De vraag: kun je een PIII met voetjes (FCPGA/370) in elke willekeurige slotket/slocket (hoe heet zo'n ding ook al weer) proppen? Ligt mogelijk ook nog aan het model (Coppermine danwel E). Wie helpt?
Ik ga zo namelijk naar de HCC tuffen en wil kijken of ik daar nog een P3 op de kop kan tikken. Liefst heb ik een socket 1 maar stel dat ze alleen FCPGA hebben dan is de vraag of ik hem moet nemen. 't Moet effe een cheap solution zijn dus niet nog een extra slotket erbij hoeven kopen. Wel handig dus om hier antwoord op te hebben voor ik iets uitkies.
Hij moet in een oud Aopen AX6BC socket 1 plankje en daar zat ooit een cellery400 mendo met een slotketje dat ik nog heb liggen. Die cellery was natuurlijk PPGA dus ik kan met voorstellen dat ik daar niet zomaar een FCPGA in kan stoppen maar je weet maar nooit misschien is die ouw zut nog ergens goed voor
Het verhaal:
Enige tijd terug nieuwe keuken gekocht. Daar moest een extra groepenkast voor geplaatst worden. Kennelijk heeft de electricien toen iets naars gedaan want de pc van m'n vriendin stonk effe later heerlijk...
Voeding duidelijk doorgebrand. Nieuwe voeding gehaald: niks. Bij pc boer laten onderzoeken en ja hoor, elk denkbaar onderdeel was kaduuk, mobo, geheugen, voeding, hd, fd, cd, cdr, modem, gpu etc. Alleen de processor deed het nog... (tip: altijd stekker eruit als er met je elektriek gespeeld wordt!). Nu wil ik dus snel een cheape pc bouwen voor haar, heb meeste onderdelen nog wel liggen (mamaplankje, mem, voeding, kast, HD, cd, cdr) alleen het mamaplankje is voor een PII/PIII en niet voor de surviving Duron. Als ik dus een procje kan vinden kan ik voor weinig geld een simpele office/internet unit bouwen maar ja P2/P3's zijn niet zo makkelijk meer te vinden voor een habbekrats.
Ik ga zo namelijk naar de HCC tuffen en wil kijken of ik daar nog een P3 op de kop kan tikken. Liefst heb ik een socket 1 maar stel dat ze alleen FCPGA hebben dan is de vraag of ik hem moet nemen. 't Moet effe een cheap solution zijn dus niet nog een extra slotket erbij hoeven kopen. Wel handig dus om hier antwoord op te hebben voor ik iets uitkies.
Hij moet in een oud Aopen AX6BC socket 1 plankje en daar zat ooit een cellery400 mendo met een slotketje dat ik nog heb liggen. Die cellery was natuurlijk PPGA dus ik kan met voorstellen dat ik daar niet zomaar een FCPGA in kan stoppen maar je weet maar nooit misschien is die ouw zut nog ergens goed voor
Het verhaal:
Enige tijd terug nieuwe keuken gekocht. Daar moest een extra groepenkast voor geplaatst worden. Kennelijk heeft de electricien toen iets naars gedaan want de pc van m'n vriendin stonk effe later heerlijk...