hier op het werk is een pc die last heeft van spontane reboots en corrupte registers bij herstarten. ik heb flink zitten opschonen in MSconfig en in het register (bij Run, RunOnce en RunServices in zowel LocalMachine alsmede LocalUser) zodat er niet zoveel meer wordt opgestart. Dingen als KazaA, Cydoor en New.Net heb ik genadeloos verwijderd. Nu komt de pc helaas niet meer op internet, hij zegt dat ie de server niet kan vinden of DNS fout.
het netwerk werkt wel, ik kan de server pingen alsmede de DNS server. nu heb ik de interne netwerkkaart uitgezet en er een pci ingeprikt, want de netwerkkaart leek ons de schuldige van de reboots. tevens heb ik IE5nl geupgrade naar IE6nl..
echter, nog steeds geen internet. wat moet ik doen om dit te fixen? een herinstallatie van windows is een optie, maar ik post juist hier om te kijken of dit nog te tweaken valt..
het netwerk werkt wel, ik kan de server pingen alsmede de DNS server. nu heb ik de interne netwerkkaart uitgezet en er een pci ingeprikt, want de netwerkkaart leek ons de schuldige van de reboots. tevens heb ik IE5nl geupgrade naar IE6nl..
echter, nog steeds geen internet. wat moet ik doen om dit te fixen? een herinstallatie van windows is een optie, maar ik post juist hier om te kijken of dit nog te tweaken valt..