SWINX schreef op 24 november 2002 @ 16:04:150 voor als je NIET CUSTOM icons wilt....
Op de site staat ook ...

WTF... ik zweer dat het er 5 minuten geleden nog stond
iets van "You only have to register if you don't want to use the custom icons"
nu staat het er nie meer

Iig ruk je nu een beetje de functionaliteit van die status dan uit zijn verband omdat ik vaak bezet ben en dan niet gestoord wenst te worden: 'Ja maar je staat online op GoT' .. die situatie wil ik graag voorkomen zoals je wel begrijpt.
Oke duidelijke taal

Ik gebruik Phoenix en Chimera als browser. IE is een brakke browser, en zie ik niet als de standaard (hoogstens als de meest gebruikte browser). Je opmerking, laupro, over het aan de praat krijgen van GoT onder Mozilla en Opera raakt dus ook kant noch wal.
Natuurlijk moet je de site maken volgens de standaarden en niet gaan afstemmen op een browser. Maar jullie hebben wel rekening gehouden met IE omdat bijvoorbeeld de 'form' om de 'select'-velden iets anders wordt toegepast dan normaliter - maar dat terzijde.
Bovendien is het punt voor mij dat de rede die je geeft totaal onderbouwd. Een browser met een banner, waar je niet kan scrollen tijdens het laden een veels te grote menubalk met achtelijk lelijke knoppen: dát is pas een lelijke cq brakke browser - los van de werking ervan. 'IE is een brakke browser' slaat dus gewoon helemala nergens op. Geef mij maar is 1 reden waarom IE brak is! Ik weet zeker dat het weer uitdraait op dat het van Microsoft komt en dus wel slecht zou zijn...
Zodra ik tijd moet steken in het aan de praat krijgen van MSN-crap bij andere browsers (want die vraag KOMT) dan ben ik volgens mij fout bezig.
Je bent sowieso al in een verkeerde gedachtengang. MSN is (nogmaals) Microsoft Network en ook een site dus gewoon te bezoeken. MSN Messenger Service is een systeem dat oorspronkelijk bedoeld was voor Windows. Er is een versie voor de 'Mac' en er zijn mensen die zelf een prog schrijven maar dat staat los van deze discussie. Het gaat erop (volgens de topicstarter) om de functionaliteit van MSN (ik zal het nog maar een keer roepen)
MESSENGER te intergreren in deze site. Dus al die andere progs er omheen hebben er geen *zak* mee te maken.
De mogelijkheid om het icon te zien, de tekst te plaatsen en over te tiepen lijkt mij voldoende. Er komt GEEN mogelijkheid via forms om iemand aan MSN toe te voegen, aangezien dit betekent dat deze adressen binnen een mum van tijd worden geleeched.
Nu moet je wel even lezen wat ik allemaal heb geschreven plus dat ik dit ook weer ongegrond vind. En bovendien mogen ICQ nummers mogen blijkbaar wel 'geleeched' worden....
Ik snap je standpunt (oké, dat van dat Linux neem ik terug) maar onderbouwen kan geen kwaad. En bovendien moet je wel bij het discussiepunt blijven en niet opeens gaan roepen dat dit waarschijnlijk niet zal gaan werken op niet-Windows systemen en niet-IE browsers. Het blijft het MSN dus er zal altijd nog software van Microsoft af moeten worden gebruikt om dit te kunnen gebruiken.
edit:
Deels jah, alleen (zie hierboven) MSN Messenger is en blijft een product van Microsoft.
Je hebt zeker gelijk dat er rekening mee moet worden gehouden hoeveel marktaandeel een browser heeft, en of de site die jij aan het maken bent, daar wel of niet 'support' voor verleent (dat wil zeggen: hij werkt goed).
Echter, moet je je ook bedenken met wat voor doelgroep je bezig bent. Hier op Gathering of Tweakers is de kans groter, althans, dat denk ik, dat je een alternatieve browser tegenkomt, dan bijvoorbeeld bij [insert veelbezochte site hier].
Juist omdat hier tweakers zijn, die weten dat een alternatieve browser beschikbaar is, en deze sneller zullen gebruiken. Of juist mensen die Linux (of een ander OS) gebruiken, en "geen keus hebben". Daarmee bedoel ik dus dat IE niet beschikbaar is voor hun platform. Niet dat dat dan erg zou zijn, maar het is er gewoon niet.
Daardoor lijkt het mij verstandiger om ook support voor deze browsers te hebben. Dan hebben we het natuurlijk niet over heel oude browsers (IE3 o.i.d.) maar over recente browsers die toch wel een aantal % v.d. markt bezitten, zoals Mozilla e.d.
Sorry, maar hier kan ik me niet in vinden. Iedereen roept wel dat hier meer 'vreemde' browsers komen alleen dat is dus echt *gelul*. Het percentage niet-IE zal hooguit 5 % hoger liggen hier allen dannog kom ik op het punt dat onder Linux (of de Mac wattever) de intergratie van Messenger niet zal lukken omdat het gewoon een totaal ander systeem is.
IE wint zeker met de integratie van MSN Messenger als je het hebt over een ActiveX object of iets anders exotisch, dat is waar. Vandaar mijn punt om iets door MS te laten ontwikkelen, of een statusicoon a la
dit te implementeren, juist omdat het browser-onafhankelijk is.
Oke dan ga ik nog een keer

. Het zal in een andere browser dan IE hooguit mogelijk worden om de status van iemand af te lezen. Alleen niet een gesprek te beginnen (wat volgens Chem ook niet gaat gebeuren) of een persoon toe te voegen aan je 'lijst'.
offtopic:
edit 2: Woei, een lekker pittige discussie op zondagmiddag

, daar hou ik van

[
Voor 34% gewijzigd door
LauPro op 24-11-2002 17:32
]