Toon posts:

Cat5 bekabeling verlengen.

Pagina: 1
Acties:
  • 731 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij een verbouwing gaat een aantal CAT5 kabels te kort worden. Ik heb geen zin om hele nieuwe te trekken, en hoop dus dat er alternatieven zijn.

Ik kan de kabels doorknippen, aan beide kanten een RJ45 connecter monteren, en een kabel ertussen doen met aan beide kanten een RJ45 socket. Dit is een nog een redelijk nette oplossing en werkt in de praktijk prima.

Ik kan ook de kabel doorknippen, het koper blootleggen en een nieuwe kabel er tussen frommelen en zo goed mogelijk afschermen. Dit is een hele goedkope en slordige oplossing.

Zijn er nog alternatieven?

Certificering kan me, zoals je merkt, geen ruk schelen.

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Draadloos, maar ik denk dat je het beste connectors erop kunt maken en dan een koppel stukje er tussen kunt doen. Dat is de veiligste manier. Ook inverband met het los trekken van je in elkaar gedraaide verbinding anders.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
nee nee nee, ik heb het gedaan zonder knippen en plakken. gaat je wel geld kosten (paar euro) maar dan heb je ook wat. ik neem aan dat aan beide eindes gewoon een plug zit, nou wandel ff naar de paradigit(of wat anders). die hebben een montage stukje waarmee je de kabel kan verlengen, moet je wel nog een ander stukie kabel hebben.

het idee: je neemt de kabel, stopt de connector in het verlengstukkie, aan de andere kant van het verlens stukie stop je weer een stuk cat5 kabel. zon verlengstukie is 3cm lang. met een verleng stukie moet je denken aan een electriciteitbolkje(dat ding met schroefjes). dus uiteindelijk krijg je kabel>blokje>kabel

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

cardinal808 schreef op 22 November 2002 @ 10:22:
nee nee nee, ik heb het gedaan zonder knippen en plakken. gaat je wel geld kosten (paar euro) maar dan heb je ook wat. ik neem aan dat aan beide eindes gewoon een plug zit, nou wandel ff naar de paradigit(of wat anders). die hebben een montage stukje waarmee je de kabel kan verlengen, moet je wel nog een ander stukie kabel hebben.

het idee: je neemt de kabel, stopt de connector in het verlengstukkie, aan de andere kant van het verlens stukie stop je weer een stuk cat5 kabel. zon verlengstukie is 3cm lang. met een verleng stukie moet je denken aan een electriciteitbolkje(dat ding met schroefjes). dus uiteindelijk krijg je kabel>blokje>kabel
dat werkt over het algemeen goed, maar kan je daarna geen 100 meter meer halen, het signaal wordt wel een beetje aangetast, ligt ook sterk aan het soort blokje btw.

Meh ...

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:34
cardinal808 schreef op 22 November 2002 @ 10:22:

Je bedoelt een modulair koppelstuk??
Dit heb ik gebruikt en dat werkt super goed

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 14:06
Je kunt ook een RJ45 koppelstuk gebruiken. Dan hoef je niet te "kl#ten" met sockets aan kabels. Ik gebruik ze zelf ook vaak, erg handig die blokjes.

edit:
Hehe veel te langzaam met googlen maar hier zijn ze dan.
http://www.dewitcomputers...tel=Kabels%20en%20Snoeren

http://www.ericom.be/artikel/?hfdgrp=NETWERK

[ Voor 42% gewijzigd door DigiBeer op 22-11-2002 10:27 ]

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
het werkt wel, maar het is behalve niet netjes ook niet echt goed geshield meer (dus de twisting is dan ff weg)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Cardinal
dat werkt over het algemeen goed, maar kan je daarna geen 100 meter meer halen, het signaal wordt wel een beetje aangetast, ligt ook sterk aan het soort blokje btw
je kan volgens mij zowiezo geen 100 meter halen, want na 50 meter is er een data verlies. dan moet je er een hub, router of wat dan ook tussen zetten.
Je bedoelt een modulair koppelstuk??
ehh volgens mij wel ja, ik noem het altijd zo, ik weet niet de "mooie" benaming ervoor, maar je kan best wel eens gelijk hebben en idd het werkt zeer goed, ik had namelijk vroeger allemaal crosskabel liggen, totdat ik een switch had gekocht. ik had geen zin om allemaal nieuwe stukken kabel te kopen, want nu moest het straight zijn. zal ook ff uitleggen hoe ik dat heb gedaan
cross + blokje + cross = straight.
dat idee zat er bij mij achter en ander combinaties kan ook.

• Cardinal
het werkt wel, maar het is behalve niet netjes ook niet echt goed geshield meer (dus de twisting is dan ff weg)
als je het niets netjes vind dan had je ook geen kabel moeten nemen, maar WiFi of zo. maar heb nou de volgende vraag: niet goed geshield? de twisting valt ff weg? que? leg eens uit?

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

cardinal808 schreef op 22 november 2002 @ 10:31:
[...]

je kan volgens mij zowiezo geen 100 meter halen, want na 50 meter is er een data verlies. dan moet je er een hub, router of wat dan ook tussen zetten.

[...]

ehh volgens mij wel ja, ik noem het altijd zo, ik weet niet de "mooie" benaming ervoor, maar je kan best wel eens gelijk hebben en idd het werkt zeer goed, ik had namelijk vroeger allemaal crosskabel liggen, totdat ik een switch had gekocht. ik had geen zin om allemaal nieuwe stukken kabel te kopen, want nu moest het straight zijn. zal ook ff uitleggen hoe ik dat heb gedaan
Cat5 heeft een afstandspecificatie van 100 meter. Check je source eens voordat je blaat.

O en gebruik eens een edit knop!
BasieP schreef op 22 november 2002 @ 10:30:
Dat is minimaal en te verwaarlozen dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Twarp op 22-11-2002 10:55 ]

Meh ...

• Cardinal
cat5 heeft idd een afstandspecificatie van 100 meter, maar als je hem zou verlengen met een blokje is er een verlies en kan er ongeveer 50 meter overburgt worden.

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:34
Zo heb ik dat dus ook gedaan

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
Ik weet niet hoeveel meter KRT wil overbruggen, maar met 50 meter ben je je hele huis al door, dus dat moet denk ik niet het probleem zijn.

het zou handig zijn als KRT ff wat meer informatie gaf over de afstand en eventueel de locatie (als die van belang is (bij kabel naar de buren of door de grond ofzo))

Verwijderd

Topicstarter
polo1987 schreef op 22 november 2002 @ 12:04:
Ik weet niet hoeveel meter KRT wil overbruggen, maar met 50 meter ben je je hele huis al door, dus dat moet denk ik niet het probleem zijn.

het zou handig zijn als KRT ff wat meer informatie gaf over de afstand en eventueel de locatie (als die van belang is (bij kabel naar de buren of door de grond ofzo))
Er moet ongeveer 5 meter extra kabel tussen komen. Het is niet mogelijk om het aan het begin of einde te verlengen, het moet er echt tussen.

De totale lengte zal dan uitkomen op een meter of 70 gok ik. (We zitten in een flinke villa.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 12:10 ]

Pagina: 1