Toon posts:

Welke Thin Client?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op dit moment voor een klant bezig te kijken naar Thin Clients. Terminal Server op zich is niets nieuws voor mij, alleen met thin clients heb ik het nog nooit geleverd aan een klant. Als je er van uit gaat dat de client zelf niets hoeft te doen, kan ik dan gewoon met zo min mogelijk geheugen in de thin client aan de slag? Of moet ik toch kiezen voor meer flash/ram geheugen?

Heeft iemand er verstand van en zo ja, heb ik meer geheugen nodig dan bijvoorbeeld 16 MB flash en 32 MB ram?

En voor een Compaq T20 series Thin Client, kan ik daar zelf geheugen bijprikken van bijv. Dane-Elec?

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Waarvoor heb je nou meer geheugen nodig op een thin client :?
Het principe van terminal is dat alles op de server gebeurt... dus je hoef niet te kiezen voor meer ram... Flash weet ik niet want kan zijn dat bepaalde updates meer ruimte nodig hebben...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Flyduck schreef op 22 November 2002 @ 10:40:
Waarvoor heb je nou meer geheugen nodig op een thin client :?
Het principe van terminal is dat alles op de server gebeurt... dus je hoef niet te kiezen voor meer ram... Flash weet ik niet want kan zijn dat bepaalde updates meer ruimte nodig hebben...
Thin clients gebruiken het voor oa schermopbouw B) videokaart dus een stukje caching :Y) want er loopt toch een OS(je) }:O op die dingen en buffer voor instructies.

Compaq heeft goede thin clients, dus dat zou een goede keuze kunnen zijn.

_/-\o_

Meh ...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Persoonlijk heb ik goed ervaringen met NeoStations van NeoWare.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Wij gebruiken bij ons op t werk Compaq T1010's met 16MB ram, draait perfect hoor, nog nooit problemen mee gehad...

suc6

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 15:47
Hier op het werk gebruiken we NCD Thinstars, deze bevallen zeer goed.

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat is de grap van ThinClients: een lekker oude afgeschreven compu is genoeg. En pentium 120 met 16MB is al zeer ok, maar toch is 32MB wel lekker voor caching e.d.

geen zin zonder onzin

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Koffie schreef op 22 november 2002 @ 10:47:
Persoonlijk heb ik goed ervaringen met NeoStations van NeoWare.
Helemaal mee eens, heb er bij een ex-werknemer ook de hele tijd mee gewerkt.
Handig schakelen tussen actieve sessies (geloof dat dat toen iets was van ctr-alt-scrllock?) redelijk snel en natuurlijk: makkelijk te configureren.

Eeuwige n00b

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:42
wij hebben hier:
http://www.athena-networking.com/
goede ervaringen mee.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
EvoT20 bevalt goed, ook heb ik ervaring met de T1010 en we hebben ook nog Athena's staan waar nog DOS op staat.

Allemaal geen probleem, de T1010 werd op een gegeven moment niet meer geleverd, toen zijn we overgestapt op de EvoT20. In 5 minuten geconfigureerd en plaatsen maar.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• seq_uence
apenstaartje schreef op 22 November 2002 @ 16:47:
Dat is de grap van ThinClients: een lekker oude afgeschreven compu is genoeg. En pentium 120 met 16MB is al zeer ok, maar toch is 32MB wel lekker voor caching e.d.
En een goede videokaart natuurlijk, dat is vaak het probleem bij die oude bakken.

Verwijderd

Kies bij de T20 wel voor embedded Windows CE en niet voor embedded Windows NT

Geen USB ondersteuning voor NT !! (keyboard, muis)

Verwijderd

bij een klant hebben wij de evo t20's staan met windows nt embedded, draaien in pricipe goed.

kijk ook eens naar de tc van wyse deze maken de tc's voor meerdere oem's (oa die van compaq), waren goedkoper als ik het me goed herinner.

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 16:07
Wij gebruiken Wyse terminals op het werk.

Kleine dingen, ondersteuning voor oa TS en Citrix, hebben alleen 1 nadeel... de user kan in het config(BIOS) gedeelte komen dmv F2, vind het stom dat je hier geen pwd op kunt zetten...

Wyse levert heelveel type's, mail me maar als je meer info wilt.

[ Voor 72% gewijzigd door Praetorian op 24-11-2002 21:57 ]

• seq_uence
Praeth,

Kun je geen security en auto-login instellen zoals bij een EvoT20 dan ? De optie F2 bied dan alleen nog toegang tot resolutie en muis-instellingen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Praeth schreef op 24 November 2002 @ 21:52:

Kleine dingen, ondersteuning voor oa TS en Citrix, hebben alleen 1 nadeel... de user kan in het config(BIOS) gedeelte komen dmv F2, vind het stom dat je hier geen pwd op kunt zetten...

wyse kan je wel dichtzetten met bv security. Het mooie aan een wyse tc is dat je hem dmv dhcp (options) en ftp automatich kan configureren.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Praetorian
Jeroen_Tielen schreef op 25 November 2002 @ 10:09:
[...]

wyse kan je wel dichtzetten met bv security. Het mooie aan een wyse tc is dat je hem dmv dhcp (options) en ftp automatich kan configureren.
Niet te vergeten het masterlijke snmp :*)

Discover the heaven :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Praeth schreef op 25 november 2002 @ 11:56:
[...]

Niet te vergeten het masterlijke snmp :*)

Discover the heaven :)
Remote Admin 2000 Roeleert ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Praetorian
Jeroen_Tielen schreef op 25 november 2002 @ 12:01:
[...]

Remote Admin 2000 Roeleert ;)
Ik dacht al, dat Discover moet toch iemand herkennen ;)

Gebruik jij ook nog steeds versie: 2.1.3.0 (Voor de 3000 Series)?
Ik heb al lopen zoeken naar een update, maar de Wyse site is een beetje druk vind ik..

• ExcaliburDexter
  • Laatst online: 07-06-2025
Wij hebben hier Wise WT3200LE en WT 3360SE terminals staan. ben er heel tevreden over.
Praeth schreef op 24 november 2002 @ 21:52:

Misschien tijd voor een nieuwe CE versie? bij ons gaat het namenlijk wel, eerst moet je ALT - F4 inslaan om in het verbindingen scherm te komen (waarvoor hij een wachtwoord vraagt) en daarna kun je pas op F2 meppen voor de instellingen

Iemand trouwens al Wyse Repport Administrative software gebruikt? hiermee kun je alles van de wyse terminals op afstand mee instellen waaronder ook: bios, firmware flashen en een nieuwe CE versie uploaden naar max 254 clients tegelijkertijd. :)

• Praetorian
ExcaliburDexter schreef op 25 November 2002 @ 14:14:
Wij hebben hier Wise WT3200LE en WT 3360SE terminals staan. ben er heel tevreden over.

[...]

Misschien tijd voor een nieuwe CE versie? bij ons gaat het namenlijk wel, eerst moet je ALT - F4 inslaan om in het verbindingen scherm te komen (waarvoor hij een wachtwoord vraagt) en daarna kun je pas op F2 meppen voor de instellingen

Iemand trouwens al Wyse Repport Administrative software gebruikt? hiermee kun je alles van de wyse terminals op afstand mee instellen waaronder ook: bios, firmware flashen en een nieuwe CE versie uploaden naar max 254 clients tegelijkertijd. :)
Jij bedoeld Remote Administrator waar wet een paar posts geleden al over gehad, master programma _/-\o_

• ExcaliburDexter
  • Laatst online: 07-06-2025
Nee, ik bedoel echt Wyse Rapport Administrative software (het grote broertje van Remote Administrator) Leesvoer :) : http://www.wyse.com/products/software/difference.htm

en die is pas echt _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door ExcaliburDexter op 25-11-2002 16:16 ]

Pagina: 1