Toon posts:

welke digitale (film)camera?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een digitale camera en naar een digitale filmcamera. Nu heeft Sony ook een filmcamera waarmee je foto's kan nemen. Mijn vraag is: is de kwaliteit een beetje aanvaardbaar of kan ik beter apart een stand-alone digitale fotocamera kopen.
Ik wil dus digitaal kunnen filmen en digitaal foto's kunnen nemen. In totaal mag dit mij zo'n 4000 gulden kosten. Wat adviseren jullie mij?

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Spaar even door voor de Canon XM1, deze is aanzienlijk beter dan de sony en als je handig zaken doet heb je em voor f 5000,-

Verwijderd

hai,

Ik heb de Sony DCR-PC100 (je hebt nu ook de pc110) Op een memory stick maak ik fotos'(1,2 milj. pixels) En op de dv tapes staat een beeld van 520 beeldlijnen (dvd =500) IK kan de tape editen met een firewire verbinding en zonder kwaliteitsverlies terugschrijven naar mijn sony DCR-PC100.

camera is rond de 4000 (pricewatch) en studio DV kaart (pinnacle)rond de 300.

Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

(hij werk ook als DV recorder voor analoge bronnen, zo kan je vhs videobanden op VCD zetten)

Verwijderd

Hoi, ik heb de jvc dvx7 en die is echt super. Foto's worden op een aparte memory card gezet en niet op de tape zelf. Je kan zelf de resolutie van de foto's kiezen (hoe hoger de resolutie hie minder foto's :) ) Ik geloof dat er op dat kkartje toch wel zo'n 40 foto's in de hoogste resolutie kunnen.
Ok, de kwaliteit is niet hetzelfde als een peperdure digitale fotocamera maar voor de gemiddelde gebruiker volgens mij voldoende.
Hij kostte 2700,-