Migratie Novell Netware 5>6: Zenworks 2 ok?

Pagina: 1
Acties:

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:06
gepland staat op 7 december a.s een migratie van de rootserver en 2 hoofdservers te migreren naar Novell Netware 6 waar nu Netware 5.0 incl alle SP's draait

op dit moment draaien we nog met Zenworks for desktops 2 incl sp2
op dit moment is het ons nog niet duidelijk of na de migratie Zenworks for desktops2 nog werkend blijft i.v.m. de profiles

zfd 2 gebruikt nl losse profiles (win 98 en nt profiles bv) waar zfd4.0 waar we ook heen willen meteen (als gegarandeerd goed werkt) dat de policies en snapshotts goed blijven werken

zfd3 en hoger heeft de policies nl van win98 en NT gecombineerd in 1 policy package wat zfd2 niet doet/kan

Zijn er mensen die hier gebruikservaring mee hebben?
de volumes draaien op de standaard volumes...dit word niet omgebouwd naar het nieuwe NSS volume...

hopelijk is dit voldoende info voor het moment...mocht het tekort zijn..zeg het dan en dan vul ik bericht wel even aan :)
alvast bedankt

* yonexfreak gaat verder snuffelen op novell knowledgebase etc...

I don't drive fast, I only fly low!

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

We hebben net een nw 6 server draaien met zfd3.2
Waar je rekening mee moet houden is dat alle snapshots opnieuw geimporteerd moeten worden. Ook moeten alle clients geupdate zijn/worden.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Yep... je kunt het eens aankijken, maar ik denk dat er toch nog wat werk op je af komt...

Verwijderd

En als je NAL gebruikt, ook even de map NALcache (is hidden op C:) weghalen

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:06
hmm opzich zijn we wel redelijk voorbereid op de migratie en eventuele hobbels die we tegenkomen alleen we willen/eisen van ons (wat directie ook eist) is dat de gebruikers er in principe NIETS van mogen merken :) (lastige opgave)

daarom is de planning om eerst de Netware 5 servers (eerst de grote 3 vestigingen van de 9 in totaal) aangezien die de master replica's zijn :) vervolgens willen we de kleinere vestigingen binnen 2weken na de 1e migiratie ook migreren naar NW6 (incl SP's)

als dat allemaal goed gaat dan is de volgende stap om ZFD te upgraden naar de versie4
maar was van 1 van mn collega's het idee om te kijken of ZFD4 ook niet meteen mee gemigreerd kan worden...eerlijk gezegt heb ik idee dat dit tegrote stap in 1x is aangezien we/ik geen zin hebben om te gaan puin ruimen als het mislukt :D

vandaar ook mn vraag of het redelijk gegarandeerd kan worden dat ZFD2 werkt op een NW6 server...(op novell knowledge base vrij positief erover ookal is support verlopen op ZFD2)
zie links> http://groups.google.com/...26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8

en
http://www.novell.com/coo...inistrator_questions.html

maargoed we willen volgende week beslissen over dit punt en in tussentijd blijven we nog spitten naar meer info (die lastig te vinden is ;))

I don't drive fast, I only fly low!