Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[USB]tootje

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
ok, first of all:
ik snap dat dit een raar topic is en zou zo niet weten in welk forum hij hoort.
Of in gadget talk of in P&W, maar ik dacht het is electronica, dus 't zal wel hier moeten.

USB kan zelf installerend zijn he. dus als je een ingewikkeld usb apparaat in plugt kan er in het apparaat een chip zitten die software installeerd op de computer.

nu vroeg ik mij dus af hoe veilig het is als dat zomaar kan.

stel: jij hebt een screensaver draaien met daarop een wachtwoord.
dan kan er toch een 'tooltje' gemaakt worden dat uit die chip 'software' uitleest en gaat 'installeren' die die screensaver killed

of erger nog, een apparaat dat je alleen in hoeft te pluggen en dan gaat ie automatisch alle .doc files mailen naar een mail adres, of opslaan in dat usb tooltje.

ik las dat je dit soort USB chips kon kopen, en ik ken wel mensen die in staat zijn om simpele chips te bakken.
Zou hier is mee getest kunnen worden?
zit er een beveiliging ergens in usb?
kunnnen daadwerkelijk alle mogenlijke programma's / commando's uitgevoerd worden door een simpele 'plug-in'?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

hmm, denk dat je het nogal ver zoekt eigenlijk

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Je hebt 'm verkeerd om in 'n usb chip zit geen software die door het os geinstalleerd word , het usb device meld zich aan bij het syteeem onder het mom van "hoi ik ben een usb apparaat type zus en zo" als het os daar default drivers voor heeft (er is bv een standaard voor storage devices,keyboards,muizen ect) zal het host os die installeren en vrolijk kunnen babbelen met het apparaat, indien dit niet het geval is zal het os je om drivers vragen.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 11:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Wil je gaan hacken met een USB sleutel? Denk dat dit verzoek op randje is. Verder zijn er al USB sleutels en beveiligingen die ervoor zorgen dat je pc gestart kan worden e.d. Zoek maar eens op USB key en security zal vast wel een en ander naar voren komen.

*empty*

• BasieP
  • Laatst online: 19-10 08:18
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 11:05:
Je hebt 'm verkeerd om in 'n usb chip zit geen software die door het os geinstalleerd word , het usb device meld zich aan bij het syteeem onder het mom van "hoi ik ben een usb apparaat type zus en zo" als het os daar default drivers voor heeft (er is bv een standaard voor storage devices,keyboards,muizen ect) zal het host os die installeren en vrolijk kunnen babbelen met het apparaat, indien dit niet het geval is zal het os je om drivers vragen.
ik heb wel is gehoord van ingewikkelde hardware (zou niet meer weten wat) van een bedrijf dat volgens mij redelijk nieuw was (en waar windows98 ofzo dus geen drivers voor had)
die beweerden dat er geen software geinstalleerd hoefde te worden, en dat het apparaat (wat abosluut niet standaard was) direct zou werken.

ik heb zulke verhalen wel vaker gehoord, en volgens mij is het ook zo dat je OS de chip uitleest, en dat die chip dan soort van 'vrij spel' krijgt om zichzelf te installeeren (en misschien andere dingen)
MR_VIPER schreef op 22 november 2002 @ 11:07:
Wil je gaan hacken met een USB sleutel? Denk dat dit verzoek op randje is. Verder zijn er al USB sleutels en beveiligingen die ervoor zorgen dat je pc gestart kan worden e.d. Zoek maar eens op USB key en security zal vast wel een en ander naar voren komen.
*zucht* beetje rare reply dit...
nee ik wil abosluut niet hacken.
ten eerste ben ik niet in staat die dingen te maken
ten tweede vroeg ik alleen om info. En dan vooral om beveiligings info.
ten derde hadden we het niet over een key
en ten vierde bestaat zoiets niet, dus ik kan er ook niet naar googlen |:(

het gaat om een tooltje dat eventueel gemaakt zou kunnen worden door (kwaadwillende) personen

[ Voor 7% gewijzigd door BasieP op 22-11-2002 11:57 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Terrean
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-01-2022

Terrean

N00B modder

uhm dan zou je alsnog de kwaadwillende hardware in je moeten douwen echt een goed systeem om je pc te hacken is het dus niet

moet nog flink oefenen voor dat casemodden

Verwijderd

BasieP schreef op 22 November 2002 @ 11:54:
[...]

ik heb wel is gehoord van ingewikkelde hardware (zou niet meer weten wat) van een bedrijf dat volgens mij redelijk nieuw was (en waar windows98 ofzo dus geen drivers voor had)
die beweerden dat er geen software geinstalleerd hoefde te worden, en dat het apparaat (wat abosluut niet standaard was) direct zou werken.
Je zegt het zelf "gehoord" enige manier dat windows zonder drivers overwegkan is als het device aan een van de standaarden voldoet, (houd nog niet in dat het een standaar device hoeft te zijn zo is er bijvoorbeeld een standaard voor usb opslag media en of de fabrikant het dan op een smartcard zet, een portable harddisk of dmv een laser op een suikerklontje graveerd doet er niet toe dan)

• AcouSE
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Op het randje? hmmm, over het randje zou ik zo zeggen.

trouwens, het is helemaal niet mogelijk, want -zoals Yarvieh al schrijft- het apparaat identifieerd zichzelf aan het systeem, waarna het systeem een bijpassende driver zoekt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.