Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Spannings marges

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand tussen welke marges de spanning mag zijn zonder dat je problemen krijgt met je apparatuur ??

ik wil ff wat experimenteren maar wil mijn hardware niet opblazen :)

Verwijderd

Topicstarter
gaat om een pc :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 10:40 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

De 5V en 12V mogen volgens de officiële specs geloof ik 5% schommelen, maar 10% is ook nog niet echt gevaarlijk. Je CPU/GPU/mem voltages kunnen wel wat verder omhoog gekrikt worden, 20% extra is mogelijk, mits je een goede koeling hebt.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel eigenlijk vanuit de muur je pc in hoeveel mag dat schommelen zonder dat je iets opblaast

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 10:50 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 14:35

EXX

EXtended eXchange

UIt de muur komt normaliter 230V, maar PSU's slikken zonder problemen 240 V.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
dus zeg maar dat het 5% mag afwijken ?

Verwijderd

waarom wil je dat eigenlijk weten is bij jou de netspanning extreem laag of hoog of wat?

edit: sorry ik zie dat je wat wilt expirimenteren

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 16:30 ]

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mja... zou je kunnen zeggen, wat je wilt experimenteren ? Niet dat het mij aangaat, je mag gerust jezelf oblazen... :> maar waarom aan de stroom sleutelen voor die een PSU ingaat :? 8)7

Me, myself & I

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Volgens de NEN-regels tussen de 218,5 Volt en 241,5 Volt :) En dat kan de voeding dus ook aan.

Codedivision | Freedom Internet

Pagina: 1