Toon posts:

Shared Memory van VGA tweaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik heb een Compaq Armada 110s notebook met Non-Removable 64 MB SD-ram geheugen. In het bios kan ik instellen hoeveel hiervan door de videokaart gebruikt mag worden; 4 of 8 mb.

Nu heb ik op de tweakers.net geheugenshop 512 MB SD-ram bijbesteld. Nu vroeg ik mij af of ik het bios zo kan tweaken dat de volle non-removable 64 mb gebruikt kan worden door de videokaart en de rest (dus de nieuwe 512 MB) door het systeem zelf?

Andere combinaties zijn ook prima, zo lang ik maar meer dan die klote 8 MB voor m'n videokaart kan gebruiken.

Ojah, de videokaart waar het om gaat is een Trident Cyberblade i7. _/-\o_

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 21:26
............... <zucht>
Ik wou dat dat ook kon, dan had ik een onboard Geforce 2 mx met 64 mb, of 128!! (ten koste van me systeemgeheugen dan) :P
maar helaas dat gaat nie. Niet dat ik weet iig. Ik heb zelf ook in het bios gekeken of ik mijn geheugen verder kon uitbreiden maar dat ging nie, mijn max blijft steken op 32 mb...
Maarre die kaart van jou, is volgens mij ook niet nuttig genoeg om te tweaken. Is da nie net zo'n onding als zo'm Intel i740 chip?

[ Voor 18% gewijzigd door Flowmo op 22-11-2002 12:35 ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Nee dat kan niet.

Sorry

Het staat toch redelijk vast in je Bios wat je kan gebruiken en al zou je dat tweaken dan kan je videokaart er waarschijnlijk niet mee overweg.

[ Voor 74% gewijzigd door Twarp op 22-11-2002 12:44 ]

Meh ...

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Mss van beide een BIOS-update doen? (Zal wel niet helpen, maar was enkel een domme gedachtenspeling :) )

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk kan het niet nee, en buiten dat zullen de prestaties van die kaart door het extra geheugen niet of nauwelijks beter worden. Voor 2D is die 8 MB zat, en voor een beetje 3D spel is die chip al te traag, daar helpt extra geheugen niets aan.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36
Ik heb wel een andere Trident Cyber gevonden, in een celeron 1100 laptop. Deze is met 16 mb en geen idee of dat dezelfde is, maar het is wel grappig deze link

http://service.madonion.com/compare?2k1=3753902

(Daar zie je en 3DMark 2001 van 313)

Weet je trouwens zeker dat die SO-Dimm die je besteld hebt wel in je laptop past? Daar kunnen volgens mij maximaal 256 Mb SO-Dimms in. En Compaq is vrij specifiek in die dingen, dus meestal werkt een standaard 256 mb SO-Dimm zelfs niet.

[ Voor 5% gewijzigd door White Feather op 22-11-2002 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op 22 November 2002 @ 17:25:
Ik heb wel een andere Trident Cyber gevonden, in een celeron 1100 laptop. Deze is met 16 mb en geen idee of dat dezelfde is, maar het is wel grappig deze link

http://service.madonion.com/compare?2k1=3753902

(Daar zie je en 3DMark 2001 van 313)

Weet je trouwens zeker dat die SO-Dimm die je besteld hebt wel in je laptop past? Daar kunnen volgens mij maximaal 256 Mb SO-Dimms in. En Compaq is vrij specifiek in die dingen, dus meestal werkt een standaard 256 mb SO-Dimm zelfs niet.
Ik heb op de Tweakers.net Geheugenshop de daarvoor bestemde configurator gebruikt. Ik heb 2 vrije sloten vrij die elk maximaal 256 MB kunnen verdragen. In totaal dus 512 MB... En dat is precies wat ik erbij ga prikken...

Het geheugen dat ik heb besteld is precies geschikt voor dit type laptop: de Compaq Armada 110s
Pagina: 1