Dubbel ip op internet, is het mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 04:43
Kijk, zo over het algemeen is het onmogelijk om een dubbel ip adres en dan online te zijn. Maar aangezien internet gewoon keihard 1 bizar netwerk is , lijkt mij er wel eens een mismatch te kunnen zijn bepaalde servers omdat er een lijn uitligt.

Laten we er eventjes er vanuit gaan dat er 2 mensen zijn die zeer uit elkaar lopen qua land. En toevallig zitten ze in dezelfde ip range en krijgen en beiden uiteindelijk hetzelfde ip krijgen toegewezen.

Het kan toch zijn dat er wel een verbinding is uitgevallen en dat men toch beide online zal zijn door het feit dat er tig routers tussen zitten en men niet bij elkaar in de buurt komt.

Via een kromme weg komen beide online maar als ze naar elkaar zouden vebinden, of naar dezelfde hoofrouter gaat het iid fout.

Mijn stelling is dus kan er eenzelfde ip zijn terwijl beide online zijn en kunnen internetten, maar niet naar elkaars land zo 123 door een timeout of weet ik veel wat. Mij lijkt het op een 1 of andere manier toch wel eens voor te komen. OKe als de 2 personen beide alle sites en routers zouden kunnen bereiken zou het niet kunhne, maar welke afrikaan gaat er nou naar tweakers.net ;)

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Als het goed is niet. Want iedere server heeft als het goed is zijn eigen range ip adressen. Hij kan dus zoveel ip adressen uitgeven als hij tot zijn beschikking heeft. En dan zou het bijna altijd een computer in de buurt zijn. En je hebt je lease time nog. Het ip adres wordt voor een bepaalde tijd vastgehouden. Of wordt weer heel snel vrijgegeven als de verbinding wegvalt. Dus mij lijkt het sterk

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Lijkt mij niet. Op het moment dat iemand verbinding maakt met een website, zullen routers op internet toch de pakketjes terug naar de goede machine moeten sturen. Het lijkt me ook stug dat verschillende ISPs, voor mijn part met de halve aardkloot ertussen, dezelfde IP-ranges krijgen toegewezen.
Als dit al zou gebeuren, zal een van beide hosts helemaal niet werken.

• Carel
voodoo202 schreef op 22 November 2002 @ 10:23:
Als het goed is niet. Want iedere server heeft als het goed is zijn eigen range ip adressen. Hij kan dus zoveel ip adressen uitgeven als hij tot zijn beschikking heeft. En dan zou het bijna altijd een computer in de buurt zijn. En je hebt je lease time nog. Het ip adres wordt voor een bepaalde tijd vastgehouden. Of wordt weer heel snel vrijgegeven als de verbinding wegvalt. Dus mij lijkt het sterk
Jah, ok, maar stel eventjes dat ze het in afrika niet goed snappen en daar een fout maken waardoor eenzelfde ip ontstaat door een fout range te kiezen die we hier in NL ook gebruiken.
Mn stelling is dusdanig dat ze beide online kunnen, maar door een fout ergens in een verbinding iid niet bij elkaar in de buurt kunnen, ik kan dus niet internetten naar afrika en afrika niet naar nederland, wel kunnen we beide een router in italie etc bereiken, maar dat doen we niet , we gaan wel naar buiterlandse sites, maar niet bij elkaar in de buurt.

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als een IP-range wordt uitgegeven, heeft dit ook consequenties voor de core-routers van het Internet. Als er een of andere idioot of idiote instantie een illegaal adres of range van adressen gaat gebruiken, zijn ze buiten hun eigen omgeving (hun lokale netwerk of dat van hun ISP) onbereikbaar.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

OP dat moment heb je er gelukkig nog mensen en routers tussen zitten die het wel begrijpen, en geen verkeer voor dat IP segment de verkeerde kant op sturen.

Ik begrijp je stelling wel, maar het is niet mogelijk.
Stelling. (is dus puur fictie)
in amerika hebben ze: 10.0.10.0
in afrika hebben ze: 10.0.20.0

nu steld er een of andere eikel in afrika een server in, met ip adres: 10.0.10.10
dat kan wel, maar er wordt geen verkeer voor dat netwerk naar afrika gerouteerd dus hij krijgt nergens verbinding mee.

Ok, nu gaan we allen naar rommeldam (zomaar, is fictie weetje nog)
ISP 1: IP range 10.10.0.0 - 10.10.255.255
ISP 2: IP range 10.20.0.0 - 10.20.255.255

Als er nu iemand verbonden is met ISP 2, met een vast IP adres: 10.10.215.155 dan krijgt ook hij geen verbinding, omdat er voor dat netwerk geen verkeer gerouteerd wordt naar de router van ISP 2. Alleen maar naar de router van ISP 1.

Dit is allemaal enigzins fictief, en basaal geschreven, maar het werk wel zo.

• Carel
mvdejong schreef op 22 November 2002 @ 10:40:
Als een IP-range wordt uitgegeven, heeft dit ook consequenties voor de core-routers van het Internet. Als er een of andere idioot of idiote instantie een illegaal adres of range van adressen gaat gebruiken, zijn ze buiten hun eigen omgeving (hun lokale netwerk of dat van hun ISP) onbereikbaar.
En wat dan als de communicatie tussen 2 van die cores er dus niet is, alleen via een omweg die niet direct gerouteerd wordt en dus beide pc's of weet ik veel wat precies 1 van die 2 cores heeft zodat bijvoorbeeld afrika gescheiden is van europa, maar beide wel naar Azie etc kunnen connecten etc. dus ik ga van europa naar azie en afrika gaat naar een amerikaanse site.
Zo creeer je dus een route waarbij de ip's dus niet langs elkaar heen komen , aangezien dus die 2 core routers, of meerde maken van exactie die verbinding plat ligt. ? OKe, men heeft niet volledig internet, maar toch zou je het internet kunnen noemen :)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dan nog zit je met een IP adres in een subnet wat nergens mee kan bebbelen.
Loop een bedrijf in, prik je PC van thuis in de wand (er van uitgaande dat hij is gepathed.) en gebruik je IP adres van je Internet Aansluiting om te communiceren op het netwerk. Dat werkt dus niet.

• Carel
Dus waar het op neerkomt is eigenlijk dat het wel zou kunnen maar dusdanig iid met verdeling en subnetmasks is ingedeeld het wel heel onwaarschijnlijk wordt, maarja, ik ken een wet ie het tegenovergestelde beweert :)

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als je een illegale IP-range gebruikt, houdt de communicatie op zodra je netwerken verlaat waarover je controle hebt (d.w.z. routers kunt configureren), omdat dan de routers weten waar via welke volgende routers ze de echte gebruikers van die IP-range moeten bereiken. Dus zodra je een request afvuurt naar een systeem buiten je eigen invloed-sfeer, zal de reply verstuurd worden naar het systeem dat rechtmatig eigenaar is van dat IP-adres. Die zal er niet veel mee kunnen, dus verdwijnt het in de prullenbak. Mogelijk hoest een eventuele firewall een fout-melding op.

Helaas kun je het zelf niet proberen, omdat de meeste ISP's al pakketjes weigeren waarbij het verzendende IP-adres niet geldig is.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Derde elektronische ewt van Murphy:

[b]Eerste uitbreiding van de wet van de platformoverkoepelende storing:[b]
Wanneer je bij verschillende computersystemen hetzelfde doet, zul je verschillende storingen produceren.

Bedoel je zoiets >:)

• Carel
CyberJ schreef op 22 November 2002 @ 11:02:
Derde elektronische ewt van Murphy:

[b]Eerste uitbreiding van de wet van de platformoverkoepelende storing:[b]
Wanneer je bij verschillende computersystemen hetzelfde doet, zul je verschillende storingen produceren.

Bedoel je zoiets >:)
Mjah, deze vond ik wel aardig passen :
Het is onmogelijk om iets "idioot-veilig" te maken, want er zijn altijd idioten die vindingrijk zijn

En de standaard uitspaak :
Als er iets fout kan gaan zal dat gebeuren :)

[ Voor 9% gewijzigd door Carel op 22-11-2002 11:15 ]

Verwijderd

dit is iig allemaal fictie... (of course het kan fout gaan, maar degene die veel geld betaald om zijn servertje op internet in de lucht te houden zal echt wel gaan zeiken en zodra een corerouter een route weet naar het illegale nummer, zijn de overtreders ook wel te achterhalen!!!)

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 20:06

mmniet

De beetje weter

simpel rekensommetje lijkt me. De range is 0-255, dus 256 getallen. Dit vier maal => 256*256*256*256 = aantal mogelijke ip nummers: 4.294.967.296 ruim 4 miljard dus.

It's me Mario

Verwijderd

En dat voegt wat toe na ruim tweeëneenhalf jaar?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.