Toon posts:

[DHCP] Proxy instellingen verplicht ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een eigen Linux DHCPd server met Squid Proxyserver. Als ik nu Explorer ga gebruiken om te Internetten en ik wil van de proxy server gebruik maken dan ben ik verplicht om de proxy instellingen van Explorer aan te passen en dat is nou juist niet wat ik wil.

Bestaat er een optie om de proxy te gebruiken zonder dat je hiervoor instellingen hoeft aan te passen in de Explorer ??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je DHCP Server het aankan, kun je die geloof ik ook een proxy mee laten sturen.
Een andere optie is om IE zo in te stellen dattie in je subnet een proxy gaat zoeken.
Beide werken zel goed geloof ik.
Bestaat er een optie om de proxy te gebruiken zonder dat je hiervoor instellingen hoeft aan te passen in de Explorer ??
Dat noemen ze NAT :P 8)7

Braaikamer - Smoke&BBQ

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Of gewoon de instelling van IE op 'Auto find' laten staan... maar ik weet niet hoe dat werkt in combinatie met een Lunox router/proxy...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Eventuele oplossing: Transparent proxy. Is lastig, maar dan hoef je niets in te stellen op de client.

De server/gateway kan met DNAT alle pakketjes via de proxypoort (8080) sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 22-11-2002 13:19 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:30

Predator

Suffers from split brain

Indd via transparent proxy.
Je kan dat via squid doen:
http://www.digitaltoad.net/docs/TransparentProxy.htm

Als je niet echt veel functies nodig hebt (en gewoon een gateway naar buiten wilt) kan je beter: [url=transproxy]http://www.transproxy.nlc.net.au/[/url] gebruiken.
Ik gebruik deze omdat die sneller is.

Er is btw ook nog automatic proxy detection via DHCP & ook via DNS.
Ik heb beide al eens getest maar niet betrouwbaar bevonden (soms werkt het gewoon niet).

[ Voor 21% gewijzigd door Predator op 22-11-2002 13:39 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Hier kan ik denk ik wel wat mee .. Ik ga er het weekend eens mee spelen en dan laat ik wel even weten wat mijn bevindingen zijn.
Pagina: 1