[VB] Foutmelding bij uitvoeren programma op andere PC

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 21:50

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Ik heb een klein installatie programma geschreven in VB, dit kopieert een aantal files naar een map op de computers, dit programma draait vanaf de CD, maar bij sommige computers krijg ik deze foutmelding:

"MSCOMCTL.OCX is not correctly registered, a file is missing or invalid"

Iemand zei me dat dit te maken had omdat ik gebruik maak van een progressbar om aan te duiden hoe ver de installatie al is, en op die pc is indd deze file niet te vinden waar ik de foutmelding krijg.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze foutmelding niet meer krijg ?

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
werkt het niet als je die ocx (en de vb runtimes!) in dezelfde directory als het proggie op de cd zet? Ik dacht nl van wel....

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 14:17
Je kan:

1 Netjes: Een installer maken die netjes alle referenced files installeert en registreert
2 Slordig: De file kopieren naar c:\windows\system32 en vervolgens regsvr32 [file] uitvoeren om hem te registreren

[ Voor 4% gewijzigd door Mart! op 22-11-2002 11:40 ]

• CBA

CBA

Topicstarter
DaRace schreef op 22 november 2002 @ 11:38:
werkt het niet als je die ocx (en de vb runtimes!) in dezelfde directory als het proggie op de cd zet? Ik dacht nl van wel....
Ik heb dit bestand in dezelfde directory gekopieerd als waar de exe zich bevindt op de CD en dan werkt het, vind ik raar dat er geen optie is bij VB om ervoor te zorgen dat al deze files meegeschreven worden met de exe.

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Die is er wel, dat doe je als je een installer maakt

• CBA

CBA

Topicstarter
Mart! schreef op 22 november 2002 @ 11:39:
Je kan:

1 Netjes: Een installer maken die netjes alle referenced files installeert en registreert

Kan dit automatisch

2 Slordig: De file kopieren naar c:\windows\system32 en vervolgens regsvr32 [file] uitvoeren om hem te registreren

Mja vind ik niet echt mooie manier

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ik weet nog een oplossing:
Gebruikt die componenten niet die de ocx nodig hebben. Dan hoef je ook niets extra's te installeren. Helaas heb je bij VB altijd kilo's aan DLL's nodig. Dit zal vast niet de enige zijn. Probeer het eens op een kale windows 95 machine en je zal je rot schrikken.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• CBA

CBA

Topicstarter
LordLarry schreef op 22 november 2002 @ 11:50:
Ik weet nog een oplossing:
Gebruikt die componenten niet die de ocx nodig hebben. Dan hoef je ook niets extra's te installeren. Helaas heb je bij VB altijd kilo's aan DLL's nodig. Dit zal vast niet de enige zijn. Probeer het eens op een kale windows 95 machine en je zal je rot schrikken.
hehe, indd, beetje jammer eigenlijk, waarom compilet vb deze niet mee in de exe ofzo

mja bestand zal dan veel groter worden.

Ik heb het getest op een kale win2K en daar werkte het niet, maar nu wel :)

Verwijderd

ik heb wel eens een progje gedevelopt op een cd'tje, en de benodigde dll's in dezelfde map als het progje gezet, en alles werkte als een zonnetje, heb trouwens met een batch bestand eerst de vb-runtimes silent geinstalled, zodat de gebruiker niks hoeft te doen en vervolgens mn progje gestart. Dit werkt op iedere w9x pc of hoger prima. Trouwens de benodigde dlls kun je vinden door de p&d wizard uit te voeren en in de gemaakte supportmap staat een soort tekstbestandje (weet nu niet precies welk), dat aangeeft welke bestanden het programma nodig heeft, maar die niet standaard met de runtimes meegeleverd wordt.
Pagina: 1