Problemen W2K en GeForce2 GTS 32

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hellow,

Kep wat problemen met m'n systeempje:
Asus A7V Rev 1.02 Bios 1004d
Athlon T-bird 750@850
128 MB 133MHz SD-Ram
30Gig Maxtor ATA66 7200 toeren
SB-Live Platinum
10 MBit Realtek netwerkkaartje
HP 9300 plus
Hercules Prophet GeForce II GTS 32MB

Om de een of andere reden krijg ik de handel in windows 2000 niet stabiel aan het draaien. Windows98 is geen probleem (aardige 3dmarkscore van 6782 punten).
In windows2000 wil de handel wel eens volledig vastdraaien bij gebruik van Explorer (internet met name). De harde schijf vertoont dan even vrij veel schijfactiviteiten, maar het systeem reageert alleen nog maar op de beroering van de reset-button (of powerbutton of het eruit roppen van de powerkabel). Kortom Cold boot is dan nog de enige manier om de manier weer op gang te krijgen. Ook met het gebruik van 3dmark2000 wil windows2000 nogal eens vreemd doen. Zoals een onverwachtte reset...
Ik heb van NVidia zo ongeveer alle drivers geprobeerd. Momenteel draai ik 6.34 (niet 6.47 omdat die minder stabiel zou zijn volgens veel tweak-sites) Verder nieuwste via4in1 (4.25a) Ook nieuwste agp-driver
Ook heb ik in het bios m'n systeem al op "normal performance" gezet. In windows de speciale AMD-patch gedraaid voor W2K/AGP.
Nu dus de vraag WTF kan er nog meer verkeerd zijn? "I'm completely loosing my marbles" 1 pluspuntje: Halflife draait in ieder geval NIET vast :-D

Ik hoop dat de heren en/of dames Tweakers mij uit de brand kunnen helpen....

Bij voorbaat many thanx.

Greetz, WFvN

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Owja... almost forgot.... ik heb ook m'n 1e pci-slot vrijgelaten....

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
ECHOOOOOOOOOOoooooooooooo..........

Echt niemand van de tweakers die hier ervaring mee heeft?

Verwijderd

Wat flauw maar toch: terug gaan naar W98. Hoewel ik 2000 niet geprobeerd heb, hoor ik van veel mensen dat ze er problemen mee hebben, ik heb zelfs nog niemand gesproken die een goed werkend systeem heeft. Zoals je al zei was het in 98 ok, de 3dmark score is gewoon erg hoog voor zo'n systeem.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik wel ken een paar gasten die een Geforce 1 zonder problemen onder w2k draaien op een A7V. Helaas kunnen zij mij niet uit de brand helpen... En tja... terug gaan naar win98... het draait stabiel en sneller, maar toch geef ik de voorkeur aan het stabielere windows 2000 (hoewel die nu dus ook niet stabiel is met internetten :-(
Maar ik blijf hopen dat er iemand is die me toch met windows2000 verder kan helpen... thanx anyway...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
sinds ik die AGP patch van microsoft (zie ook hier)heb geïnstalleerd is mijn systeempje zeer(?) stabiel, ff afkloppen.
Daarvoor crashte ie altijd om de haveklap in Half-Life.
Wat ik wel heb gedaan is die VIA agp-driver uit 4in1-setje UN-installen, want anders heeft die microsoft patch geen zin:
VIA: viaagp1.sys
MS: viaagp.sys
als je dus VIA installed hebt, dan wordt die MS driver niet eens gebruikt, heeft updaten ook geen zin.

• Jake
  • Niet online
O ja,
hoe kom je trouwens aan BIOS 1004d ?
want ik hen alleen maar 1004c
is 1004d een beta? want daar kon ik ook niet bij vinden.
weet je ook wat er veranderd is?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133/A7V/1004D.zip
Als je ASUS-downloads wil hebben, raad ik je aan om naar de duitse site te gaan... http://www.asuscom.de
De site is:
1) Aanzienlijk sneller dan de amerikaanse
2) Eerder uit met nieuw bios e.d.
Thanx voor je reactie... ga'k meteen proberen.... Halflife draait bij mij ook als een tiet, maar dat domme explorer wil maar niet stabiel worden... ik heb toch elke paar uur wel weer een crash...

Verwijderd

Damn hij heeft 220 marks meer als ik ):

Athlon Classic 700@770mhz

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
nog ff een domme vraag... dat de-installeren van die via4in1.... How TF... doe ik dat... zijn daar proggie's voor of mot ik gewoon die driver van m'n HD wipen, of moet ik ook een vrachtje INI-bestanden afgaan en daar de regels met de driver verwijderen....

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Dutch-man

Sorry... kep een beetje gelogen... kep een beetje beter systeem dan ik dacht... (how stupid am I?) kep namelijk een Athlon T-bird 750@850... dus net 50MHz meer... Sorry als ik je de kop helemaal gek heb gemaakt....

• Jake
  • Niet online
thanx voor bios link!

un-install via driver:
run 4in1 setje en als je de keus krijgt kies un-install AGP driver, hoor te werken
maar ging bij mij compleet fout, toen heb ik maar via(d.m.v.) Safe-Mode(weet niet of dat moest) gedaan, wat dat stomme ding dus vergat is het 'oemx.inf' (x = getal, staat in \winnt\inf\) bestandje te deleten, en dan blijft win2k om foute driver vragen, zelf gedelete dus, en dan vindt ie opeens weer std AGP, maar die is als het goed is al geupdate

edit: inf locatie

Verwijderd

Euhm ja ik heb me nu pas ingeschreven hehe maar ik heb ook van die vastlopers die meestal na een pa uur sinds reboot komen. Maar mij viel op dat netwerk video en geluidskaart allemaal op interrupt 9 zaten. Maar ik vind het dus erg vervelend dus PLEASE help me. Ik heb alleen een iets ander systeempje ik heb een Tbird 900 @ 900 en een Prophet SE [ 1 dus ].. ik heb die win2k pre sp2 ook gebruikt maar niets ge-uninstalleerd

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Die hele zooi apparatuur op dezelfde IRQ is gewoon iets nieuws... de nieuwere moederborden sharen die irq's inderdaad nogal veel (hoewel sommige toch nog af te raden vallen... bv. je 1e pci-slot vrijhouden voor de videoplank). Dat sharen hoeft niet het probleem te zijn...
WiNKy... probeer ook maar eens NVmax te installeren (zie drivers-gedeelte van tweakers). In NVmax kun je een patch selecteren voor de combinatie w2k/athlon (die gaan standaard niet goed samen). Misschien dat dit wel een oplossing voor je is...
Jake... bij mij is de de-installatie volledig voorspoedig verlopen... geen gezeik... bestanden netjes verwijderd... nu nog afwachten...
A lot of thanx in ieder geval... dit heb ik nog niet geprobeerd... nieuwe info voor mij...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
|:(
Dit is niet te geloven.... Net wijziging aangebracht aan m'n systeem (via4in1 gedeinstalleerd)... draait de handel binnen een half uur volledig vast :(
Nou hoop ik dat het komt doordat ook wijzigingen zijn aangebracht aan m'n nvidia-drivers (die had ik nog niet opnieuw geinstalleerd)...
Weer afwachten :?

• Jake
  • Niet online
toch wel alleen de 4in1 agp driver uninstalled? (en de microsoft patch installed)
hebbie wel gechecked of je systeem nu 'viaagp.sys' gebruikt bij 'Device Manager -> System Devices -> VIA Tech CPU to AGP controller' (driver details)
(want dat deed ie bij mij dus niet)

over die BIOS:
bij 1004c werkte ACPI niet volledig (hij koelt niet af bij idle) deze bios doet dat (bij mij) ook niet, doet ie het bij jullie wel(dat het onder win98 wel schijnt te werken, weet ik al), want dan moet ik ff win2k opnieuw devices laten herkennen

Verwijderd

Hoe moet je dat bin filetjes gebruiken dan voor je bios?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Via4in1 gedeinstalleerd (succesvol; de drivers van via waren niet meer te vinden bij de driver-gegevens)
gereboot... systeem draaide vast
opnieuw die MS-patch gedraaid
opnieuw NVidia 6.34 geinstalleerd
Bij het opstarten van Halflife CS (met het eerste screen van het spel) draaide de pc weer vast :(
Dus zet ik toch die via4in1 weer terug... btw... kep versie 4.25a
Wat betreft die temperatuur... IDLE as in je draait eerst een tijdje met 100%cpu-usage en dan laat je je pc een tijdje met rust (0% of bijna 0% cpu-usage?)?
Ik wilde het net proberen, maar helaas moest ik rebooten...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
WiNKy... je mot ook nieuwe flash-proggie downloaden... ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/aflash129.zip

Verwijderd

Legoman je moet allen de driver van AGP uninstallen wat ik 'begreep' heb je alle 4 (in 1) gedeinstalleerd. tnx man for ur time

• Jake
  • Niet online
je moet idd doen wat bij jou het beste werkt, het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan je videokaart, heb je daar wel eens over nagedacht? (vast wel)

met idle bedoelde ik idd: kijken of ie weer afkoelt na grote belasting (mijn BP6 gaat altijd van +/- 42 terug naar 29 graden)
deze duron staat altijd tussen de 42 en 45 graden

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
WiNKy.... inderdeed... ik heb dus het verhaal verkeerd begrepen.. heb de volledige via 4in1 verwijderd.. .ipv alleen het agp-gedeelte (je hebt het dus over de 2 gedeeltes waaruit de via4in1-driver-installatie bestaat... AGP 1.02 en Via 4in1 ?)
Kank dus ook nog ff proberen...
thanx

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Jake...
Mijn Athlon Tbird 750@850 draaid idle op 46 graden C... als ik hem belast op 49 graden C. Als ik daarna weer de boel tot rust laat komen daalt de temperatuur gewoon weer naar 46...

• Jake
  • Niet online
is dus ook geen idle, is niet heel erg, maar als het bij jou wel werkte dan had ik ff win2k er opnieuw overheen gegooid of nieuwe hardware laten detecten

ik had toch ook gezegd dat je alleen het agp driver gedeelte moest unistallen?

Verwijderd

heb je nog tips voor a7v mb software dat graden kan aflezen van tempsensor?

• Jake
  • Niet online
ik gebruik gewoon MBM 5
is toch een goed programma'tje
je zou ook ASUS probe kunnen gebruiken, maar bij mijn bp6 zat ook zo'n proggie en die zorgde ervoor dat je fannetjes er gewoon mee nokten, sindsdien gebruik ik MBM (eerst 4.x)

edit: url toegevoegd

Verwijderd

Ik ben echt elke update aan het downen die eventueel het kan fixen [ dus geen vastlopers meer zonder vage reden ] want de oorzaak is toch niet echt bekend LEGOman :-) lol

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Jake... sorry... lezen is moeilijk |:( ik had daar dus gewoon overheen gelezen.
WiNKy... gewoon de asusprobe installeren (anders moederbordmonitor; de nieuwe versie's worden regelmatig op tweakers gepost).
Helaas... na de-installatie van alleen het AGP-gebeuren van de via-4in1-drivers bleef halflife weer hangen... helaas voor mij dus geen verbetering. Maar ik vind het absoluut vreemd dat in 3dspellen er geen problemen zijn, en wel met het eenvoudige 2d-explorergebeuren. Nja... verder zoeken dus...
Beiden: Bedankt voor de moeite in ieder geval

Verwijderd

Dat vastlopen komt denk door verkeerde AGP install ofzo want ik had dat ook toen ik niet die 4 in 1 drivers had installed. Welke versie heb jij misschien heb ik een nieuwe ik heb me pc namelijk nog niet zo lang..

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
de pleur die ik heb geinstalleerd is de volgende:
Via 4in1 versie 4.25a met INF-driver versie 1.02
Via AGP 4.03
AMD W2K/Athlon-patch
Via AGP 4x patch
En ook dus die Via 4in1 AGP eruit en de MS-drivers erin...

• Jake
  • Niet online
win2k gebruikt nu wel zijn eigen (nieuwe) AGP driver? (evt. zie boven)
en zo ja crached het nu nog?

(ik gebruik bij de weg ook nvidia 6.34 de WHQL versie van Zodiah HQ)

Verwijderd

Is het nou een patch of een functie die je aan moet vinken bij NVmax?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
WiNKy: Het is een functie, maar bij AMD wordt hij gegeven als een patch.. het enige wat gebeurt is een regel die wordt toegevoegd aan je registry

Jake: Als ik de via 4in1 en via agp drivers NIET gebruik draait de handel vast in halflife... als ik de handel van via WEL gebruik, draait de zooi alleen vast als ik GEEN 3d gebruik, maar gewoon explorer, notepad of andere programmatuur...

• Jake
  • Niet online
ik heb geen patch installed... (ik heb dan ook een Duron, is bijna het zelfde)
ook geen regel toegevoegd, ik ben nu ff aan het uitzoeken, of ik dat wel zou moeten doen, misschien is het al geupdate door een andere update

edit: ik bedoel hier dus die win2k/athlon patch

• Jake
  • Niet online
ik denk dat ik die 'patch' ook maar moet installen, kan weinig kwaad (hoop ik)
niet dat ik die fout ben tegen gekomen,
Mad Onion 3DMark™ 2000 draaide gewoon (alleen 64 MB texture had ie geen zin in, maar hij crashte niet, zelfs niet bij multiple runs)

• Jake
  • Niet online
ik denk dat je toch iets fout doet (dan wel er iets fout gaat) met installen c.q. uninstallen van via-drivers.
wat ik heb:
win2k plus SR1 plus SR1.1 (een of ander vaag file-tje)
VIA 4in1 4.24 (versie boeit niet want inf is overal 1.02) (installed incl AGP)
Microsoft AGP Patch installed (ik merkte dat ie hem niet gebruikte)
VIA 4in1 install gedraait, gezegd dat ik alles wilde installen, en toen bij AGP driver 'un-install' gekozen

Win2k was toen een paar dingetjes 'vergeten' maar die heb ik safe-mode gefixed, hij had wel de driver gedelete en niet de 'oemx.inf' die heb ik toen zelf weggehaald, en toen vond ie meteen Via-AGP met zijn eigen (net geupdate) driver, en zo draait het nu

Verwijderd

win2k plus SR1 plus SR1.1 (een of ander vaag file-tje)

------
Bedoel je hier gewoon Service Pack 1 plus 1.1 mee of iets anders...?

tnx

• Jake
  • Niet online
die file van windows update
dat is pre sr2, nu staat er RC1.1 bij system properties, die zal jij ook wel hebben.
ik weet alleen niet meer wat die update doet

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Die SR van jou zal denk ik ook SP van Service Pack 1.
Bij mij staat bij de systeemeigenschappen (properties) alleen Service Pack 1 en niet 1.1
Ik weet wel dat ik m'n systeem nu erger heb dan eerst... helaas draait HL nu ook al niet meer, ook niet nu ik heb geprobeerd de installatie zoals eerst te krijgen... :(

Verwijderd

ik heb engelse versie van WiN2K SeRVeR :-) En bij proporties staat Alleen service pack 1

• Jake
  • Niet online
ik heb een pre SR2 update van de microsoft site gedownload, zodat er nu RC 1.1 bij er
staat: Service Pack 1, RC 1.1

ik heb win2k prof.

had je voorheen die Microsoft (AGP) patch al in gebruik?
welke AGP driver gebruikt windows nu?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
I've got my system realy F*cked up. Ik heb net een oude image (schone w2k) op m'n partitie gezet.
Ik probeer hetzelfde als Jake voor elkaar te krijgen, alleen zeg ik nu meteen met het installeren van die via4in1 drivers dat ik die AGP NIET wil installeren (deinstalleren). Hopen dat het goed gaat...
I'll keep you up to date...

• Jake
  • Niet online
ik ben benieuwd

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
:( Kep het geprobeerd.... geen resultaat... halflife draait soms al vast in het menu, maar in de meeste gevallen in het eerste '3d'-scherm....

• Jake
  • Niet online
ik weet het ook niet meer

behalve dat natuurlijk een van je componenten niet zo goed is, dit is een 'long shot' maar dan verklaart vaak onverklaarbare dingen
vooral geheugen dimmen kunnen de oorzaak zijn...
hebbie de mogelijkheid om andere dimmen of andere videokaart uit te proberen, zo kan je het probleem ook wat isoleren (of heb je dat al gedaan en ben je op de drivers uit gekomen?)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Heb ik ook aan gedacht.
M'n geheugen heb ik grondig getest met meerdere proggies
Gezien het feit dat de handel onder windows 98 WEL stabiel draait, denk ik dus echt dat het gewoon een driverprobleemPJE is... pje met hoofdletters... :(
Maar goed... in ieder geval bedankt voor het meedenken en geven van andere mogelijkheden... Ik blijft zoeken en hopen.
Gelukkig heb ik m'n systeem nu weer zover dat ik halflife stabiel heb draaien (ZEEEEEEER belangrijk :) )
Greetz, WFvN ("legoman"?)
Pagina: 1