NIC met meerdere aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• Cameron Diaz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 19:43
Ik ben op zoek naar een netwerkkaart met 2 of 4 aansluitingen voor utp-connectors, zoals deze heeft "http://www.dlink.com/products/adapters/dfe570tx/"

Kent iemand een winkel waar ze dit verkopen en/of weet iemand een kaart met meerdere connectors die ook zeker onder linux werkt ??

Alvast bedankt,

Niels

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Wat zoek je, als je een kaart met een hub er inwilt, kun je er een kopen van trust dacht ik (die verkopen een game setje, waarbij er een hup in de kaart zit (dacht ik). Maar om alle vier de connectors aan te sturen heb ik nog nooit van gehoort.
Over dat zetje van trust, ik weet niet of dit makelijk te configureren is onder linux

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Cameron Diaz
Het moeten gewoon 2 of 4 volwaardige netwerkkaarten zijn gecombineerd voor 1 pcislot..

Onder linux moet die ene kaart dus gezien worden als eth0, eth1, eth2 en eth3 waar op allemaal een ip/hostmask etc.. los gelaten moet worden :)

Niels

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Die kaarten met meerdere rj-45 stekkers zijn voor hogere snelheden dan 100mbps, 2 is voor 200 en 4 voor 400mbps, en dan kun je ook nog full duplex aanzetten. En dan heb je feest. :) voor de presieze specs ff kijken op 3com site. Ze zijn wel stuk goedkopen als gigabit kaarten

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

oh bedoelde je dat....... maar je kunt ook meerdere kaarten nemen van 400mbps :)

• Cameron Diaz
Ik zit dus met het probleem van te weinig pcisloten en teveel benodigde nics, op deze manier bespaar je pcisloten maar heb ik toch de 4 nics die benodigd zijn voor mij :)

Niels

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Sorry, Corvette, maar NICs met meerdere UTP-aansluitingen kunnen meerdere trucjes uithalen, ik heb hier thuis in mijn firewall 2 dubbel Compaqs zitten. Wat je daarmee kunt doen :
- gebruiken als 2 NICs in 1 slot (waar ik ze voor inzet)
- multiplexen voor hogere snelheden (waar jij het over hebt)
- gebruiken voor fallback-oplossingen (ene link down, overschakelen naar de andere).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

weet jij iets van de prijzen ?

Verwijderd

Volgens mij maakt Adaptec ze ook, vier aansluitingen per kaart. Dus 4 NIC's op 1 kaart. Ik heb echter geen idee wat ze hier kosten.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Die kaarten met meerdere rj-45 stekkers zijn voor hogere snelheden dan 100mbps, 2 is voor 200 en 4 voor 400mbps, en dan kun je ook nog full duplex aanzetten. En dan heb je feest. voor de presieze specs ff kijken op 3com site. Ze zijn wel stuk goedkopen als gigabit kaarten[/quote]200 en 400 mbit snelheden zijn helemaal geen ethernet standaarden. Ethernet (802.3) is alleen in 10, 100 en 1000 mbit.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik ken ze van Adaptec, 3Com en Znyx. Prijzen liggen op ongeveer 1500 gulden ex. per stuk.

• mvdejong

mvdejong

Macros, het combineren van 2 of 4 100Base-TX lijnen tot 200- of 400-Mbps netwerk-links is inderdaad geen standaard, maar het werkt wel lekker. Het wordt met name gebruikt om paren servers die elkaar mirroren, of applicatie-database-server paren te koppelen, hoewel dit natuurlijk met de opkomst van Gigabit-Ethernet al weer wat minder interessant wordt.
Mij persoonlijk bekend zijn Compaq (2 van die kaarten heb ik hier zelf) en Sun (heb met die quad-kaarten mogen spelen op een vorig project).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• mvdejong

mvdejong

Overigens, CameronDiaz, om antwoord te geven op je oorspronkelijke vraag : ik heb goed en slecht nieuws.
Goed :
Alle multi-poort NICs die ik ken hebben voor elke poort een afzonderlijke Ethernet-chip, die ook voorkomt op de enkel-poort NICs van dezelfde leverancier, dus kun je onder Linux de drivers daarvan gebruiken.
Slecht :
Nieuw hoef je niet te proberen ze te kopen, ze zijn voor de zware server-markt bedoeld, dus het prijskaartje is niet echt gesteld met het oog op concurrentie, rond de f.500-f.1000. 2e hands kom je ze maar zelden tegen (ik precies 1 keer een paartje gezien, dus die heb ik nu).
Succes !

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Trust Network Gamers Kit
Is een pakketje met 1 1-poorts-NIC en 1 4-poorts NIC (waarvan 1 poort als uplink dienst kan doen dmv een schakelaartje).
Kost 150 piek of zo.

chipset = RTL (realtec) 8029AS

Verkopen ze bij Dixons, Dunnet, MediaMarkt, enz.. In het boekje dat erbij zit, staat dat de kaart gegarandeerd werkt onder Windows 9x en NT en Linux.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Ja, dat bedoelen ze nou net niet.... dat is een hub in een NIC en niet 2/4 verschillende NIC's op 1 kaart..... onder linux heb je idd gewoon een eth0 en eth1 in de 2 NIC uitvoering.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Coole NIC!:9~:9~
Pagina: 1