Verwijderd
In ieder geval heb je niets aan een regfile omdat je de rechten mist om deze te plaatsen.
c:\winnt\system32\desk.cpl
Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Twarp op 22-11-2002 12:12 . Reden: Damn typo's ]
Meh ...
Verwijderd
Bij een bedrijf waar ik zat hebben ze het, weet alleen de naam niet
De gebruikers hebben alleen geen beheersrechten. Dat heeft niets te maken met mandatory profiles.Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 15:25:
ook in je eigen userprofile kan je niks wegschrijven als je een mandatory profile hebt... wat de topicstarter dus duidelijk heeft...
Maar even terug naar de originele vraag: De registry is voor dat gedeelte niet afgeschermd. De gebruiker moet dus de resolutie op de PC kunnen veranderen. Wat wel afgescherm kan zijn is de mogelijkheid om dit te doen via beeldscherminstellingen. Maar dan zou het wel moeten werken met andere tools (zoals bijvoorbeeld de Matrox Powerdesk)
Verwijderd
ik ga er vanuit dat de toopicstarter niet eens weet wat dat is, en daar dus ook niet over kan zeggen...
iig als hij zijn profile zonder problemen kan wijzigen dan heeft die dat niet... maar dan kan hij ook de resolutie veranderen...
[ Voor 34% gewijzigd door ubermaestro op 22-11-2002 17:16 ]
Kijk, zelf heb ik alle rechten wel, dat is het probleem niet.
Alleen voor onze "gewone gebruikers" zoeken we zoiets. sommige werkplekken zijn flexplekken. De ene wil 800x600, de ander 1024x768.
En wij hebben geen zin om elke keer onder onze namen in te loggen, de res aan te passen, en dan weer te rebooten.
En ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij kunnen sommige gebruikers (zonder adminrechten dus) WEL regjes draaien.
Hij zegt toch ook niet dat ze wel mandatory profiles hebben. In mijn ervaring komen mandatory profiles in het bedrijfsleven nauwelijks voor, omdat ze wel erg beperkend zijn.Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 16:46:
waar staat dat dat ze geen mandatory profile hebben??
ik ga er vanuit dat de toopicstarter niet eens weet wat dat is, en daar dus ook niet over kan zeggen...
iig als hij zijn profile zonder problemen kan wijzigen dan heeft die dat niet... maar dan kan hij ook de resolutie veranderen...
Profile wijzigen kan altijd, ook als de profiles mandatory zijn. Alleen worden ze dan niet weggeschreven...
Bovendien, de resolutie is niet afhankelijk van de gebruiker, maar van de machine.
een ding weet ik wel, je kan bepaalde tabbladen van je display properties hidenDuderuud schreef op 22 november 2002 @ 19:34:
alvast bedankt guys, ga het een en ander proberen.
Kijk, zelf heb ik alle rechten wel, dat is het probleem niet.
Alleen voor onze "gewone gebruikers" zoeken we zoiets. sommige werkplekken zijn flexplekken. De ene wil 800x600, de ander 1024x768.
En wij hebben geen zin om elke keer onder onze namen in te loggen, de res aan te passen, en dan weer te rebooten.
En ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij kunnen sommige gebruikers (zonder adminrechten dus) WEL regjes draaien.
dus je kan zorgen dat de gebruiker er in mag komen en de rest van de tabladen zet je uit !