Toon posts:

[win2kserver] Kan proces niet killen

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met taakbeheer kijk naar processen die op dat moment bezig zijn en ik wil 'r eentje killen kan dat niet hij geeft dat ; Kan niet sluiten Toegang is geweigerd. Ik snap dat niet want ik sta ingelogd als Admin op de server :? Het gaat om het programma Esis van Interbase. Ik wil dit nml deïnstalleren maar via software toevoegen/verwijderen gaattet niet omdattie dan zegt die en die processen zijn in gebruik, wil ik ze killen dan gaat dat dus niet :) Ideëen?

Verwijderd

Sommige processen kan je niet killen. Zet het process op disable in de registry en dan rebooten. Misschien lukt dat.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:53

DinX

Motormuis

Sommige programma's hebben een service nodig om te werken. Als een service afhankelijkheden heeft kan deze niet gekilled worden.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ZeroCode
  • Laatst online: 09-09 11:02

ZeroCode

Woopie

Nee maar dan ga je vrolijk naar start-> control panel -> Administrator Tools -> Services en stop je de service... Interbase zal er wel tussen staan.. Gewoon handmatig stoppen en dan is het process meestal ook gekilled... :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:58
En anders gebruik je kill.exe uit de resource kit, dat gaat ook altijd wel ok.

Verwijderd

moet je eens proberen om SVCHOST te killen B)

• ZeroCode
  • Laatst online: 09-09 11:02

ZeroCode

Woopie

Archie_T schreef op 22 November 2002 @ 09:46:
En anders gebruik je kill.exe uit de resource kit, dat gaat ook altijd wel ok.
Als het process SYSTEM/NT AUTHORITY heeft niet, dan kun je kill.exe gebruiken tot je een ons weegt... SYSTEM > ADMINISTRATOR....

:)

• Skeiron462
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10-2022
Hmm als je wilt kan je ook een processtructuur killen.. Rechter muis op de proces in je taakbeheer.. En dan processtructuur beeindigen.. Is niet echt een aanrader maar werkt wel.. ;)

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Bij sysinternals kun je de PSTOOLS downen. Daar zit PSKILL.EXE tussen werkt perfect. Je kunt zelfs processen op een remote workstation / server killen (NT / 2K / XP). Er zitten nog wel een paar handige tooltjes tussen.

Verwijderd

tlist & kill.exe (resourcekit)
Pagina: 1