CoolBits

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 06:49
Met welk programma overklok ik mijn V7100? En in het geval van CoolBits, hoe OPEN ik dat programma? Thanx.

.... Ik weet het ook niet

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je hebt geen programma nodig om je v7100 over te klokken. Coolbits is dan ook geen programma, maar een wijziging in je windows register. Open je registereditor, navigeer naar

"HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWARENVIDIA CorporationGlobal"

maak hier vervolgens de sleutel "NvTweak" aan en voeg hierin "CoolBits" toe met de dword-waarde 3. Start vervolgens Windows opnieuw en ga via beeldschermeigenschappen, instellingen, geavanceerd, GeForce2MX, additional properties naar hardware options. Voila! Het OC'en kan beginnen... :)

Veel suc6

[edit]
In reactie op je andere vraag: koeling is niet per se nodig (op 200/200 wordt mijn v7100 niet warmer dan 55 graden) maar wel aan te raden. Ik heb gewoon een 9" ventilator die m'n kast inblaast. De GPU wordt nu niet warmer dan 35 graden. Als je van plan bent het geheugen verder dan 200 MHz over te klokken kun je beter koelvinnetjes op je geheugenchips plakken.

• mbvisiontt
Hé harstikke bedankt voor je snelle reply. Moet ik trouwens extra koeling gebruiken als ik zo hoog mogelijk wil overklokken? Weet niet wat ik erbij zou moeten doen.

• mbvisiontt
Oeps... jij was sneller als ik. Tof, thanx.

• Milly
  • Niet online
Anytime ;)

• mbvisiontt
'maak hier vervolgens de sleutel "NvTweak" aan en voeg hierin "CoolBits" toe met de dword-waarde 3. Start vervolgens Windows opnieuw en ga via beeldschermeigenschappen, instellingen, geavanceerd, GeForce2MX, additional properties naar hardware options. Voila! Het OC'en kan beginnen'

Klote, ik kom tot aan instellingen, geavanceerd lukt ook nog, maar dan is er geen map GeForce2MX. Dan krijg ik de kop "Eigenschappen voor Asus AGP...." en daar staan de normale windows instellings mogelijkheden zoals algemeen, adapter, monitor ed, en de Asus tabbladen Information, Color, Display, Advanced. Wat moet ik nu doen??? Thanx in advance.

• Milly
  • Niet online
Ow. Sorry. Ik ging ervan uit dat je de Detonator drivers had geinstalleerd. Blijkbaar werk je met de meegeleverde Asus drivers.
Twee opties:
- download de nieuwste Detonator 6.x of Asus 6.x drivers en gebruik coolbits
- download een third party proggie zoals powerstrip of nvtweak. Kan het ook mee!

Nogmaals suc6
Pagina: 1