarom denk je dat MS niet zo'n scriptje gaat maken? Ze doen er alles aan om hun marktaandeel te verhogen, lijkt mij, dus als dit evt daarvoor kan zorgen, lijkt me er geen reden waarom ze het niet zouden doen :)
Gezien de reputatie van Microsoft lijkt het me niet dat ze zomaar zo'n service op gaan zetten. Bovendien zullen ze met een eoa gecodeerde url aan moeten komen omdat anders adressen wel heel snel 'gestolen' kunnen worden. Het is gewoon een voorgevoel bij mij dat ze dit niet snel doen :P
Juggernaut schreef op 24 November 2002 @ 15:23:
hoe doe je dat? I need it! give it to me!!! :P
Er zijn zat van die Status-bots alleen een bot kan maximaal maar 150 mensen 'bezitten'. Dus je zult voor GoT al meer dan 400 van die bots moeten hebben 8)7 . Het is dus wachten op Microsoft totdat ze een degelijke functie hebben om dit te doen...

[ Voor 5% gewijzigd door LauPro op 24-11-2002 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
LauPro schreef op 24 November 2002 @ 15:59:

Er zijn zat van die Status-bots alleen een bot kan maximaal maat 150 mensen 'bezitten'. Dus je zult voor GoT al meer dan 400 van die bots moeten hebben 8)7 . Het is dus wachten op Microsoft totdat ze een degelijke functie hebben om dit te doen...
150 voor als je NIET CUSTOM icons wilt....

Op de site staat ook ... :? WTF... ik zweer dat het er 5 minuten geleden nog stond

iets van "You only have to register if you don't want to use the custom icons"

nu staat het er nie meer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik gebruik een Mac, en ik gebruik soms MSN via Proteus. Linux interesseert me geen fuck.

Ik gebruik Phoenix en Chimera als browser. IE is een brakke browser, en zie ik niet als de standaard (hoogstens als de meest gebruikte browser). Je opmerking, laupro, over het aan de praat krijgen van GoT onder Mozilla en Opera raakt dus ook kant noch wal.

Zodra ik tijd moet steken in het aan de praat krijgen van MSN-crap bij andere browsers (want die vraag KOMT) dan ben ik volgens mij fout bezig.

De mogelijkheid om het icon te zien, de tekst te plaatsen en over te tiepen lijkt mij voldoende. Er komt GEEN mogelijkheid via forms om iemand aan MSN toe te voegen, aangezien dit betekent dat deze adressen binnen een mum van tijd worden geleeched.

[ Voor 22% gewijzigd door chem op 24-11-2002 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
[nohtml]
LauPro schreef op 24 november 2002 @ 15:59:
Het werkt ook idd maar je moet dus ook meenemen dat die browsers (helaas) een te klein marktaandeel hebben. Dus natuurlijk moet je met ze rekening houden, maar met bepaalde zaken wint IE nu eenmaal. En dit is iets waar IE wint.
Het begint een beetje een browser-discussie te worden, ipv over de functionaliteiten van een MSN icoontje, maar ach :P

Je hebt zeker gelijk dat er rekening mee moet worden gehouden hoeveel marktaandeel een browser heeft, en of de site die jij aan het maken bent, daar wel of niet 'support' voor verleent (dat wil zeggen: hij werkt goed).

Echter, moet je je ook bedenken met wat voor doelgroep je bezig bent. Hier op Gathering of Tweakers is de kans groter, althans, dat denk ik, dat je een alternatieve browser tegenkomt, dan bijvoorbeeld bij [insert veelbezochte site hier].

Juist omdat hier tweakers zijn, die weten dat een alternatieve browser beschikbaar is, en deze sneller zullen gebruiken. Of juist mensen die Linux (of een ander OS) gebruiken, en "geen keus hebben". Daarmee bedoel ik dus dat IE niet beschikbaar is voor hun platform. Niet dat dat dan erg zou zijn, maar het is er gewoon niet.

Daardoor lijkt het mij verstandiger om ook support voor deze browsers te hebben. Dan hebben we het natuurlijk niet over heel oude browsers (IE3 o.i.d.) maar over recente browsers die toch wel een aantal % v.d. markt bezitten, zoals Mozilla e.d.

IE wint zeker met de integratie van MSN Messenger als je het hebt over een ActiveX object of iets anders exotisch, dat is waar. Vandaar mijn punt om iets door MS te laten ontwikkelen, of een statusicoon a la dit te implementeren, juist omdat het browser-onafhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
Over leechen:

Je kan dat toch ook via php met een userid laten werken (niet laten toevoegen ofzo, maar alleen de status online/offline weergeven), is wel weer meer data wat van de server af wordt gerukt, maar k weet niet hoeveel dat dan is en of dat veel is in jullie opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

SWINX schreef op 24 november 2002 @ 16:04:150 voor als je NIET CUSTOM icons wilt....

Op de site staat ook ... :? WTF... ik zweer dat het er 5 minuten geleden nog stond

iets van "You only have to register if you don't want to use the custom icons"

nu staat het er nie meer :|
Iig ruk je nu een beetje de functionaliteit van die status dan uit zijn verband omdat ik vaak bezet ben en dan niet gestoord wenst te worden: 'Ja maar je staat online op GoT' .. die situatie wil ik graag voorkomen zoals je wel begrijpt.
chem schreef op 24 november 2002 @ 16:14:
Ik gebruik een Mac, en ik gebruik soms MSN via Proteus. Linux interesseert me geen fuck.
Oke duidelijke taal :P
Ik gebruik Phoenix en Chimera als browser. IE is een brakke browser, en zie ik niet als de standaard (hoogstens als de meest gebruikte browser). Je opmerking, laupro, over het aan de praat krijgen van GoT onder Mozilla en Opera raakt dus ook kant noch wal.
Natuurlijk moet je de site maken volgens de standaarden en niet gaan afstemmen op een browser. Maar jullie hebben wel rekening gehouden met IE omdat bijvoorbeeld de 'form' om de 'select'-velden iets anders wordt toegepast dan normaliter - maar dat terzijde.
Bovendien is het punt voor mij dat de rede die je geeft totaal onderbouwd. Een browser met een banner, waar je niet kan scrollen tijdens het laden een veels te grote menubalk met achtelijk lelijke knoppen: dát is pas een lelijke cq brakke browser - los van de werking ervan. 'IE is een brakke browser' slaat dus gewoon helemala nergens op. Geef mij maar is 1 reden waarom IE brak is! Ik weet zeker dat het weer uitdraait op dat het van Microsoft komt en dus wel slecht zou zijn...
Zodra ik tijd moet steken in het aan de praat krijgen van MSN-crap bij andere browsers (want die vraag KOMT) dan ben ik volgens mij fout bezig.
Je bent sowieso al in een verkeerde gedachtengang. MSN is (nogmaals) Microsoft Network en ook een site dus gewoon te bezoeken. MSN Messenger Service is een systeem dat oorspronkelijk bedoeld was voor Windows. Er is een versie voor de 'Mac' en er zijn mensen die zelf een prog schrijven maar dat staat los van deze discussie. Het gaat erop (volgens de topicstarter) om de functionaliteit van MSN (ik zal het nog maar een keer roepen) MESSENGER te intergreren in deze site. Dus al die andere progs er omheen hebben er geen *zak* mee te maken.
De mogelijkheid om het icon te zien, de tekst te plaatsen en over te tiepen lijkt mij voldoende. Er komt GEEN mogelijkheid via forms om iemand aan MSN toe te voegen, aangezien dit betekent dat deze adressen binnen een mum van tijd worden geleeched.
Nu moet je wel even lezen wat ik allemaal heb geschreven plus dat ik dit ook weer ongegrond vind. En bovendien mogen ICQ nummers mogen blijkbaar wel 'geleeched' worden....

Ik snap je standpunt (oké, dat van dat Linux neem ik terug) maar onderbouwen kan geen kwaad. En bovendien moet je wel bij het discussiepunt blijven en niet opeens gaan roepen dat dit waarschijnlijk niet zal gaan werken op niet-Windows systemen en niet-IE browsers. Het blijft het MSN dus er zal altijd nog software van Microsoft af moeten worden gebruikt om dit te kunnen gebruiken.

edit:
blackd schreef op 24 November 2002 @ 16:20:Het begint een beetje een browser-discussie te worden, ipv over de functionaliteiten van een MSN icoontje, maar ach :P
Deels jah, alleen (zie hierboven) MSN Messenger is en blijft een product van Microsoft.
Je hebt zeker gelijk dat er rekening mee moet worden gehouden hoeveel marktaandeel een browser heeft, en of de site die jij aan het maken bent, daar wel of niet 'support' voor verleent (dat wil zeggen: hij werkt goed).

Echter, moet je je ook bedenken met wat voor doelgroep je bezig bent. Hier op Gathering of Tweakers is de kans groter, althans, dat denk ik, dat je een alternatieve browser tegenkomt, dan bijvoorbeeld bij [insert veelbezochte site hier].

Juist omdat hier tweakers zijn, die weten dat een alternatieve browser beschikbaar is, en deze sneller zullen gebruiken. Of juist mensen die Linux (of een ander OS) gebruiken, en "geen keus hebben". Daarmee bedoel ik dus dat IE niet beschikbaar is voor hun platform. Niet dat dat dan erg zou zijn, maar het is er gewoon niet.

Daardoor lijkt het mij verstandiger om ook support voor deze browsers te hebben. Dan hebben we het natuurlijk niet over heel oude browsers (IE3 o.i.d.) maar over recente browsers die toch wel een aantal % v.d. markt bezitten, zoals Mozilla e.d.
Sorry, maar hier kan ik me niet in vinden. Iedereen roept wel dat hier meer 'vreemde' browsers komen alleen dat is dus echt *gelul*. Het percentage niet-IE zal hooguit 5 % hoger liggen hier allen dannog kom ik op het punt dat onder Linux (of de Mac wattever) de intergratie van Messenger niet zal lukken omdat het gewoon een totaal ander systeem is.
IE wint zeker met de integratie van MSN Messenger als je het hebt over een ActiveX object of iets anders exotisch, dat is waar. Vandaar mijn punt om iets door MS te laten ontwikkelen, of een statusicoon a la dit te implementeren, juist omdat het browser-onafhankelijk is.
Oke dan ga ik nog een keer :P. Het zal in een andere browser dan IE hooguit mogelijk worden om de status van iemand af te lezen. Alleen niet een gesprek te beginnen (wat volgens Chem ook niet gaat gebeuren) of een persoon toe te voegen aan je 'lijst'.
offtopic:
edit 2: Woei, een lekker pittige discussie op zondagmiddag :D, daar hou ik van :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door LauPro op 24-11-2002 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
LauPro schreef op 24 November 2002 @ 17:18:

Iig ruk je nu een beetje de functionaliteit van die status dan uit zijn verband omdat ik vaak bezet ben en dan niet gestoord wenst te worden: 'Ja maar je staat online op GoT' .. die situatie wil ik graag voorkomen zoals je wel begrijpt.
Das waar....
Natuurlijk moet je de site maken volgens de standaarden en niet gaan afstemmen op een browser.
Maar de browsers zelf werken ook niet 100% volgens de regeltjes... :{
'IE is een brakke browser' slaat dus gewoon helemala nergens op.
Sluit ik me bij aan, ik heb maar 1 nadeel in IE.
Geef mij maar is 1 reden waarom IE brak is!
Niet brak... een dingetje wat ik liever zou zien in cookies van andere sites via frames (ja, security hoor ik dat natuurlijk van alle kanten terug, maar volgens mij valt dat dus wel mee)
En bovendien mogen ICQ nummers mogen blijkbaar wel 'geleeched' worden....
ICQ nummers zijn gewoon vanaf 10000 en zo verder dus die kun je zelf verzinnen, altijd prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

MSN, Messenger, whatever :P
iedereen gebruikt de benaming door elkaar, en het is net zo duidelijk als het over Explorer hebben en Internet Explorer bedoelen, of Mozilla zeggen waar je Gecko bedoelt.

De reden dat IE brak is, is z'n extreem belabberde caching, het zo lek zijn als een zeef, slecht ondersteunen van diverse HTTP protocol onderdelen (cookies, headers, etag, etc.), en ach, zo kan ik nog wel doorgaan (bv. persoonlijke overtuigingen als tabs).

ICQ nummers rippen is leuk, maar je kan er verdomd weinig mee. Als je ICQ nummers wilt dan weet ik daar nog wel een leuk generatortje voor.

Het integreren van Messenger in React is een no-go. Integratie in GoT dmv templates vind ik best, maar zelfs daar vind ik het ronduit ranzig, en zal er op neer komen dat mensen met IE, die enkel een vlindertje willen zien (of dat ranzige poppetje) worden opgescheept met ActiveX zooi. Bah.

Messenger is een veel gebruikt protocol ondertussen, maar dat betekent nog niet dat een site als GoT daar in hoeft mee te gaan (al is dat mijn persoonlijke mening)

Of laat ik het dan zo afsluiten: geen Messenger zooi in React. Het MSN adres is al ranzig genoeg, en is voor mij de laatste stap daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

SWINX schreef op 24 november 2002 @ 18:14:ICQ nummers zijn gewoon vanaf 10000 en zo verder dus die kun je zelf verzinnen, altijd prijs...
Dat geloof ik best maar dan heb je niet alleen de Tweakers te pakken.
chem schreef op 24 november 2002 @ 18:20:
MSN, Messenger, whatever :P
iedereen gebruikt de benaming door elkaar, en het is net zo duidelijk als het over Explorer hebben en Internet Explorer bedoelen, of Mozilla zeggen waar je Gecko bedoelt.
Dat doe ik dus niet. MSN is wat anders dan Messenger en daar blijf ik bij. Als mensen niet duidelijk willen dan ligt dat niet aan mij.
De reden dat IE brak is, is z'n extreem belabberde caching, het zo lek zijn als een zeef, slecht ondersteunen van diverse HTTP protocol onderdelen (cookies, headers, etag, etc.), en ach, zo kan ik nog wel doorgaan (bv. persoonlijke overtuigingen als tabs).
Hmm ja, nu ben ik dan ook wel niet zo duidelijk geweest; bij 'IE' spreek ik over de nieuwste versie van IE. En dus niet 5.5 oid.
ICQ nummers rippen is leuk, maar je kan er verdomd weinig mee. Als je ICQ nummers wilt dan weet ik daar nog wel een leuk generatortje voor.
Daar heb je juist verdomd veel aan. Je kan zo alle icq-nummers van alle Tweakers pakken en dan doelgericht reclame maken. Dus een ICQ-nummer of een 'MSN-adres' is in mijn ogen exact hetzelfde.
Het integreren van Messenger in React is een no-go. Integratie in GoT dmv templates vind ik best, maar zelfs daar vind ik het ronduit ranzig, en zal er op neer komen dat mensen met IE, die enkel een vlindertje willen zien (of dat ranzige poppetje) worden opgescheept met ActiveX zooi. Bah.

Messenger is een veel gebruikt protocol ondertussen, maar dat betekent nog niet dat een site als GoT daar in hoeft mee te gaan (al is dat mijn persoonlijke mening)

Of laat ik het dan zo afsluiten: geen Messenger zooi in React. Het MSN adres is al ranzig genoeg, en is voor mij de laatste stap daarin.
Het draait er dus weer uit op 'als het van Microsoft is dan is het slecht/brak/belabberd'. En ik zie het nut van dat 'MSN-adres' nu niet helemaal. Je laat nu mensen allemaal extra handelingen doen. Maar vooruit je hebt gelijk! De functie moet niet onder het MSN-adres komen maar onder een nieuw icoon: Het MSN Messenger icoon :D.
De reden dat ik bij jou Linux erbij haalde is omdat er blijkbaar een gedachte is dat alle Tweakers Linux gebruiken en dat Microsoft flut is etc etc. In de praktijk is dit gewoon onzin. Ik schat dat toch zeker 90% van de views worden weergegeven door IE. Dus - weer nogmaals - als je niet Messenger gaat intergreren laat je in mijn ogen een grote 'kans' liggen waar mogelijk andere 'forumsoftware' wél op kan inspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
[...]
Natuurlijk moet je de site maken volgens de standaarden en niet gaan afstemmen op een browser. Maar jullie hebben wel rekening gehouden met IE omdat bijvoorbeeld de 'form' om de 'select'-velden iets anders wordt toegepast dan normaliter - maar dat terzijde.
Ja dat klopt. Alleen dat werkt in andere browsers (opera 7, mozilla, etc.) ook wel. Als het niet werkt dan wordt het ook niet gebruikt en gaat de werking niet verloren.
chem schreef op 24 november 2002 @ 18:20:

... maar zelfs daar vind ik het ronduit ranzig, en zal er op neer komen dat mensen met IE, die enkel een vlindertje willen zien (of dat ranzige poppetje) worden opgescheept met ActiveX zooi. Bah.
Dat zou dus in de templates opgelost kunnen worden door het of in het profiel te integreren (want in een message_listing wordt het te veel code per bericht!) of via een popup/new page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
icon misschien zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://sphinx.dinamite.nl/zmn/msn.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Jasper schreef op 24 November 2002 @ 18:38:Dat zou dus in de templates opgelost kunnen worden door het of in het profiel te integreren (want in een message_listing wordt het te veel code per bericht!) of via een popup/new page.
Je maakt een functie in de prefs zodat dit men moet inschakelen en je maakt een functie in javascript zoiets als 'OpenMSNM('user@msn.com')' en klaar. Heel weinig werk en ontzettend veel gemak. Ik zie dat bijna iedereen dat MN-adres al heeft.
zmn schreef op 24 November 2002 @ 18:41:
icon misschien zoiets als dit:

[afbeelding]
Dat ziet er al beter uit :P, lijkt me eerder iets wat Parse moet doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
LauPro schreef op 24 november 2002 @ 18:57:
[...]

Je maakt een functie in de prefs zodat dit men moet inschakelen en je maakt een functie in javascript zoiets als 'OpenMSNM('user@msn.com')' en klaar. Heel weinig werk en ontzettend veel gemak. Ik zie dat bijna iedereen dat MN-adres al heeft.
[...]

Is al gepost bij de bugmeldingen moet toch gedaan kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

LauPro schreef op 24 November 2002 @ 18:37:
Hmm ja, nu ben ik dan ook wel niet zo duidelijk geweest; bij 'IE' spreek ik over de nieuwste versie van IE. En dus niet 5.5 oid.
IE 6 heeft dezelfde problemen.
[...]
Daar heb je juist verdomd veel aan. Je kan zo alle icq-nummers van alle Tweakers pakken en dan doelgericht reclame maken. Dus een ICQ-nummer of een 'MSN-adres' is in mijn ogen exact hetzelfde.
Het is bij elke ICQ client een kwestie van 1 knopje indrukken en je bent van dat soort spam af.
[...]

Het draait er dus weer uit op 'als het van Microsoft is dan is het slecht/brak/belabberd'. En ik zie het nut van dat 'MSN-adres' nu niet helemaal. Je laat nu mensen allemaal extra handelingen doen.
[...]
De reden dat ik bij jou Linux erbij haalde is omdat er blijkbaar een gedachte is dat alle Tweakers Linux gebruiken en dat Microsoft flut is etc etc. In de praktijk is dit gewoon onzin.
Je verzint het ook gewoon echt ter plekke he?

Als je echt er zo stellig van overtuigd bent dat ik Microsoft kut vind, en iedereen aan Linux moet, dan heb ik geen zin in een discussie met je.
Ik schat dat toch zeker 90% van de views worden weergegeven door IE. Dus - weer nogmaals - als je niet Messenger gaat intergreren laat je in mijn ogen een grote 'kans' liggen waar mogelijk andere 'forumsoftware' wél op kan springen.
Ik laat met plezier die kans liggen om browsers te crashen (want dat doet IE, met ActiveX).

Ik snap niet waarom je een IE-only functie in een software pakket zou gaan bouwen, behalve om jezelf te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

zmn schreef op 24 november 2002 @ 18:58:Is al gepost bij de bugmeldingen moet toch gedaan kunnen worden :)
Dannog. Ze hadden toch wel ff een editor kunnen pakken en die randjes eraf kunnen halen :?. Volgens mij is de functie een beetje te overhaast 'geïmplementeerd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper

Is allang gedaan, staat alleen nog niet online 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

[...]

Moet ik nog veel vaker herhalen dat het MSN adres niet als tekst verkrijgbaar zal zijn?
[...]

D'r staat al lang een nieuw MSN icon in de CVS.
Afbeeldingslocatie: http://react.parse.nl/global/www/templates/parse/images/icons/msn.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Sorry, maar hier kan ik me niet in vinden. Iedereen roept wel dat hier meer 'vreemde' browsers komen alleen dat is dus echt *gelul*. Het percentage niet-IE zal hooguit 5 % hoger liggen hier allen dannog kom ik op het punt dat onder Linux (of de Mac wattever) de intergratie van Messenger niet zal lukken omdat het gewoon een totaal ander systeem is.

Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat het gelul is dat er meer alternatieve browsers komen, daarna is het hooguit 5% meer.

Op dat laatste doel ik dus juist ook. Het percentage alternatieve browsers ligt, naar wat ik verwacht, hoger. Argumentatie heb ik reeds gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

chem schreef op 24 november 2002 @ 19:01:IE 6 heeft dezelfde problemen.
Nou oke, hier ben ik niet op de hoogte van dus kan ik verder niks over zeggen.
Het is bij elke ICQ client een kwestie van 1 knopje indrukken en je bent van dat soort spam af.
Bij Messenger moet er eerst toestemming worden gegeven alvorens iemand tegen je kan 'praten'. En als Microsoft toch zo'n 'online-status-service' gaat maken komt er heus ook wel zo'n functie in.
Je verzint het ook gewoon echt ter plekke he?

Als je echt er zo stellig van overtuigd bent dat ik Microsoft kut vind, en iedereen aan Linux moet, dan heb ik geen zin in een discussie met je.
Maar we het om gaat is dat je iets weert terwijl het iets dat veel gebruikt gaat worden. Het enige dat ik wil zeggen is dat ook mee moet gaan met de 'techniek'. Er ís een mogelijkheid om dit te gebruiken en het enige wat ik dan hoor was: 'tja, dat zal dan zeker wel weer alleen met IE werken'. MSN Messenger Service is van Microsoft dus het lijkt me ook niet zo gek dat je de software moet gebruiken die zei hebben gemaakt. Ik ben helemaal niet iemand die de hele tijd Linux roept maar die sfeer is hier wel op GoT.
Ik laat met plezier die kans liggen om browsers te crashen (want dat doet IE, met ActiveX).

Ik snap niet waarom je een IE-only functie in een software pakket zou gaan bouwen, behalve om jezelf te beperken.
Dat IE crasht met ActiveX ligt bijna altijd aan de programmeur ;) (of een brak systeem waar een ondeugelijk bestand van Messenger aanwezig is). Bovendien wil ik er nogmaals op hameren dat dit vooral een functie moet zijn die standaard uit staat, alleen de mensen die heb willen gebruiken hem dan ook.

Ik ben het gewoon niet eens met het vooroordeel dat je hebt over Microsoft. Als ik volgens jouw principes zou moeten redeneren dan was Microsoft nooi groot geworden omdat er zóveel bugs waren dat het gewoon onwerkbaar is. Nu moet je gewoon een streep zetten. Theoretisch kan IE door het gebruik van Flash ook crashen en daar hoor je niemand over :( Maar als het dan een keertje iets is van Microsoft zelf komt dan is het opeens een probleem en doet het zich altijd voor :/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

geef mij 1 quote waar ik iets over microsoft heb gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
LauPro schreef op 24 november 2002 @ 19:12:
[...]
Bij Messenger moet er eerst toestemming worden gegeven alvorens iemand tegen je kan 'praten'. En als Microsoft toch zo'n 'online-status-service' gaat maken komt er heus ook wel zo'n functie in.
Nou mooi. Zodra Microsoft met zo'n functie komt zal die er vast inkomen (mits het geen overbodige kerst/active x dingen met zich mee brengt).
Theoretisch kan IE door het gebruik van Flash ook crashen en daar hoor je niemand over :( Maar als het dan een keertje iets is van Microsoft zelf komt dan is het opeens een probleem en doet het zich altijd voor :/ ...
Ja daar hebben we het nu dus niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
chem schreef op 24 November 2002 @ 19:03:

[...]
Moet ik nog veel vaker herhalen dat het MSN adres niet als tekst verkrijgbaar zal zijn?
[...]

D'r staat al lang een nieuw MSN icon in de CVS.
[afbeelding]
Maar deze heeft ook nog lelijke witte pixels aan de rechterkant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Jasper schreef op 24 November 2002 @ 19:03:Is allang gedaan, staat alleen nog niet online 8)7
Nou vooruit ik vergeef het jullie :P
chem schreef op 24 November 2002 @ 19:03:Moet ik nog veel vaker herhalen dat het MSN adres niet als tekst verkrijgbaar zal zijn?
Die functie alleen als de persoon in kwestie dat toestaat natuurlijk. En je zou ook nog kunnen maken dat men eerst ingelogd moet zijn oid. Bovendien gaan wel alle wachtwoorden hier plain over het inet en er dan wel een punt maken van dat de e-mailadressen niet de html-source mogen komen te staan. Wat heeft meer prioriteit denk ik dan :/
chem schreef op 24 November 2002 @ 19:16:geef mij 1 quote waar ik iets over microsoft heb gezegd?
Je hebt helemaal niks over Microsoft gezegt alleen je suggereert het wel naar mijn mening. Het komt nu bij mij over als: Omdat IE zo brak met o.a. ActiveX is ga ik hier niet aan beginnen - los het verhaal van de e-mailadressen.
Jasper schreef op 24 November 2002 @ 19:22:Nou mooi. Zodra Microsoft met zo'n functie komt zal die er vast inkomen (mits het geen overbodige kerst/active x dingen met zich mee brengt).
Ow? En uw collega kan mij hele andere verhalen vertellen. Dit doet me overigens denken aan minister Nawijn (?) met die meerdere personen :P Vertel je dit nu als de mens Jasper of namens React?
Ja daar hebben we het nu dus niet over.
Nee wij niet nee. Maar chem vond dat IE en ActiveX vaakt crasht dus de vergelijking met Flash vond ik dan ook meer dan redelijk - het slaat dus gewoon nergens op imo.
blackd schreef op 24 November 2002 @ 19:10:Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat het gelul is dat er meer alternatieve browsers komen, daarna is het hooguit 5% meer.

Op dat laatste doel ik dus juist ook. Het percentage alternatieve browsers ligt, naar wat ik verwacht, hoger. Argumentatie heb ik reeds gegeven.
Dat kan wat verward overkomen jah maar ik bedoel het volgende: Over het algemeen wordt 95% van de sites (bijv. startpagina) bezocht met IE. Wat ik nog meer zei was dat dit op GoT waarschijnlijk wat lager zal liggen maar niet veel meer. Het punt voor mij was dat chem het blijkbaar raar vindt dat als je een Renault koopt dat je er dan geen dashbord van een Volkswagen in kan zetten (vergelijking intergratie Messenger in Opera bijv).

Plus dat we een beetje afwijken van het hoofdpunt. De topcistarter wilde achter het MSN-icon de MSN Messenger status plaatsen. Dat kan niet want je zult dan het icoon moeten hernoemen. Toen was er het punt dat er geen scripts hier mochten komen die IE-only zouden zijn (terwijl het idee waarschijnlijk toch nooit met andere browsers zou gaan werken). Nu komt het er op neer dat dit niet zal gebeuren omdat er adressen 'geleeched' zouden worden terwijl dit dus met ICQ-nummers al mogelijk is. Bovendien zou je dit met een browser-instantie en wat md5 kunnen regelen dat het leechen al wordt bemoeilijkt - maar blijkbaar zijn mijn argumenten van uitschakelbaar in de prefs, bevestigingen niet voldoende.

Kijk ik vind tot nu dit forum prima software maar de logica hier achter het 'niet-intergreren van Messenger' zit begrijp ik niet. Wat heeft dat hele MSN-icoon nu eigenlijk voor een zin? Je ziet dat iemand Messenger heeft, nouja de enige reden die ik zou geldig zou vinden is dat je naast je 'betaalde' adres ook een gratis e-mailadres in kan vullen. De functie is nog niet compleet naar mijn idee.

[ Voor 3% gewijzigd door LauPro op 24-11-2002 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Volgens mij zie je ook het verschil niet tussen het systeem en de templates.
Wat ACM en co met de templates doen, is hun pakkie an. Ik wil er alleen als notitie bijzeten dat evt. extra prefs etc. die nodig zijn voor het systeem, niet in React zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
chem schreef op 24 November 2002 @ 20:13:
Wat ACM en co met de templates doen, is hun pakkie an. Ik wil er alleen als notitie bijzeten dat evt. extra prefs etc. die nodig zijn voor het systeem, niet in React zullen komen.
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

chem schreef op 24 November 2002 @ 20:13:
Volgens mij ziet de eindgebruiker, ik dus, maar 1 systeem. Nu moet je je dus niet gaan verhalen op het feit dat je het eigenlijk helemaal niet in de hand hebt waar ik naar streef. Ik neem dat het MSN-icon wel in het 'systeem' zit? En de functionaliteit erachter dus niet? Als dat zo is vraag ik me überhaupt af waarom je dan op deze discussie bent ingesprongen :o.

Ik heb tot nu toe nog niet echt goede tegenargumenten gekregen en dat vind ik erg jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
LauPro schreef op 24 November 2002 @ 20:02:
Je hebt helemaal niks over Microsoft gezegt alleen je suggereert het wel naar mijn mening. Het komt nu bij mij over als: Omdat IE zo brak met o.a. ActiveX is ga ik hier niet aan beginnen - los het verhaal van de e-mailadressen.
Als ik roep dat ik Internet Explorer een boutproduct vind, impliceert dat nog niet dat ik de maker van die software slecht vind :)
Dat kan wat verward overkomen jah maar ik bedoel het volgende: Over het algemeen wordt 95% van de sites (bijv. startpagina) bezocht met IE.Wat ik nog meer zei was dat dit op GoT waarschijnlijk wat lager zal liggen maar niet veel meer.
Maar je zei ook (en wel hier) dat 't gelul was dat er minder vreemde browsers komen. Daar ging mijn punt over inconsistentie over :)
Het punt voor mij was dat chem het blijkbaar raar vindt dat als je een Renault koopt dat je er dan geen dashbord van een Volkswagen in kan zetten (vergelijking intergratie Messenger in Opera bijv).
Ik geloof best dat chem dat doorheeft, juist daarom wil hij volgens mij geen MSN Messenger integratie in React. Correct me if I'm wrong.
Plus dat we een beetje afwijken van het hoofdpunt. De topcistarter wilde achter het MSN-icon de MSN Messenger status plaatsen. Dat kan niet want je zult dan het icoon moeten hernoemen. Toen was er het punt dat er geen scripts hier mochten komen die IE-only zouden zijn (terwijl het idee waarschijnlijk toch nooit met andere browsers zou gaan werken). Nu komt het er op neer dat dit niet zal gebeuren omdat er adressen 'geleeched' zouden worden terwijl dit dus met ICQ-nummers al mogelijk is. Bovendien zou je dit met een browser-instantie en wat md5 kunnen regelen dat het leechen al wordt bemoeilijkt - maar blijkbaar zijn mijn argumenten van uitschakelbaar in de prefs, bevestigingen niet voldoende.
Je zou zelf een service moeten opzetten zoals de links van SWINX doen, wil je integratie met bijv userid -> msn mail adres -> online/offline statusindicator krijgen, anders kan je nooit je mailadres naar die statusindicator loodsen afaik.
Kijk ik vind tot nu dit forum prima software maar de logica hier achter het 'niet-intergreren van Messenger' zit begrijp ik niet. Wat heeft dat hele MSN-icoon nu eigenlijk voor een zin? Je ziet dat iemand Messenger heeft, nouja de enige reden die ik zou geldig zou vinden is dat je naast je 'betaalde' adres ook een gratis e-mailadres in kan vullen. De functie is nog niet compleet naar mijn idee.

Sommige mensen (waaronder ik) hebben een mailadres, wat niet gelijk is aan het MSN Messenger adres. In dat opzicht heeft een MSN ID wel degelijk nut, en deze reden geef je ook wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

blackd schreef op 24 November 2002 @ 20:24:Als ik roep dat ik Internet Explorer een boutproduct vind, impliceert dat nog niet dat ik de maker van die software slecht vind :)
Het ging om de combinatie van IE en Messenger, die hebben 1 ding gemeen: ze zijn van Microsoft.
Maar je zei ook (en wel hier) dat 't gelul was dat er minder vreemde browsers komen. Daar ging mijn punt over inconsistentie over :)
Jah, in feite hooguit 5% lager dan die 95% (90% IE 10% de rest).
Ik geloof best dat chem dat doorheeft, juist daarom wil hij volgens mij geen MSN Messenger integratie in React. Correct me if I'm wrong.
Oké, dat is duidelijk maar waarom maak je de software niet zo gebruiksvriendelijk mogelijk?
Je zou zelf een service moeten opzetten zoals de links van SWINX doen, wil je integratie met bijv userid -> msn mail adres -> online/offline statusindicator krijgen, anders kan je nooit je mailadres naar die statusindicator loodsen afaik.
Nee juist daarom! Wat heeft nu dat MSN-icon nu voor een toegevoegde waarde? Bijna niks dus.
Sommige mensen (waaronder ik) hebben een mailadres, wat niet gelijk is aan het MSN Messenger adres. In dat opzicht heeft een MSN ID wel degelijk nut, en deze reden geef je ook wel aan.
Het is een goede stap, het heeft in zekere zin ook wel nut. Maar dit topic gaat er dus juist om om dat uit te breiden. En huiverigheid van chem vind ik maar raar omdat er eigenlijk geen reden is om zoiets niet te doen.
offtopic:
Bovendien kan je met wat OCR-software óók alle e-mailadressen leechen dus het is slechts een bemoeilijking. Dit verstevigt dan ook mijn onbegrip wegens het leechen van de adressen wat je dus ook al goed zou kunnen afschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
LauPro schreef op 24 november 2002 @ 20:38:
En huiverigheid van chem vind ik maar raar omdat er eigenlijk geen reden is om zoiets niet te doen.
[/offtopic]
Hoeveel redenen moet je nog hebben voordat je deze kruistocht voor MSN integratie staakt? Ik dacht toch dat chem e.a. inmiddels wel duidelijk zijn geweest waarom dit niet gebeurt.

Ik was niet van plan in deze discussie te stappen maar ik vind het plaat-voor-de-kop en mening-doorduw gehalte nu iets te hoog worden.

Als wij ons product zo browser en platform onafhankelijk mogelijk willen houden is dat onze keuze. Met MSN Messenger integratie dmv ActiveX componenten heb je iets dermate MS specifieks te pakken dat wij teveel van die doelstelling af zouden moeten wijken. En dat heeft niks te maken met of MS nou poep is of niet, dat doet niet ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hans schreef op 25 November 2002 @ 01:33:
[...]

Hoeveel redenen moet je nog hebben voordat je deze kruistocht voor MSN integratie staakt? Ik dacht toch dat chem e.a. inmiddels wel duidelijk zijn geweest waarom dit niet gebeurt.

Ik was niet van plan in deze discussie te stappen maar ik vind het plaat-voor-de-kop en mening-doorduw gehalte nu iets te hoog worden.

Als wij ons product zo browser en platform onafhankelijk mogelijk willen houden is dat onze keuze. Met MSN Messenger integratie dmv ActiveX componenten heb je iets dermate MS specifieks te pakken dat wij teveel van die doelstelling af zouden moeten wijken. En dat heeft niks te maken met of MS nou poep is of niet, dat doet niet ter zake.
Van mij hoeft Messenger ook niet geïntergreerd te worden maar mijn punt was dat de reden waarom dit niet te doen niet echt geldig was in mijn ogen. Wat jij nu zegt is iets anders. Als dit nu meteen gezegt was dan had ik er ook niet zo'n punt van te hoeven maken :P (dat jullie een browser en platform onafhankelijk systeem willen).
Dan zie ik overigens op jullie site dat het CMS dat jullie hebben gemaakt het volgende handige tooltje bevat:
Afbeeldingslocatie: http://www.parse.nl/images/private/wordstyle.gif
Ik kan me vergissen maar ik denk dat ik daar niet alleen pure HTML zie ;).
Bovendien:
Om gebruik te kunnen maken van het Content Management systeem is de Microsoft Internet Explorer 5.5. nodig, deze kunt u downloaden bij Microsoft. Deze systeemeisen zijn alleen voor het CMS en niet voor de site welke gebruikt maakt van het CMS.
Waarschijnlijk is het 'onafhankelijke systeem' dan alleen van toepassing op dat forumsoftware en niet op de CMS.
Mischien ga ik wat offtopic maar je stelling 'te MS' vervalt nu ook in mijn ogen aangezien jullie er zelf ook gebruik van maken.

Dus nogmaals: Ik respecteer het heus wel dat jullie dit niet willen maar dan moet je het wel goed onderbouwen niet vanalles gaan roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
LauPro schreef op 25 November 2002 @ 12:44:
[...]

Waarschijnlijk is het 'onafhankelijke systeem' dan alleen van toepassing op dat forumsoftware en niet op de CMS.
Mischien ga ik wat offtopic maar je stelling 'te MS' vervalt nu ook in mijn ogen aangezien jullie er zelf ook gebruik van maken.
De kruistocht gaat vrolijk door :D

Dat klopt helemaal. Ons CMS systeem werkt inderdaad alleen onder Internet Explorer. Let wel: Dit is een backend waar de uiteindelijke gebruiker (de lezer van een website) niets mee te maken heeft. Ik ben van mening dat je voor dat soort systemen eisen kan en mag stellen. Op React (de frontend!) is totaal niet logisch om elementen te gaan toevoegen welke alleen onder 1 browser werken. Bepaalde delen van de admin van React werken ook alleen onder Internet Explorer.
Wij maken dus een duidelijk onderscheid tussen een back- en frontend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Jasper schreef op 25 November 2002 @ 12:47:
[...]
De kruistocht gaat vrolijk door :D
Zolang het voor mij nog dingen onduidelijk zijn gaat ze 'vrolijk door' ;)
Dat klopt helemaal. Ons CMS systeem werkt inderdaad alleen onder Internet Explorer. Let wel: Dit is een backend waar de uiteindelijke gebruiker (de lezer van een website) niets mee te maken heeft. Ik ben van mening dat je voor dat soort systemen eisen kan en mag stellen. Op React (de frontend!) is totaal niet logisch om elementen te gaan toevoegen welke alleen onder 1 browser werken. Bepaalde delen van de admin van React werken ook alleen onder Internet Explorer.
Wij maken dus een duidelijk onderscheid tussen een back- en frontend.
Oké, 'duidelijk' verschil tussen frontend en backend:
Deze systeemeisen zijn alleen voor het CMS en niet voor de site welke gebruikt maakt van het CMS
Blijkbaar is het backend systeem geen site en de frontend systeem wél een site :P. Maargoed, je hebt je iig duidelijk gemaakt in je post dat het dus te maken heeft met wat de normale gebruiker wel en niet ziet. Echter zal ik altijd maar één kant van het systeem zien.

Maar het is mij nu duidelijk: Omdat jullie de frontend site browser en besturingssysteem onafhankelijk willen komt dit er niet in. En dat vind ik dus een prima punt maar ik blijf erbij dat het altijd nog wel de vraag zou zijn om dit te doen omdat maar 5% een andere browser heeft - maar dat is mijn mening ;).

edit:
En bovendien zeggen jullie wel dat de frontend site ook browser onafhankelijk is maar op de site van Parse is er wel mooi het lettertype Verdana gebruikt. Verdana is van Microsoft en dus ook daar hebben jullie elementen gebruikt die waarschijnlijk niet in andere browsers zullen werken.

[ Voor 14% gewijzigd door LauPro op 25-11-2002 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
LauPro schreef op 25 November 2002 @ 13:03:
En bovendien zeggen jullie wel dat de frontend site ook browser onafhankelijk is maar op de site van Parse is er wel mooi het lettertype Verdana gebruikt. Verdana is van Microsoft en dus ook daar hebben jullie elementen gebruikt die waarschijnlijk niet in andere browsers zullen werken.
Verdana werkt prima op bijv. Mozilla en Opera onder Windows. Onder bijv. X-windows is dat een ander verhaal, maar dan zal de browser terug vallen naar helvetica. En men kan een truetype font server installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
LauPro: "maar 5%" zijn wel ruim 3000 users. En de 10% zijn er dus ruim 6000.

En dat zijn wel users die niet zonder slag of stoot IE gebruiken, maar op zoek zijn gegaan naar iets van hun smaak. Users die je dus niet kwijt wilt, waar je best moeite voor mag doen. :)

En dat Verdana verhaal: dat heeft _niets_ met GoT te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
LauPro schreef op 25 november 2002 @ 13:03:

Wist u dat..

.. je True Type Fonts van Windows kan importeren in (o.a.?) Mandrake ? :)
Als je dat wilt, tenminste... :P

Bovendien: wat heeft de site van Parse met dit forum te maken? Als ze React platformonafhankelijk willen maken, is dat een keus. Zouden ze eventueel hun site niet platformonafhankelijk willen maken, dan is dat nog steeds hun keus, maar imho wel een andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
Zullen we deze discussie nu maar staken? Het gaat nergens meer over nml :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hans schreef op 25 november 2002 @ 13:27:
[...]

Verdana werkt prima op bijv. Mozilla en Opera onder Windows. Onder bijv. X-windows is dat een ander verhaal, maar dan zal de browser terug vallen naar helvetica. En men kan een truetype font server installeren.
Onder Windows jah, maar het gaat er om dat het op alle systemen zal werken.
BreadFan schreef op 25 november 2002 @ 13:31:
LauPro: "maar 5%" zijn wel ruim 3000 users. En de 10% zijn er dus ruim 6000.

En dat zijn wel users die niet zonder slag of stoot IE gebruiken, maar op zoek zijn gegaan naar iets van hun smaak. Users die je dus niet kwijt wilt, waar je best moeite voor mag doen. :)

En dat Verdana verhaal: dat heeft _niets_ met GoT te maken.
Jij moet is even gaan lezen. Het feit alleen al dat ze een andere browser gebruiken zal er wel aan liggen dat ze principieel niks met Microsoft/IE/Messenger whatever te maken willen hebben. Dus die mensen hebben waarschijnlijk sowieso al geen behoefte aan de intergratie van Messenger in de site.
blackd schreef op 25 november 2002 @ 13:31:
Wist u dat..

.. je True Type Fonts van Windows kan importeren in (o.a.?) Mandrake ? :)
Als je dat wilt, tenminste... :P

Bovendien: wat heeft de site van Parse met dit forum te maken? Als ze React platformonafhankelijk willen maken, is dat een keus. Zouden ze eventueel hun site niet platformonafhankelijk willen maken, dan is dat nog steeds hun keus, maar imho wel een andere ;)
Kan importeren ja! Dus niet standaard en je zult handelingen moeten verrichten. Bij een clean-install van bijv. Windows XP zal de site dus wél overkomen zoals ze hem hebben bedoeld. Dus als daar een ander lettertype komt dan heb je je site dus niet goed afgestemd.
Hans schreef op 25 november 2002 @ 13:33:
Beetje raar dat ze me nu opeens op mijn 'edit' gaan aanvallen terwijl het me juist om het principe gaat: Wij willen geen site die alleen maar met software van Microsoft kan worden bezocht maar wij gebruiken wel Verdana als lettertype (8> .

Maargoed, ook ik besluit om deze discussie maar te beëindigen want de logica van Parse is op sommige punten in mijn ogen nog ver te zoeken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door LauPro op 25-11-2002 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
LauPro schreef op 25 November 2002 @ 13:48:
[...]

Beetje raar dat ze me nu opeens op mijn 'edit' gaan aanvallen terwijl het me juist om het principe gaat: Wij willen geen site die alleen maar met software van Microsoft kan worden bezocht maar wij gebruiken wel Verdana als lettertype (8> .
Neen, daar hebben ze nou font-alternatieven voor uitgevonden:

code:
1
font-family: verdana, lucida, helvetica, arial;

En dat wordt dus ook gebruikt. En alweer; het gebruik hiervan gaat niet ten koste van gebruikers met een alternatieve browser/os.

Maargoed, ook ik besluit om deze discussie maar te beëindigen want de logica van Parse is op sommige punten in mijn ogen nog ver te zoeken ;)[/quote]

okay 7(8)7 :?
Hans schreef op 25 november 2002 @ 13:33:
Amen

[ Voor 12% gewijzigd door Jasper op 25-11-2002 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
LauPro schreef op 25 november 2002 @ 13:48:
[...]

Onder Windows jah, maar het gaat er om dat het op alle systemen zal werken.
[...]
LEES je wel? Je negeert gewoon hele stukken van mn posting. Zoals ik in mn vorige posting zei zal een browser op bijv. een X-windows platform in het ergste geval terugvallen naar Helvetica. Verder kan je in de meeste zichzelf respecterende Linux en BSD distro's truetype fonts importeren in een truetype font server of op andere wijze. Hierdoor werkt Verdana gewoon op een niet-win32 platform.
Ik vond de rest van je verhaal niet meer zo spannend. Ik dacht nml dat we er uit waren. En wat mij betreft is dat ook zo. Het gebeurt niet, klaar.

Je probeert wanhopig de discussie gaande te houden maar het verhaal verzand in het aanvallen op kleine niet terzake doende puntjes.

Verder staat de site parse.nl los van React, en verder zijn template zaken als font keuze in React op GoT volledig aan Tweakers.net zelf, daar doen wij verder weinig aan.
Maargoed, ook ik besluit om deze discussie maar te beëindigen want de logica van Parse is op sommige punten in mijn ogen nog ver te zoeken ;)
Neehoor, ons standpunt is al in diverse posts duidelijk gemaakt. Jij bent het die het niet wil snappen of accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Jasper schreef op 25 november 2002 @ 14:02:Neen, daar hebben ze nou font-alternatieven voor uitgevonden:

code:
1
font-family: verdana, lucida, helvetica, arial;

En dat wordt dus ook gebruikt. En alweer; het gebruik hiervan gaat niet ten koste van gebruikers met een alternatieve browser/os.
Waarom staat Verdana nu op de eerste plaats dan ;) (het lijkt me er dus op dat jullie het systeem dus niet browseronafhankelijk hebben gemaakt omdat het er anders uit zal zien in een andere browser)
okay 7(8)7 :?
Leg mij maar uit waarom een backend systeem geen site is en een frontend systeem wel een site. Dat vind ik pas 7(8)7 :D

Mijn mening moge duidelijk zijn: doe de gebruikers van dit forum een lol en bouw het er in. Denken jullie nu echt dat dit dan een Microsoft-only forum gaat worden? Bang voor de reputatie? Ik denk dat je hiermee meer lof krijgt dan negatief commentaar van mensen die browsers anders al IE gebruiken - maar nogmaals *mijn* mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
Jouw mening is duidelijk, onze mening is duidelijk. Dan zijn we nu klaar ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hans schreef op 25 November 2002 @ 14:08:LEES je wel? Je negeert gewoon hele stukken van mn posting. Zoals ik in mn vorige posting zei zal een browser op bijv. een X-windows platform in het ergste geval terugvallen naar Helvetica. Verder kan je in de meeste zichzelf respecterende Linux en BSD distro's truetype fonts importeren in een truetype font server of op andere wijze. Hierdoor werkt Verdana gewoon op een niet-win32 platform.
Excuseer, daar heb ik in mijn vorige post wel antwoood op opgegeven: de site ziet er niet uit zoals die bedoeld is.
Ik vond de rest van je verhaal niet meer zo spannend. Ik dacht nml dat we er uit waren. En wat mij betreft is dat ook zo. Het gebeurt niet, klaar.

Je probeert wanhopig de discussie gaande te houden maar het verhaal verzand in het aanvallen op kleine niet terzake doende puntjes.

Verder staat de site parse.nl los van React, en verder zijn template zaken als font keuze in React op GoT volledig aan Tweakers.net zelf, daar doen wij verder weinig aan.
'Parse devver' en 'Parse serveradmin' staat er bij jullie namen. Dus ik neem aan dat ik met mensen van Parse praat.

Het gaat mij er niet om om deze discussie gaan de te houden maar ik snap gewoon niet waarom je het niet zal doen. En als ik dan daar naar vraag dan noemen jullie allemaal redenen die ik niet geldig vind.
Neehoor, ons standpunt is al in diverse posts duidelijk gemaakt. Jij bent het die het niet wil snappen of accepteren.
Jullie hebben je standpunt na de diverse posts duidelijk gemaakt. Ik begrijp dat standpunt nu en wilde dat nog even onderuit proberen te halen ;) (over die logica enzo).

Maar het was mij een genoegen om met u in discussie te gaan en nu begrijp ik ook waarom de overheid liever open-source software ziet: als er iets bij moeten komen dan kunnen ze het er gewoon inbouwen zonder dat ze tegen worden gehouden door de leverancier van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hans schreef op 25 november 2002 @ 14:16:
Jouw mening is duidelijk, onze mening is duidelijk. Dan zijn we nu klaar ok?
Wij zijn klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
LauPro schreef op 25 november 2002 @ 14:19:

[..]

Maar het was mij een genoegen om met u in discussie te gaan en nu begrijp ik ook waarom de overheid liever open-source software ziet: als er iets bij moeten komen dan kunnen ze het er gewoon inbouwen zonder dat ze tegen worden gehouden door de leverancier van de software.
En dat kan ook. Wij stellen geen eisen aan de software template-technisch wat de GoT-devvers erin bouwen. Als zij graag zoiets erin bouwen, dan moeten zij dat doen. Wij, als Parse-devvers, geven onze mening hierover en raden het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

LauPro schreef op 25 november 2002 @ 14:19:

De source IS openbaar voor GoT / t.net.

Grappig, dat je dit aanhaalt trouwens - als er *een* bedrijf is dat niet open-source is, dan is het Microsoft wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Jasper schreef op 25 November 2002 @ 14:22:En dat kan ook. Wij stellen geen eisen aan de software template-technisch wat de GoT-devvers erin bouwen. Als zij graag zoiets erin bouwen, dan moeten zij dat doen. Wij, als Parse-devvers, geven onze mening hierover en raden het niet aan.
Maar het gaat hier dus om een stuctureel iets wat jullie er liever niet in zien terwijl er eigenlijk nog geen goede reden gegeven is waarom niet :P Maar nu ga ik weer in discussie en ik dacht dat we net klaar waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

chem schreef op 25 November 2002 @ 14:28:

[...]

De source IS openbaar voor GoT / t.net.

Grappig, dat je dit aanhaalt trouwens - als er *een* bedrijf is dat niet open-source is, dan is het Microsoft wel ;)
Dus bijv. ADM mag ook vanalles wijzigen en dan geven jullie er nog support op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 05-10 09:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
en ook deze kan dicht :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.